/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett az új Hyundai Tucson

2015. szeptember 09. 12:10   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett Magyarországra az új Hyundai Tucson. Az új kompakt SUV különös jelentőséggel bír a Hyundai európai jelenléte szempontjából, hiszen a kompakt szabadidő-járművek szegmense tette ki a vállalat 2014-es eladásainak 22 százalékát. A Tucson 5 799 000 forinttól, ötféle felszereltséggel vásárolható meg.

A vadonatúj Tucson orrát a Hyundai jellegzetes, hatszögletű hűtőrácsa uralja; a LED-es fényszórókkal egységet alkotó maszk markáns karakterrel ruházza fel az autót. A szintén LED-es nappali menetfénnyel felszerelt, első lökhárító szárnyszerű megjelenése egyedi stílust kölcsönöz a járműnek, ugyanakkor kihangsúlyozza annak széles nyomtávját.

A formatervezők hátrébb költöztették a szélvédőoszlopokat, amelyek így optikailag elválnak a hosszú motorházfedéltől, kihangsúlyozva az autó kecses profilját. A kerékívek aszimmetrikus kialakítása álló helyzetben is dinamikus megjelenést kölcsönöz a járműnek. A hátsó kerékív fölötti, kifejező ’Z’ karaktervonal plasztikus oldalprofilt rajzol, egyben erőteljes kiállással ruházza fel az autót. A far letisztult dizájnját a hátsó kerékívektől kiinduló, vízszintes vonalak uralják, melyek hatását a keskeny zárófények erősítik.

A belső felületekhez új, puha tapintású, kiváló minőségű anyagokat használtak fel. Emellett az utastér tervezése során messzemenőkig tesztelték a környezet ergonómiáját, biztosítva az egyszerű kezelhetőséget és a kellemes emberi érzékekre ható élményt. A középkonzol modern egyszerűségét kiemeli annak vízszintes elhelyezkedése, még kifinomultabbá téve a belső környezetet.

Az első ülések ülőlapja kifejezetten hosszú, az ülések motoros állítással, fűtéssel és szellőztetéssel is felszerelhetők. Szintén rendelhetők fűthető, állítható dőlésszögű hátsó ülések, a hátul utazók fokozott kényelméről új légbeömlő rostélyok gondoskodnak. Az európai vásárlók háromféle belső színvilág (Oceandis Black, Chai Beige és Red Wine) között választhatnak. A fekete beltér szövetkárpitozással vagy bőrkárpittal rendelhető. Az elegáns Chai Beige belső kéttónusú kialakítást kap, a műszerfal alsó fele az ülésekkel megegyező bézs színű, a kárpitozás pedig egyaránt lehet szöveg vagy bőr. A belső környezetet exkluzív, borvörös színű bőrkárpit teszi még extravagánsabbá.

A vadonatúj Tucson teljes mértékben új fejlesztésű padlólemeze tágas helykínálattal vértezi fel a kompakt szabadidő-járművet. Az átgondolt helykihasználásnak köszönhetően a modell külső méretéhez viszonyítva (4475/1850/1655 mm) különösen bőséges a belső tér, így a Tucson optimális helyet kínál az utasok és csomagjak szállítására. A tágas és kényelmes modell csomagtere alaphelyzetben 513 liternyi rakományt képes elnyelni.

A Tucson olyan új kényelmi szolgáltatásokat kínál, mint az intelligens csomagtérajtó, amely magától felnyílik, ha a kulccsal a zsebünkben megállunk az autó mögött, a kulcs nélküli nyitás és indítás funkció, az elektronikus vezérlésű rögzítőfék, vagy az intelligens parkolástámogató rendszer (SPAS), párhuzamos és merőleges parkolási funkciókkal.

A lehető legtökéletesebb ergonómia érdekében a középkonzol vízszintes szárnyprofillal fordul a vezető felé. A műszeregységet a szélvédőhöz közelítve helyezték el, ami kiváló leolvashatóságot és minimális figyelemelterelést eredményez. A középkonzolon található a navigációs rendszer 8 colos monitora. Az új generációs navigációs rendszer több mint háromszor olyan gyors, mint a Hyundai típusaiba korábban beépített berendezés. Emellett az eddiginél több útvonalopciót kínál fel, gyorsan frissülő térkép adatbázisát SD kártyán tárolja; a készülékhez alapáron hét éves, ingyenes előfizetés jár a TomTom LIVE szolgáltatásokra.

Az alkalmazott új technológiáknak köszönhetően az új Tucson kategóriájának egyik legjobban felszerelt képviselője, ami a biztonsági berendezéseket illeti. Ezek között megtalálható a három üzemmóddal (gyalogos, városi és országúti) rendelkező automatikus vészfékrendszer, amely önállóan működésbe hozza a fékberendezést, amint úgy ítéli meg, hogy túlságosan gyors ütemben csökken a távolság a Tucson és az előtte haladó jármű vagy gyalogos között. A rendszer kis és nagy sebességeknél egyaránt működőképes.

A sávtartó rendszer megelőző kormánykorrekció révén segít elkerülni, hogy a gépkocsi a vezető szándéka ellenére elhagyja a forgalmi sávot. A hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti funkciójú radar 180 fokos tartományban figyeli, hogy a Tucson mögötti területen bármely irányból közeledik-e az útját keresztező jármű. Mindezen felül a holttérfelügyeleti rendszer a Tucson körüli forgalmat ellenőrzi, a sebességkorlátozásról tájékoztató funkció pedig a jelzőtáblákat leolvasva és felismerve figyelmezteti a vezetőt az aktuális sebességhatárra.

A Tucson kategóriájának egyik legszélesebb Euro 6-os motorkínálatával lép piacra. Kétféle benzinmotor (a 135 lóerős 1.6 GDI és a 176 lóerős 1.6 T-GDI) mellett három különböző dízel: a 115 lóerős 1,7 literes erőforrás, valamint a kétféle teljesítményszinten (136, illetve 184 LE) kínált 2,0 literes motor áll a vásárlók rendelkezésére.  Az új, benzines turbómotor (1.6 T-GDI, 176 LE) hatfokozatú kézi sebességváltóval, illetve a teljesen automatikus vagy kézi üzemmódban egyaránt működtethető, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) társítható.

A csökkentett teljesítményű, 115 lóerős dízelmotor kizárólag hatfokozatú kézi váltóval, elsőkerék-hajtással és start-stop technológiával rendelhető meg. A 2,0 literes dízelmotor maximális forgatónyomatéka 373 Nm, teljesítménye alapkivitelben 136, nagy teljesítményű verzióban 184 LE. Mindkét motorkarbantartást nem igénylő, NOx csapdás katalizátor segítségével mérsékeli a károsanyagok kibocsátását.

Az 1,6 literes T-GDI benzinmotor és a 2,0 literes dízelmotor összkerékhajtással is kérhető. A 4WD rendszer normál közúti használatban a hajtóerő 100 százalékát az első kerekekre juttatja, ám a körülményektől függően akár 40 százalékot képes átirányítani a hátsó tengelyre. A kézzel aktiválható zárás fix 50:50 arányban osztja meg a nyomatékot, és ezzel kis sebességű haladásnál fokozott stabilitást kínál.

Az új Tucson futóművét kifejezetten az európai vásárlók igényeit szem előtt tartva, úgy fejlesztették ki, hogy az a dinamikus menettulajdonságok megőrzése mellett komfortos rugózást biztosítson. Az új elektromos szervokormány pontos irányíthatóságot kínál, míg az új felfüggesztés és lengéscsillapítók kifejezetten kényelmes rugózást engedélyeznek.

Az automataváltóval szerelt típusokon megtalálható, új üzemmódválasztó funkció (Drive Mode Select, DMS) háromféle (normál, sportos és komfortos) lehetőséget kínál fel; mindegyik eltérő beállításokat alkalmaz a kormányműben, a fojtószelep-vezérlésben, a motorban és a sebességváltóban, igazodva a sofőr vezetési stílusához.

A Hyundai Tucson hazánkban 5 799 000 forinttól vásárolható meg.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/