Megerősödött a Lamborghini Aventador
A Lamborghini csúcsmodellje, az Aventador szépen fogy, s hogy az érdeklődés ne lanyhuljon iránta, a márka a modellfrissítés mellett döntött. A szupersportgép karosszériáját átfésülték, futóművét áthangolták, teljesítményét megnövelték, vezethetőségét pedig tovább javították, így megszületett az Aventador S, az új mérve a V12-es Lamborghinik között.
A Lamborghini mérnökei az autónak egyetlen részét sem hagyták érintetlenül, alakítottak a karosszérián, újraépítették a futóművet és a motort is. Mindenekelőtt a karosszériaelemeket faragták át, javítva az aerodinamikai hatékonyságot. Az Aventador frontja még agresszívabb az új lökhárítónak és a splitternek köszönhetően; s utóbbi még hatékonyabban vezeti a levegőt a radiátorok és a motor felé. Ebben a lökhárító két oldalába vágott légnyílás is segédkezik. A far új, még több leszorítóerőt generáló, függőleges lapátokkal kialakított diffúzort kapott és felárért szénszálas kivitelben is megrendelhető. Közepén három kipufogóból távoznak a gázok a szabadba.
A módosításoknak köszönhetően az Aventador S 130 százalékkal nagyobb első leszorítóerőt termel, mint a jelenlegi Aventador. A hátsó szárny immár aktív, a sebességtől és a beállított vezetési módtól függően három pozícióban rögzíthető. A szárny ideális pozíciójában 50 százalékkal fokozza az aerodinamikai hatékonyságot.
Az Aventador S továbbfejlesztett felfüggesztéssel és elektronikai vezérlő rendszerekkel bír. Újdonság a hátsókerék-kormányzás, ami Lamborghini modellben most először jelenik meg. Alacsony és közepes sebességnél jelentősen fokozza a mozgékonyságot, míg nagy sebességnél a stabilitást javítja. Kis sebességnél a hátsó kerekek a kormányzási szöggel ellentétes irányban fordulnak el, míg nagy sebességnél mind a négy kerék egy irányba tart, virtuálisan meghosszabbítva a tengelytávot. A mágnesezhető folyadékkal töltött lengéscsillapítókkal dolgozó nyomórudas futóművet is az új kiépítésnek megfelelően hangolták át. Az állandó összkerékhajtás emellett több nyomatékot juttat a hátsó tengelyre; az Aventador S csúszós útfelületen is nagyobb stabilitást nyújt.
Az Aventador S-ben a pilóta négyféle menetdinamikai beállítás közül választhat: Strada, Sport, Corsa és az új Ego mód. Mindegyik különböző módon hat a hajtásláncra, a kormányzásra és a felfüggesztésre. A Strada a kényelmes, utcai beállítás 60/40 százalékos nyomaték-elosztással a tengelyek között, a Sport az élvezetes vezetést helyezi előtérbe a nyomaték 90 százalékának hátra terelésével, míg a Corsa versenypályára ideális beállítás, minimális elektronikai beavatkozásokkal és maximális tapadással.
Az Aventador S mindezeket nagyobb motorteljesítménnyel is megfejeli. A 6,5 literes szívóüzemű V12-es erőforrásból kihoztak még 40 lóerőt, a teljesítmény 700-ról 740 lóerőre gyarapodott. Ezt a motor 8400-as fordulatszámon adja le, s egészen 8500-ig képes felpörögni (a plafon korábban 8350 volt). A maximális nyomaték 690 Nm 5500-as fordulatszámnál. Az 1575 kilogramm száraz tömegű Aventador S úgy gyorsul mint elődje: 2,9 másodperc alatt százon van, 8,8 másodperc alatt kétszázra ugrik, a háromszázat pedig 24,2 másodperc alatt éri el. A végsebessége 350 km/óránál húzódik.
A frissített Aventador emellett új fejlesztésű Pirelli P Zero abroncsokat kapott (elöl 255/30 ZR 20, hátul 355/25 ZR21), lassításáról pedig karbon kerámia fékrendszer gondoskodik. Az elöl 40, hátul 38 centis tárcsák 31 méteren állóra fékezik 100 km/órás sebességről.
Az utastérben is történtek változások. A fő műszeregység immár egy TFT kijelző, amely a sofőr által konfigurálható. Ezen kívül alapfelszerelés az AppleCarPlay. Opcióként pedig telemetria rendszer is kérhető. A belső tér egyébként az Ad Personam program segítségével a messzemenőkig testre szabható.
Az új Lamborghini Aventador S jövő tavasszal érkezik, európai alapára 281 555 euró, amerikai indulóára pedig 421 350 dollár.