/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Megjött az Alfa Romeo SUV

2016. november 17. 12:45   |   Autoblog
címkék:  

A Los Angeles-i Autószalonon tartotta világpremierjét az Alfa Romeo régen beharangozott szabadidőautója, a Stelvio. Az Olaszország legmagasabb hágójáról elnevezett modell a márka több mint egy évszázados történelmének első SUV járműve. Ahogy a Giulia, ez is rögtön Quadrifoglio verzióban debütált, 510 lóerős turbómotorral.

Az Alfa Romeo első SUV modellje a közelmúltban teljesen felújított Cassino-i üzemben, egy kifejezetten az új generációs Alfa Romeo modelleknek fenntartott gyártósoron születik. Ugyanitt készül a Giulia is, amely tavaly új korszakot nyitott a márka életében. Ugyanezek az értékek térnek most vissza egy új kategóriájú járműre szabva: a Stelvio SUV a sportos formatervet, élvonalbeli teljesítményt, valamint fejlett műszaki megoldásokat és lenyűgöző vezetési élményt kínál.

Névválasztása is egyedi tulajdonságaira utal. A Stelvio-hágó Olaszország legmagasabban fekvő hegyi közúti hágója (Európában a második legmagasabb); a hágót átszelő út több mint 20 kilométer hosszú, amelyet több mint hetvenöt kanyar tagol; egyedülálló élményt nyújt az utazónak, miközben lélegzetelállító táj terül el mellette és a hihetetlen gyors szintemelkedésnek köszönhetően eléri az átkelő 2 758 tengerszint feletti magasságát. Az elmúlt évek során számos kerékpáros, autós és motoros verseny helyszínéül szolgált, amely a küzdelmek és a technikai sportok legendás útvonalává tették. Az elmúlt évszázad háborús időszakában fontos közlekedési és szállítási feladatokat betöltő, kanyargós útvonal mostanra a régió egyik legfontosabb turisztikai látványosságává vált. Ha rendeltetésszerűen autózunk rajta, és az utolsó cseppig kiélvezzük az út által nyújtott adottságokat, rendkívüli vezetési élményt kínál.

A Stelvio 468 centiméter hosszú, a kompakt SUV mezőny egyik leghosszabb autója, emellett 165 centiméter magas és tükrökkel együtt 216 centiméter széles. Ugyanolyan izmos és dinamikus formavilágú, mint a Giulia szedán, elölnézetből első pillantásra a Giulia ötajtós ferdehátú változatának tűnhet. A kategória magasan legsportosabb képviselője, ilyen harcias megjelenése egyik másik SUV-nak sincsen. Akárcsak a Giulia esetében, először a csúcsmodell Stelvio Quadrifoglio mutatkozott be, amely szénszálas betétekkel, orrán egyedi légbeömlő nyílásokkal, négy kipufogóval és „Kamm-formájú” hátsó kialakítással tesz mély benyomást.

Műszerfalát teljesen a vezető köré terveztek. A kezelőszerveket kisméretű és közvetlen kormányra helyezték, az átlósan futó padlóalagútat, a finoman hullámos műszerfalat és az üléseket mind a vezető köré szabták, akár egy egyedi készítésű elegáns öltönyt. Ezt az érzést erősíti a minőségi kivitezelése és kiváló anyaghasználata: a szénszálas kompozitok, a fa és az első osztályú textilanyagok, amelyek látványra és érzetre is egyaránt kellemesek.

Az ultramodern, innovatív erőforrások is az Alfa Romeo elmaradhatatlan tulajdonságai közé tartoznak. Pontosan ezért kapott a Stelvio Quadrifoglio egy műszaki tartalmát és teljesítményét tekintve egyaránt egyedülálló hajtásláncot: 510 lóerős, 2,9 literes, V6 BiTurbo benzinmotort nyolcfokozatú automata sebességváltóval. A Ferrari műszaki és technológiai szakértelme által megalkotott, hathengeres BiTurbo benzinmotor teljes egészében alumínium szerkezetű, amely a jármű tömegét alacsonyan tartja, különösen az első tengelyen. A nyolcfokozatú automata ZF sebességváltó egyedi kalibrálást kapott, így verseny üzemmódban mindössze 150 milliszekundum alatt képes végrehajtani a váltásokat. A Stelvio emellett egy 2,0 literes, 280 lóerős és 400 Nm nyomatékú turbómotorral is kapható lesz.

A Stelvio Quadrifoglio menetdinamikai jellemzői a vezető és az útviszonyok igényei szerint választhatók az új Alfa DNA PRO rendszernek köszönhetően. Négyféle üzemmód választható: dinamikus, normál, takarékos (környezettudatos beállítás), valamint versenymód. Alapfelszerelés a Q4 összkerékhajtás, amely egy sor paraméter folyamatos ellenőrzésével optimalizálja a nyomatékmegosztást a két tengely között az autó pillanatnyi viselkedésétől, illetve az egyes kerekeknél rendelkezésre álló tapadástól függően. Normál körülmények között a Stelvio Quadrifoglio hátsókerék-hajtású autóként viselkedik, a hajtóerő 100 százaléka a hátsó tengelyre jut. Amint valamelyik kerék megközelíti tapadási határát, a rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 50 százalékát képes az első tengelyre átcsoportosítani egy erre szolgáló osztómű segítségével. A hátsó kerekekre jutó nyomaték a nyomatékvektor-szabályozási technológia révén egyenként is szabályozható.

A Stelvio Quadrifoglio elöl újonnan kifejlesztett, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaz, hátul pedig az Alfa Romeo által szabadalmaztatott négy és fél lengőkaros szerkezetet találjuk. Az elektronikusan szabályozott lengéscsillapító-rendszer azonnal alkalmazkodik a menetkörülményekhez, lehetővé téve, hogy a vezető válasszon a dinamikusabb vagy kényelmesebb vezethetőség és rugózás között. Az eredetileg a Giulián debütált, egyedülálló integrált fékrendszer (IBS) most a Stelvio Quadrifoglio fedélzetén is megjelenik. Az innovatív, elektromechanikus rendszer a menetstabilizáló funkciókat egy hagyományos fékszervóval kombinálva késlekedés nélkül biztosít fékhatást, és ezáltal rekord rövid féktávolságot. A Stelvio Quadrifoglio fékrendszerében alumínium komponenseket és karbon-kerámia tárcsákat találunk.

Az Alfa Chassis Domain Control (CDC) futómű-szabályozási technológia az autó agyaként koordinálja a Stelvio Quadrifoglio összes fedélzeti elektronikus rendszerének működését. A rendszer a különböző technológiai funkciók – így az Alfa DNA Pro üzemmódválasztó, a Q4 összkerékhajtási rendszer, a nyomatékvektor-szabályozási rendszer, az aktív felfüggesztés és a menetstabilizáló elektronika – összehangolt vezérlése révén optimalizálja a teljesítményt és a vezetési élményt.  A CDC valós időben szabályozza a menetdinamikai jellemzőket, a gyorsulási és perdületi adatok függvényében dinamikusan hangolva be az Alfa DNA Pro üzemmód paramétereit.

A Stelvio Quadrifoglio tervezése során az egyik elsődleges célkitűzés a felülmúlhatatlan vezetési élmény biztosítása volt. Ennek meghatározó elemei a két tengely közötti, tökéletes tömegelosztás, valamint az optimális tömeg/teljesítmény arány. Szénszálas kompozit anyagból készült a hajtótengely, míg a motor, a felfüggesztés, a fékek, az ajtók a kerékdobok vagy a motorház- és csomagtérfedél gyártásához alumíniumot használtak fel, így gondoskodva az ideális tömeg/teljesítmény arány megvalósításáról. A tömegcsökkentés nem csorbította a jármű kiváló szerkezeti szilárdságát, ami szélsőséges igénybevétel mellett is tartós minőséget, fokozott zajkomfortot és kiemelkedő vezethetőséget garantál.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Tomibomba
2016-11-17 - 19:29

Ez az autó, nem a német….


*/