/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjött az új 1-es BMW

2019. október 11. 19:00   |   Autoblog
címkék:  

A héten debütált hazánkban a BMW 1-es sorozat és a BMW 3-as Touring új nemzedéke. A prémium kompakt harmadik generációja és a 32 évvel ezelőtt új kategóriát teremtő sportos ötajtós modell hatodik generációja egyaránt rengeteg újdonsággal csábít.

P90370923-highRes

A budapesti NDustrial Studios-ban mutatkozott be Magyarországon a BMW 1-es sorozat és a BMW 3-as Touring. Az osztatlan népszerűségnek örvendő BMW 1-es sorozat új nemzedéke fellebbenti a fátylat a BMW vadonatúj fejlesztésű, elsőkerék-meghajtású padlólemezéről, amely a bajor prémiumgyártó által fémjelzett vezetési élményt és a páratlan menetdinamikát jelentősen megnövelt utastéri helykínálattal egyesíti.

A BMW 1-es sorozat rendkívüli népszerűségről tett tanúbizonyságot Európában, az első két modellgenerációból összesen több mint 1,3 millió példány látott napvilágot. Elődjeihez képest a harmadik nemzedék a szemernyit változó külső méretek ellenére jelentősen nagyobb utastéri helykínálatot garantál.

P90370921-highRes

A frontrész a BMW ikonikus stílusjegyeinek újraértelmezése mentén öltött testet. A modell történetében most először egybeolvadó, minden korábbinál nagyobb BMW-hűtőrács magabiztos kiállást garantál, a BMW M135i xDrive pedig a hűtőrács klasszikus lamelláit olyan háromdimenziós hálómintázattal helyettesíti, amelyet csak a zárt aszfaltcsíkok versenyautóiról ismerhetnek a rajongók. Az első fényszórókat a friss és fiatalos megjelenés érdekében szögletes dizájn szerint rajzolták meg a tervezők.

Oldalnézetből az új BMW 1-es sorozatot elsősorban a jól ismert BMW-cápaorr, az ék alakban meghúzott vonalvezetés és a keskenyen megrajzolt, a C-oszlopoknál tradicionális Hofmeister kink stílusjegyben végződő ablaksávok jellemzik. Hátulnézetből a modellt a szélesen terpesztő alsó rész és a felfelé folyamatosan vékonyodó kialakítás határozza meg, amely prominens vállrészt és magabiztos úttartást eredményez. A csúcstechnológiás futóműnek, illetve a számos innovatív műszaki megoldásnak és vezérlőrendszernek köszönhetően az új BMW 1-es sorozat agilitása érezhetően javult, új menetdinamikai mércét állítva a prémium kompakt szegmensben.

P90370924-highRes

Az új BMW 1-es sorozat jelenleg kétféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrással rendelhető. A három- és négyhengeres motorok tökéletesen lefedik a BMW 116d modell 116 és a csúcsmodellként érkező BMW M135i xDrive 306 lóerő teljesítménye közötti tartományt. Az 1-es BMW harmadik nemzedékének összes motorváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. Az új BMW 116d ráadásul már az Euro 6d sztenderd károsanyag-kibocsátási követelményeinek is megfelel.

Az új BMW 1-es sorozatban a bajor prémiumgyártó magasabb kategóriájú modellsorozatainak számos innovatív vezetést támogató rendszere visszaköszön, a prémium kompakt szegmensben most először. Az Európában megrendelhető modellek alapfelszereltségének az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer, és az aktív sávtartó technológiával dolgozó, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is része, miközben az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető technológiák között az aktív tempomat, valamint a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel, a hátsó ütközésre figyelmeztető rendszerrel és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel dolgozó Driving Assistant csomag is megtalálható.

BMW 1-es sorozat – árak (bruttó forint)

  • 118i: 7 990 000,-Ft
  • M135i xDrive: 15 350 000,-Ft
  • 116d: 8 401 000,-Ft
  • 118d: 9 090 000,-Ft
  • 120d xDrive: 10 882 000,-Ft

Harminckét esztendővel ezelőtt a BMW 3-as Touring új járműkategóriát teremtett, ma pedig a sportos ötajtós hatodik generációja nem csupán a menetdinamika, de a sokoldalúság terén is mérceként szolgál a prémium középosztályban. A hatodik nemzedék 76 milliméterrel hosszabb, 16 milliméterrel szélesebb és 8 milliméterrel magasabb, mint közvetlen elődje.

Az új BMW 3-as Touring piaci bevezetésével párhuzamosan – illetve röviddel utána – háromfajta benzines és háromfajta dízelüzemű erőforrás válik megrendelhetővé az újdonság motorterébe. Az új BMW M340i xDrive Touring a kategória legintenzívebb vezetési élményével ajándékozza meg a bajor prémiumgyártó ügyfeleit 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorjával.

A palettán egy pár négyhengeres benzinmotor is megtalálható, az új BMW 320i Touring orrában 184 lóerő, míg az új BMW 330i Touring motorházteteje alatt 258 lóerő maximális teljesítménnyel. A gázolajjal hajtott erőforrások között az új BMW 330d xDrive Touring 265 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres dízelmotorja a csúcs, miközben az új BMW 318d Touring meghajtásáról egy 150 lóerős négyhengeres dízel, az új BMW 320d Touring mozgatásáról pedig egy 190 lovas dízel gondoskodik.

Az új BMW 318d Touring és az új BMW 320d Touring négyhengeres dízelmotorjaihoz alapfelszereltségként hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, a (többi motorváltozathoz alapfelszereltségként kínált) nyolcfokozatú Steptronic automataváltó az opcionális extrafelszereltség része. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtást a legerősebb benzines és dízelüzemű motorváltozathoz alapfelszereltségként kínálja a gyártó, az új BMW 330i xDrive Touring és az új BMW 320d xDrive Touring esetén azonban opcióként is rendelhető. 2020-ban a modellpaletta egy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változattal gazdagodik.

BMW 3-as Touring – árak (bruttó forint)

  • BMW 320i: 12 329 000,-Ft
  • BMW 330i: 13 538 000,-Ft
  • BMW 330i xDrive: 14 327 000,-Ft
  • BMW M340i xDrive: 19 349 000,-Ft
  • BMW 318d: 11 622 000,-Ft
  • BMW 320d: 12 199 000,-Ft
  • BMW 320d xDrive: 13 598 000,-Ft
  • BMW 330d: 14 938 000,-Ft
  • BMW 330d xDrive: 15 750 000,-Ft

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/