/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjött az új BMW X6

2019. július 03. 13:05   |   Autoblog
címkék:  

A BMW leleplezte kategóriateremtő terepkupéjának harmadik generációját. Az X6 némileg megnövelt méretekkel és rendkívül fejlett hajtáslánc- illetve futómű-technológiákkal érkezik. Ahogyan elődmodellje, úgy az új BMW X6 is az egyesült államokbeli Spartanburg városában készül majd. Az újdonság piaci premierje 2019 novemberében veszi kezdetét.

Az új BMW X6 26 milliméterrel hosszabb (4935 milliméter), 15 milliméterrel szélesebb (2004 milliméter) és 6 milliméterrel alacsonyabb (1696 mm) elődmodelljénél. A tengelytávolsága ugyanakkor 42 milliméterrel nőtt (2975 mm).

A frontrész leginkább szembetűnő újítása a nagyméretű, egyetlen elemből formált BMW-hűtőrács, amely mindkét szélén egy-egy ponton szinte összeér az első fényszórókkal. Az új BMW X6 ráadásul a BMW modelltörténetének első olyan sorozatgyártású négykerekűjeként debütál, amelyhez világító hűtőrács is elérhető. A kivételes exkluzivitást ígérő stílusjegy az autó nyitásakor és zárásakor aktiválódik, de a vezető manuálisan is be-, illetve kikapcsolhatja. A BMW-hűtőrács világító funkciója utazás közben is bármikor aktiválható.

Az opcionális extrafelszereltség részeként a modellhez az adaptív LED-technológiás első fényszórókkal dolgozó BMW Laserlight lézerfény-technológia is megrendelhető, amelynek BMW Selective Beam intelligens távolságifény-asszisztense elvakítás-mentes megvilágítást és mintegy 500 méteres világítástartományt garantál. A BMW Laserlight a dupla ikergyűrű-motívummal világító, ikonikus első fényszóró-párban látható kék X-mintákról ismerhető fel.

Oldalnézetből az új BMW X6-ot a BMW jellegzetes karosszériaarányai határozzák meg, élesen húzott karaktervonallal és dinamikusan ereszkedő tetőívvel. Az újdonság alatt alapfelszereltségként 19” méretű könnyűfém keréktárcsák gurulnak, amelyek plusz pénzért 20”, 21” és 22” méretűre cserélhetők. A BMW X6 M50i és a BMW X6 M50d már alapfelszereltségként 21” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. Az új BMW X6 piaci bevezetésekor az xLine és az M Sport felszereltségi csomagok szolgálnak az alapfelszereltség alternatíváiként. Mindkét felszereltségi csomag egyedi stílusjegyeket tartogat.

Az új BMW X6 utasterében szinte minden a vezetés exkluzív, dinamikus élményét élteti, miközben a letisztult, átgondolt formai kialakítás egyszerre modern és sportos benyomást kelt. A műszerfal a vezérlőpanelek merőben új stílusú elrendezésével is a vezető felé forduló, legendás BMW-műszerfalak progresszív újraértelmezéseként ölt testet.

40:20:40 arányban dönthető hátsó üléstámlájával és alapesetben 580 literes, a hátsó ülések ledöntésével egészen 1530 literig bővíthető térfogatával az utastér nagyfokú sokoldalúságról tesz tanúbizonyságot. Az extrák között megtaláljuk a masszázsfunkcióval felszerelt, multifunkciós első üléseket, a négyzónás automata légkondicionálót, a termoelektromos (fűthető és hűthető) pohártartókat, a prémium minőségű üvegből készült gombok és kapcsolókat, a panoráma üvegtetőt, a légfrissítő csomagot és a Bowers & Wilkins Diamond+ 3D Surround audiorendszert is.

2019 novemberében az új BMW X6 kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrással érkezik meg az utakra. A motorpaletta csúcsán a 530 lóerős V8-as benzinmotorral szerelt BMW M Performance modell áll. A BMW X6 M50i oldalán a BMW X6 M50d trónol, amelynek motorházteteje alatt egy 400 lóerő maximális teljesítményű soros hathengeres dízelmotor dolgozik, négy turbófeltöltővel. A BMW X6 xDrive40i meghajtásáról egy 340 lóerős soros hathengeres benzinmotor, a BMW X6 xDrive30d mozgatásáról pedig egy 265 lóerős soros hathengeres dízelmotor gondoskodik. A BMW M Performance modellek alapfelszereltségének a BMW M sport kipufogórendszer is része.

Az új BMW X6 mindegyik hajtáslánc-változatában nyolcfokozatú Steptronic automataváltó dolgozik, amelyhez már az alapfelszereltség részeként intelligens összkerékhajtás társul. A rendszer minden pillanatban a vezetési szituáció sajátosságai szerint osztja el az első és a hátsó tengely között a motorból érkező erőt, minden korábbinál pontosabban és gyorsabban. Azokban a vezetési szituációkban, amelyekben nincs szükség összkerékhajtásra, a technológia az összes teljesítményt a hátsó tengelyre továbbítja.

Az új X6 sportos kvalitásait ráadásul elektronikusan vezérelt BMW M differenciálzár is támogathatja, a hátsó tengelybe épített technológia az M Sport felszereltségi csomag részeként vagy az ugyancsak feláras xOffroad csomag részeként érhető el. Az X6 alapfelszereltségének a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás is része, miközben az extrafelszereltségek palettáján az aktív stabilizátorokkal dolgozó BMW M Professional adaptív futómű, az aktív hátsókerék-kormányzás és az automata szintszabályozású légrugós futómű is megtalálható. Ebben az esetben a hasmagasság egyetlen gombnyomással, 80 milliméteres intervallumban állítható. Off-Road csomag is kérhető, négyféle, xSand, xGravel, xRocks és xSnow üzemmódokkal.

Az új X6 alapfelszereltségének része többek között az automata fékező funkcióval dolgozó tempomat és az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer, amely már a közelben közlekedő kerékpárosokra is figyelmezteti a vezetőt. A kényelem- és biztonságfokozó opciókkal érkező Driving Assistant Professional csomagban olyan innovatív technológiák találhatók, mint a torlódás-asszisztenssel kiegészített kormányzó- és sávtartó asszisztens, vagy az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens.

A kikerülési segédlet ugyancsak a Driving Assistant Professional csomag része, ahogyan a hátsó ütközésvédelem, az elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer, a rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer, a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, a sávváltásra figyelmeztető rendszer és a vészfékezési asszisztens is. Az innovatív tolatási segédlet, amely akár 50 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére, eközben újabb mérföldkövet képvisel az automatizált járművezetés korszaka felé vezető úton.

Az új BMW X6 utasterében dolgozó BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés páratlan járműkapcsolati megoldásokat garantáló kijelző- és járművezérlő koncepciót hív életre. A technológia egy nagyfelbontású, teljes mértékben digitális műszeregység és egy központi kijelző párosából áll, egyaránt 12,3” képernyő-átmérővel. Az új BMW X6 modellben már a BMW Intelligens Személyi Asszisztens is megtalálható, amely egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia képében válaszol a vezető „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondataira.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/