/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjött végre a Toyota Supra

2019. január 20. 18:00   |   DG
címkék:  

Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon végre valahára debütált az új Toyota GR Supra, vagyis a legendás japán sportkupé ötödik generációja. A műszaki alapjaival a BMW Z4-gyel osztozó Supra továbbra is orrmotoros és hátsókerék-hajtású, kompakt mérete, alacsony súlya és tömegközéppontja pedig garancia a kiemelkedő vezetési élményre. A kiszállítások a nyár végén indulnak.

Pontosan öt évvel ezelőtt mindenkit ámulatba ejtett a Toyota kaliforniai dizájn stúdiója, a CALTY elképesztően dögös FT-1 tanulmánya, amely ismét fellobbantotta a lángot a Supra iránt. Röviddel ezután megszületett a döntés, a kocsit gyártásba küldik, ám a szériaváltozat színre lépéséig rendkívül hosszú időt, öt évet kellett várni. A sorozatgyártású verzió természetesen messze nem néz ki olyan jól, mint a tanulmányautó, de az arányait és az alapvető alakját megtartotta.

Izgalmas részletekből persze nincs hiány, a rövid tengelytávhoz párosuló nagy kerekek és széles nyomtáv pedig parádés vezetési élménnyel kecsegtetnek. A tengelytáv a GT86-énál is rövidebb, a kerekek viszont nagyobbak (19”) és szélesebbek. A Toyota mérnökei tartották magukat az alapvetéshez, hogy a lehető legmagasabb fogú agilitás és stabilitás úgy érhető el, ha a tengelytáv és a nyomtáv aránya 1,5 és 1,6 közé esik. 1,55-ös értéket sikerül elérniük, ami a Supránál az ideális alapot jelentette. A karosszéria emellett rendkívül merev, még az LFA szupersportautóét is felülmúlja, a tömegközéppont alacsony, a tengelyenkénti súlyelosztás pedig tökéletes, 50:50 arányú. Minden együtt van tehát ahhoz, hogy a Supra az egyik legjobban vezethető sportautó legyen a világon.

Az új Supra, vagyis hivatalos nevén GR Supra (GR, mint Gazoo Racing) önálló dizájnt képvisel, formájában számos utalás fedezhető fel a régi idők Toyota sportautóira. A hosszú motorháztető, a kompakt test és a dupla buborékos tető a 2000GT-t juttatja eszünkbe, míg elöl és hátul jó néhány részlet a negyedik generációs Suprát idézi fel. Az izmos hátsó sárvédők és a hátsó légterelő íve például ilyenek. Annak ellenére, hogy a GR Supra kisebb a legendás elődöknél, ragaszkodik a bejáratott formátumhoz, azaz az előre beépített erős soros hathengeres motor és a hátsókerék-hajtás párosához.

Bent, a műszerfalon a kormánykerék, a középkonzol, a klímapanel és az infotainment kijelző változtatás nélkül került át a BMW Z4 roadsterből, ellenben a fő műszeregység és az árnyékoló, továbbá a műszerpult dizájnja egyedi. A fő műszeregység 22,3 cm átmérőjű és középpontjában a 3D-hatású fordulatszámmérő helyezkedik el. A kabin természetesen kétszemélyes, a csomagtartó pedig elég nagy egy hétvégi kiruccanáshoz.

A Toyota GR Supra szíve a BMW 3 liter lökettérfogatú, kétlépcsős feltöltésű, közvetlen befecskendezésű, állandó szelepvezérléses soros hathengeres motorja, amely 340 lóerőt és 500 Nm nyomatékot mozgósít. Nyolcfokozatú automataváltó kapcsolódik hozzá, amelyet a sofőr a kormánykerékre erősített fülekkel is tud vezérelni. A normál mellett sport vezetési üzemmód is rendelkezésre áll, utóbbi esetben rajtprogram is használható. A Supra ennek segítségével álló helyzetből 4,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órára, ami kiemelkedően jó érték.

Sport üzemmódra váltva megváltozik a motorhang és a gázreakció, a váltómű karakterisztikája, továbbá módosul a lengéscsillapítás, a kormányzás és az aktív differenciálmű beállításai. A menetstabilizáló elektronika ’track’, azaz pálya üzemmódba is állítható, ilyenkor több játékteret enged a sofőrnek. Az összes európai Suprát aktív hátsó differenciálművel szerelik fel, amely gyorsításnál és lassításnál egyaránt működik és észrevétlenül szabályozza a zárást nullától 100 százalékig. A kerékfelfüggesztés elöl MacPherson rendszerű, hátul ötlengőkaros.

Idén Európában 900 darab Toyota GR Supra kerülhet az utakra, és közülük 90 exkluzív A90 Edition modell lesz. Ennek egyedi ismertetőjegyei a Storm szürke matt karosszériafényezés, a matt fekete könnyűfém keréktárcsák, valamint a piros bőrkárpitozású cockpit.

Az új Toyota GR Supra kiszállításai a nyár végén kezdődnek. A gyártás Grazban, Ausztriában zajlik majd.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/