Megkétszerezte villanyautó-eladásait a BMW Csoport
2022 januárja és márciusa között a müncheni központú vállalatcsoport világszerte összesen 596 907 darab új autót értékesített, amelyben a tisztán elektromos meghajtású modellek portfólióját 149,2 százalékkal nagyobb érdeklődés övezte, mint egy évvel korábban.
A BMW Csoport több mint kétszer annyi tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt adott el 2022 első negyedévében, mint az előző esztendő megegyező időszakában: a 35 289 darab zéró emissziójú autó a 2021 első negyedévében produkált értékesítési teljesítmény 149,2 százaléka.
A BMW Csoport mindegyik piacán képes kiszolgálni ügyfelei eltérő mobilitási igényeit, amely az idei esztendő első három hónapjában világszerte 596 907 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellre érkező megrendelésben teljesedett ki. Ez 6,2 százalékkal elmarad a vállalatcsoport eddigi legeredményesebb évkezdésének számító tavalyi első negyedév mutatójától. Az erős évkezdés után a negyedév üzleti fejlődését nagymértékben beárnyékolták a rendkívül változékony piaci körülmények, a Kelet-Európában kialakult geopolitikai helyzet hatásai és a koronavírus-járvány visszaszorítása érdekében Kínában meghozott korlátozó intézkedések. A müncheni központú vállalatcsoport azonban mindent egybevetve jól ellensúlyozta a kedvezőtlen hatásokat.
Friss és innovatív termékpalettájának köszönhetően a BMW márka is jó eredménnyel zárta 2022 első negyedévét. Ügyfelei magas fokú érdeklődését a világszerte eladott több mint félmillió darab (szám szerint 519 796 darab) új autó igazolja. A BMW 4-es sorozat kiváltképp lenyűgöző értékesítési teljesítményt ért el: a január és március közötti időszakban majdnem kétszer annyi példány talált gazdára (27 704 darab), mint egy évvel korábban.
A müncheni központú vállalatcsoport a január és március között eltelt három hónapban a kihívást jelentő piaci körülmények ellenére is 35 289 darab tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt értékesített, amellyel a tavalyi esztendő tükrében több mint megduplázta (+149,2 százalék) első negyedéves értékesítési teljesítményét. Az elektromos mobilitás térnyerésének népszerűsítéséhez legfőképp a BMW iX és a BMW i4 járult hozzá. A 2022-es évre a BMW ismét célul tűzte ki, hogy az előző esztendőhöz képest megduplázza tisztán elektromos meghajtású autói értékesítési mennyiségét.
A sportautókat építő BMW M GmbH a beszállítói nehézségek ellenére is 3,1 százalékos értékesítési növekedéssel zárta 2022 első negyedévét. Ez szám szerint 39 055 darab új autó eladását jelenti, a nagyteljesítményű modellek iránt mutatkozó töretlen ügyfélérdeklődést igazolva.
A MINI világszerte 75 487 darab új autót adott el 2022 első negyedévében, amellyel 1,1 százalékkal szárnyalta túl az előző esztendő megegyező időszakának teljesítményét. Január és március között 8 925 darab tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modell talált gazdára.
2022 első három hónapjában a Rolls-Royce világszerte 1 624 darab luxusautót értékesített, amely 17,7 százalékkal múlja felül az előző esztendő első negyedéves teljesítményét, egyúttal a brit luxusautó-gyártó 117 éves fennállásának legmagasabb első negyedéves értékesítési mutatója. A Rolls-Royce modelljei iránt egytől egyig kimagasló érdeklődés mutatkozik, olyannyira, hogy a vállalat előrendelései már 2023 elejéig érnek. A Rolls-Royce nemrégiben jelentette be, hogy első tisztán elektromos meghajtású luxusautója, a Spectre 2023 utolsó negyedévében ünnepli világpremierjét, és hogy palettáján 2030-tól kizárólag zéró emissziójú modellek sorakoznak majd.
Kínai partnereivel szorosan együttműködve a BMW Csoport 2022 első negyedévében 208 507 darab új autót adott el Kínában, amely mindössze 9,2 százalékos értékesítési csökkenést jelent. Az Egyesült Államokban a BMW és a MINI értékesítési eredményei 3,7 százalékkal növekedtek és szám szerint 80 590 darabon zártak.
Európában 220 076 darab BMW és MINI modell talált gazdára az év első három hónapjában, ami a tavalyi esztendő megegyező időszakának tükrében 7,8 százalékos csökkenést jelent. Március végéig eladott 8 410 darab tisztán elektromos meghajtású autójával a németországi piac ugyanakkor aránytalanul nagy mértékben járult hozzá az elektromos mobilitás térnyeréséhez. Otthoni piacán a BMW Group 2022 első negyedévében összesen 61 552 darab új BMW és MINI modellt értékesített.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)