/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megkétszerezte villanyautó-eladásait a BMW Csoport

2022. április 07. 17:10   |   Autoblog
címkék:  

2022 januárja és márciusa között a müncheni központú vállalatcsoport világszerte összesen 596 907 darab új autót értékesített, amelyben a tisztán elektromos meghajtású modellek portfólióját 149,2 százalékkal nagyobb érdeklődés övezte, mint egy évvel korábban.

A BMW Csoport több mint kétszer annyi tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt adott el 2022 első negyedévében, mint az előző esztendő megegyező időszakában: a 35 289 darab zéró emissziójú autó a 2021 első negyedévében produkált értékesítési teljesítmény 149,2 százaléka.

A BMW Csoport mindegyik piacán képes kiszolgálni ügyfelei eltérő mobilitási igényeit, amely az idei esztendő első három hónapjában világszerte 596 907 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellre érkező megrendelésben teljesedett ki. Ez 6,2 százalékkal elmarad a vállalatcsoport eddigi legeredményesebb évkezdésének számító tavalyi első negyedév mutatójától. Az erős évkezdés után a negyedév üzleti fejlődését nagymértékben beárnyékolták a rendkívül változékony piaci körülmények, a Kelet-Európában kialakult geopolitikai helyzet hatásai és a koronavírus-járvány visszaszorítása érdekében Kínában meghozott korlátozó intézkedések. A müncheni központú vállalatcsoport azonban mindent egybevetve jól ellensúlyozta a kedvezőtlen hatásokat.

Friss és innovatív termékpalettájának köszönhetően a BMW márka is jó eredménnyel zárta 2022 első negyedévét. Ügyfelei magas fokú érdeklődését a világszerte eladott több mint félmillió darab (szám szerint 519 796 darab) új autó igazolja. A BMW 4-es sorozat kiváltképp lenyűgöző értékesítési teljesítményt ért el: a január és március közötti időszakban majdnem kétszer annyi példány talált gazdára (27 704 darab), mint egy évvel korábban.

A müncheni központú vállalatcsoport a január és március között eltelt három hónapban a kihívást jelentő piaci körülmények ellenére is 35 289 darab tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt értékesített, amellyel a tavalyi esztendő tükrében több mint megduplázta (+149,2 százalék) első negyedéves értékesítési teljesítményét. Az elektromos mobilitás térnyerésének népszerűsítéséhez legfőképp a BMW iX és a BMW i4 járult hozzá. A 2022-es évre a BMW ismét célul tűzte ki, hogy az előző esztendőhöz képest megduplázza tisztán elektromos meghajtású autói értékesítési mennyiségét.

A sportautókat építő BMW M GmbH a beszállítói nehézségek ellenére is 3,1 százalékos értékesítési növekedéssel zárta 2022 első negyedévét. Ez szám szerint 39 055 darab új autó eladását jelenti, a nagyteljesítményű modellek iránt mutatkozó töretlen ügyfélérdeklődést igazolva.

A MINI világszerte 75 487 darab új autót adott el 2022 első negyedévében, amellyel 1,1 százalékkal szárnyalta túl az előző esztendő megegyező időszakának teljesítményét. Január és március között 8 925 darab tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modell talált gazdára.

2022 első három hónapjában a Rolls-Royce világszerte 1 624 darab luxusautót értékesített, amely 17,7 százalékkal múlja felül az előző esztendő első negyedéves teljesítményét, egyúttal a brit luxusautó-gyártó 117 éves fennállásának legmagasabb első negyedéves értékesítési mutatója. A Rolls-Royce modelljei iránt egytől egyig kimagasló érdeklődés mutatkozik, olyannyira, hogy a vállalat előrendelései már 2023 elejéig érnek. A Rolls-Royce nemrégiben jelentette be, hogy első tisztán elektromos meghajtású luxusautója, a Spectre 2023 utolsó negyedévében ünnepli világpremierjét, és hogy palettáján 2030-tól kizárólag zéró emissziójú modellek sorakoznak majd.

Kínai partnereivel szorosan együttműködve a BMW Csoport 2022 első negyedévében 208 507 darab új autót adott el Kínában, amely mindössze 9,2 százalékos értékesítési csökkenést jelent. Az Egyesült Államokban a BMW és a MINI értékesítési eredményei 3,7 százalékkal növekedtek és szám szerint 80 590 darabon zártak.

Európában 220 076 darab BMW és MINI modell talált gazdára az év első három hónapjában, ami a tavalyi esztendő megegyező időszakának tükrében 7,8 százalékos csökkenést jelent. Március végéig eladott 8 410 darab tisztán elektromos meghajtású autójával a németországi piac ugyanakkor aránytalanul nagy mértékben járult hozzá az elektromos mobilitás térnyeréséhez. Otthoni piacán a BMW Group 2022 első negyedévében összesen 61 552 darab új BMW és MINI modellt értékesített.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/