/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megmutatták az új BMW M3 limuzin és M4 Coupé modelleket

2020. szeptember 23. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

Az első BMW M3 megjelenése után harmincöt évvel a BMW M GmbH reflektorfénybe gurítja a prémium középkategória nagyteljesítményű sportautó etalonjának legújabb generációját. Az új BMW M3 limuzin, M3 Competition limuzin, az új BMW M4 Coupé és M4 Competition Coupé kvartettje új szintre emeli a versenypályára optimalizált menetteljesítmény és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság párosát. A négy új sportautó 2021 márciusában ünnepli piaci premierjét.

Az eltérő karosszériakoncepciók okán a hajtáslánc-technológiában rejlő vezetési élményt minden tekintetben saját preferenciáik szerint élhetik át a bajor prémiumgyártó ügyfelei. Az új BMW M3 limuzin és M4 Coupé esetében az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor 480 lóerő maximális teljesítménye egy hatfokozatú manuális váltón keresztül érkezik meg a két hátsó kerékre, amely egyedülálló a szegmensben. Az új BMW M3 Competition limuzin és M4 Competition Coupé párosában a még magasabb fordulatszám-tartományig kalibrált erőforrás 510 lóerőre képes, amelyet egy nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbít a hátsó tengely felé. A két Competition kivitel M xDrive intelligens összkerékhajtással is elérhető lesz, a tervek szerint 2021 nyarától.

Az újdonságok legendás BMW M fejlesztéseit és finomításait a mérnökök a zárt aszfaltcsíkokra tervezett BMW M4 GT3 versenyautó kvalitásaival párhuzamosan végezték, amelyek eredményeként az új generáció tagjai még elődmodelljeiknél is dinamikusabb menetteljesítményekre képesek. A négy új BMW M modell mindezeken felül a hajtáslánc és a futómű-technológia végtelenül széles beállítási lehetőségeiben, a formanyelvben és az új, M-specifikus járművezérlő rendszerben is megegyezik.

Az M3 limuzin és az M4 Coupé erőforrása percenkénti 2 650 és 6 130 főtengely-fordulat között adja le 550 Nm csúcs forgatónyomatékát, 480 lóerős teljesítménye pedig percenkénti 6 250 főtengely-fordulatnál jelentkezik. A Competition modellek benzinmotorja ugyancsak széles tartományban, percenkénti 2 750 és 5 500 főtengely-fordulat között képes fenntartani 650 Nm csúcs forgatónyomatékát. 510 lóerős teljesítménye percenkénti 6 250 főtengely-fordulatnál épül fel és egészen a 7 200-as fordulatnál kezdődő vörös tartományig kitart. Az elődjeiknél körülbelül egy mázsával nehezebb M3 limuzin és M4 Coupé 4,2 másodperc alatt sprintel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, 13,7 szekundum alatt pedig eléri a 200 km/órás tempót. A Competition kivitelek esetében utóbbi két érték 3,9 másodpercre, illetve 12,5 szekundumra csökken.

A soros hathengeres benzinmotor és a hatfokozatú manuális váltó párosa az új M3 limuzinban és M4 Coupéban a BMW által fémjelzett klasszikus, hamisítatlan vezetési élményt élteti. A Competition kivitelek nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltója a motor karakterisztikájához hangolt tökéletes fokozatkiosztással emelkedik ki a mezőnyből, miközben az M-specifikus előválasztó karral és a kormány mögötti váltófülekkel a fokozatok közötti manuális kapcsolgatást is lehetővé teszi. A technológia váltási karakterisztikáját az előválasztó karon elhelyezett Drivelogic gombbal szabhatják személyre az ügyfelek, akik automata és manuális üzemmódban egyaránt három különböző beállítás közül választhatnak.

A legendás hátsókerék-meghajtás alternatívájaként a BMW ügyfeleinek arra is lehetőségük nyílik – a tervek szerint 2021 nyarától –, hogy összkerékhajtással párosítsák a soros hathengeres benzinmotort. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel dolgozik, és alapértelmezett beállításként minden vezetési szituációban a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint osztja el a motorból érkező erőt a négy hajtott kerék között. A vezető a „Setup” gomb megnyomásával 4WD és 4WD Sport üzemmódok között választhat: amíg előbbi állandó összkerékhajtást, addig utóbbi hátsókerék-meghajtást hangsúlyozó összkerékhajtást garantál. A dinamikus menetstabilizáló rendszer teljes kikapcsolásával a 2WD üzemmód is aktiválható.

Az M3 limuzin és M4 Coupé alapfelszereltségének része az adaptív M futómű, amely az első és a hátsó tengelyen is elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozik. Az alapfelszereltség része továbbá a változó áttételű BMW M Servotronic kormánymű és az M-specifikus integrált fékrendszer is, amely kétféle fékpedál-beállítási lehetőséget is kínál. Sőt mi több, az alapfelszereltségként kínált M Dinamikus Mód utat nyit a kivételesen sportos vezethetőség előtt is, hiszen mindvégig kontrollált csúsztatásokat tesz lehetővé. A modellpáros alapfelszereltségének része még az elöl 18”, hátul 19” méretben felhelyezett BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, az első tengelyen 275/40 ZR18, a hátsó kerekeken pedig 285/35 ZR19 méretű gumiabroncsokkal.

A négy új M modell sokkal agresszívabb megjelenésű, mint az elődeik. Ebben szerepet játszik a megosztó, függőlegesen nyújtózkodó hűtőrács-pár vízszintes lamellákkal ellátott, M-specifikus változata, az erőtől duzzadó négy kerékjárati ív, az első kerekek mögé vágott BMW M légkivezető nyílások és a lökhárítókat atletikus ívekkel összekötő, hátrafelé fokozatosan szélesedő küszöbtoldat-pár. A limuzin és a kupé egyaránt szénszál-erősítésű műanyagból készült, aerodinamikailag optimalizált tetőt, sportos légterelő szárnyat és két darab dupla kipufogóvéget visel – a BMW M modellek hamisítatlan védjegyeként.

A full LED-technológiás első fényszórók az alapkivitel részei, miközben extrafelszereltségként mindegyik modellhez megrendelhetők lesznek a BMW Laserlight lézerfény-technológiával dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók is. A karosszériafényezési opciók között feltűnik az exkluzív Sao Paulo Yellow akril, Toronto Red metál és Isle of Man Green metál új árnyalat. A felárért rendelhető M Carbon külső felszereltségi csomag tételei és a típus-specifikus BMW M Performance alkatrészek a kvartett piaci premierjétől kezdve elérhetővé válnak.

Az utastérben letisztult elrendezés és ergonómiailag kikezdhetetlen műszerfal-kialakítás segít a vezetés élményére koncentrálni. Az új fejlesztésű, elektromosan állítható BMW M sportülések és a finomszemcsés Merino bőrkárpitozás az alapfelszereltség része, extraként most először ülésszellőztető funkcióval kiegészítve. M Carbon kagylóülések is kérhetők, amelyek tökéletes oldaltartást adnak. A modellekbe eme innovatív üléseket a gyártó világító modelljelzéssel ellátott, elektromosan állítható, integrált fejtámlákkal szereli be. Új innovatív extra az M Drive Professional, melynek része a tíz fokozatban állítható integrált kipörgés-korlátozó funkció, az M Drift Analyser funkció, amely felveszi és elemzi a csúszó lendülettel vett kanyarmanővereket, valamint az M Laptimer funkció, amely versenypályás használat közben minden megtett körről részletes információkkal szolgál.

A középkonzolon elhelyezett „Setup” gomb közvetlen hozzáférést nyújt a motor, a futómű, a kormánymű és a fékrendszer beállításaihoz, típustól és felszereltségi szinttől függően pedig az M xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer, a Gear Shift Assistant és a tapadás-vezérlés (M Traction Control) hangolási opcióihoz is. A kormányon található M1 és M2 memóriagombokra bármelyik összeállított járműbeállítás elmenthető, a későbbiekben pedig egyetlen gombnyomással aktiválható. A középkonzolon található továbbá az „M Mode” gomb is, amellyel a vezetést támogató rendszerek karakterisztikája és működési módja, illetve a műszerfali kijelzők és a BMW Head-Up kijelző megjelenített tartalmai állíthatók be.

A BMW ügyfelei az alapfelszereltségként kínált, szénszál-erősítésű műanyagból készült tető alternatívájaként acélból készült tetővel is megrendelhetik új sportautójukat, extra költség nélkül. Utóbbi esetében a tetőt billenthető és elhúzható napfénytető díszíti. Az új M Race Track Package ezzel ellentétben célzott súlycsökkentő intézkedéseket kínál, BMW M karbon-kerámia fékrendszerrel, súlycsökkentett BMW M könnyűfém keréktárcsákkal (akár semi-slick abroncsokkal) és M Carbon kagylóülésekkel.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/