/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megmutatták minden idők legdurvább utcai Mustangját

2023. augusztus 25. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

Két évvel ezelőtt a michigani Allen Parkban található szélcsatorna mögötti fémraktárban összegyűlt néhány Ford mérnök és elhatározta, hogy tervez egy olyan Mustangot, amely felveheti a versenyt a legjobb európai sportkocsikkal. Most megpillanthattuk a végeredményt, az ultra nagy teljesítményű, közúton is használható Mustang GTD-t, amivel a cél 7 perc alatt kör a Nürburgring Nordschleifén.

Nem készült még ehhez hasonló Ford Mustang. Egy, a Mustang GT3 versenyautó által inspirált, karbontestű, widebody karosszériás, óriási hátsó szárnnyal szerelt példány, melynek minden részegységét célirányosan terveztek. A valaha készült leggyorsabb utcai Mustangnak szánták, az a csapat fejlesztette, amelyik a Le Mans-győztes GT-t és számos más Ford versenyautót is pályára küldte.

A Mustang GTD-t az aktív aerodinamikai rendszer által szavatolt óriási leszorítóerő, az elképesztően széles abroncsai és a fejlett adaptív futóműve tapasztják az útra. Karbon-kerámia fékrendszer lassítja, ezenkívül a transaxle elrendezésből adódóan tökéletes a tengelyenkénti súlyelosztása. Az első tengely mögé beépített motor erejét karbon hajtótengely viszi hátra a 8-sebességes duplakuplungos váltóműnek. A hajtómű természetesen egy kompresszoros V8-as, jelen esetben 5,2 liter lökettérfogattal és 800 lóerős teljesítménnyel.

A Ford GTD a Multimatic-kal kooprodukcióban készül majd, amely többek között a Mustang GT3, a Mustang GT4, és a Ford GT versenyautókat is fejlesztette. A kocsi motorházteteje, sárvédői, hátsó fedele, küszöbidomjai, első splittere, hátsó diffúzora, sőt, a teteje is szénszálas kompozitból készült, egyedüli fém alkatrészei az ajtói. Az extrém aerodinamikai megoldások miatt a Mustang GTD komoly leszorítóerőt termel az első és a hátsó tengelyen egyaránt, ami elengedhetetlen az olyan versenypályákon, mint például a Nürburgring.

A Mustang GTD-be egy új fejlesztésű, az extrém igénybevételre készülve száraz karteres, 5,2 literes kompresszoros feltöltésű V8-as aggregátot szereltek, amely akár 7500-as fordulatszámig is elpörög és a titánium kipufogórendszeren keresztül kivételesen gyönyörű hangon szólal meg. A Mustang GTD felfüggesztése is különleges. Egy olyan hidraulikusan működtetett félaktív rendszer, amely képes menet közben a hasmagasságot és a rugózás keménységet is változtatni.

A Mustang GTD nyomtávja közel 10 centiméterrel haladja meg a GT modellét, Track üzemmódban pedig 4 centiméterrel lejjebb ül. A gép szuperszéles, elöl 325, hátul 345 mm-es abroncsokon gördül, amelyeket 20 colos magnézium felnikre feszítettek. A különleges kerekek mögött masszív Brembo karbon-kerámia fékek rejtőznek. A kocsi újdonsága a variálható tapadásvezérlés; a sofőr a kormánykerékről, menet közben szabályozhatja a motorteljesítményt és a kipörgésgátló beavatkozási mértékét.

A Ford Mustang GTD a Ford Flat Rock összeszerelő üzemben kezdi majd meg a pályafutását, aztán átszállítják a kanadai Markhamben található Multimatic üzembe, ahol a Ford Performance és a Multimatic mérnökei kézi munkával végszerelik az autót. A Mustang GTD valamikor 2024. év végén, 2025. év elején jelenik meg a piacon. Az ára körülbelül 300 ezer dollártól indul majd.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/