/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megnéztük az új kecskeméti Mercedest

2019. március 06. 08:30   |   Autoblog
címkék:  

A Genfi Autószalonon bemutatkozott az új Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, mely elődmodelljéhez hasonlóan szintén a kecskeméti gyárban készül. Akárcsak a négyajtós CLA Coupé, a Shooting Brake modell is a Mercedes-Benz letisztult formanyelvét követi, miközben belül nagyobb és az intelligens digitális technológia uralja. A modell piaci bevezetése 2019 szeptemberében veszi kezdetét.

A Mercedes-Benz a CLA Shooting Brake első generációját 2015-ben mutatta be: egy ötajtós, arányaiban egyértelműen kupé modellt, amelynek magasabban ívelő teteje alatt tágas csomagtartó lapult. Az új CLA Shooting Brake már arányai miatt is vonzóvá válik: hosszú motorháztető, kompakt utastér kupéjellegű ablakvonallal, izmos vállak, hangsúlyos hátsó kerékjárati ívek és lefelé ívelő hátsó rész, amely egyértelmű sportautó-géneket mutat. A keret nélküli ablakok a B-oszlopig teljesen megegyeznek a Coupé modellével. Mögöttük azonban jóval magasabban fut a tetővonal, amely könnyebb beszállást biztosít a hátsó ülésre.

A karakteres, cápára hasonlító orrkialakítás a hosszú, domborított motorháztetővel és dinamikus elemekkel különösen izgalmas. A karakterélek számát csökkentették, például a vállvonal teljesen letisztult, és élek nélkül domborodik, és ezzel a nagy, egyenletes felülettel még izgalmasabb látványról gondoskodik. A laposabb fényszórók, a hosszabb motorháztető és a gyémántmintás, központi csillaggal ellátott hűtőrács a Mercedes-Benz sportautók jellemzője.

A keskeny, kétrészes hátsó lámpák és a lökhárítón elhelyezett rendszámtábla egy tipikus GT vonás, épp úgy, mint a hátsó lökhárító és a csomagtartó izgalmas átmenete. 871 milliméteres szélességével a csomagtérnyílás jóval szélesebb az elődnél (635 mm), továbbá a csomagtartó érintés nélkül nyitható. Az új modell egyébként 48 mm-rel hosszabb, 53 mm-rel szélesebb és 2 mm-rel alacsonyabb, tengelytávja pedig 30 mm-rel bővebb. A csomagtér 10 literrel 505 literesre bővült.

A belső tér kialakítása megegyezik a Coupé változatéval. Mindkét CLA egyedi megjelenéssel bír, különös tekintettel az avantgárd műszercsoportra: a szélesvásznú kijelzők szabadon állnak a műszerfal felső részén, az egyik ajtótól szinte a másikig nyújtózva. A műszerfal alsó része jól elkülönül a digitális felső résztől. A 64-színű hangulatvilágítás is kihangsúlyozza ezt a vonást, egyúttal tízféle színvilágot és háromféle fényerő-zónát kínálva.

A Mercedes-Benz legújabb multimédiás rendszere, az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) 2018-ban ünnepelte világpremierjét. Kimagasló számítási teljesítmény, fényes kijelzők és élénk grafikák, személyre szabható tartalom, és akár teljesen színes head-up display, valamint navigáció kiterjesztett valóság funkcióval jellemzik. Továbbá a szoftver képes a tanulásra, valamint beszédvezérléssel működtethető. A belső tér asszisztens funkció révén az MBUX mostantól kézmozdulatokkal is irányítható, ezáltal intelligensebb, mint valaha.

A belső tér asszisztens különösen érdekes tulajdonsága az a személyes kedvenc funkció, ami a középkonzol felett V-alakban tartott mutató -és középső ujjakkal hívható elő. Ilyen módon számos korábban elmentett funkció is aktiválható rendkívül egyszerű módon. Mindezeken felül több, egyéb intuitív képességgel is rendelkezik az MBUX kézmozdulat-felismerése: az olvasólámpa be – és kikapcsolható, amennyiben például a sötétben kezünkkel a belső tükör felé közelítünk, ha pedig a vezető sötétben az utas oldali ülés felé nyúl, az ülést az autó automatikusan megvilágítja, hogy könnyebben megtalálhassa a sofőr az ott elhelyezett tárgyakat.

Az aerodinamika mindig is a CLA egyik erőssége volt. A nagyobb nyomtáv ellenére az újdonság megőrizte kimagasló aerodinamikai értékeit, mint például a 0,26-os légellenállási tényező, amely természetesen a Coupé 0,23-as értékénél rosszabb, azonban a nagyobb csomagtartós modellek között így is kiemelkedőnek számít. A légellenállás optimalizálása mellett a tervezők a szélzajt is csökkentették.

A CLA Shooting Brake megkapta a legújabb biztonsági segédrendszereket, és az S-osztályból érkező funkcióknak köszönhetően az aktív biztonság tekintetében a szegmensből kimagaslik. A továbbfejleszetett kamerás és radaros érzékelők rendszere már akár 500 méterre is előrelát, és részben önvezető képességeket biztosít bizonyos helyzetekben. Képes például a sebesség csökkentésére bizonyos kanyarok, kereszteződések vagy körforgalmak előtt a térképes és navigációs adatok segítségével.

A CLA Shooting Brake csúcsváltozata a CLA 250 lesz, amely négyhengeres turbómotorjával 225 lóerőt és 350 Nm nyomatékot állít vezetője szolgálatába. Ez a változat az első kerekeit a hétsebességes 7G-DCT duplakuplungos automata váltón keresztül hajtja. A kétliteres, közvetlen befecskendezéses turbómotor szériában benzines részecskeszűrőt kap.

A szeptemberi piaci bevezetés idején benzines és dízelmotorok széles kínálata lesz elérhető kézi vagy duplakuplungos automata váltóval, első- vagy 4MATIC összkerékhajtással.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/