/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megnyílt a második hazai LNG-kút

2022. április 11. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Magyarország jelenleg egyedüli LNG üzemanyagértékesítője, az Arelgas Kft. már a második töltőponton is megkezdte a környezetbarát LNG-üzemű teherautók kiszolgálását. A nagykapacitású töltőállomás az LNG-tartályos kamionokon és autóbuszokon túl a CNG-hajtású járműveket is tudja fogadni.

Arelgas LNG-kút

Az Arelgas Kft. első töltőállomását 2021-ben nyitotta az M0 autóút mellett, azóta több tucat európai flottaüzemeltető és néhány hazai kamionos cég is rendszeresen igénybe veszi a töltőpontot. Az Arelgas Kft. a most üzemeltetésre átvett töltőállomással elsősorban a magyarországi fuvarozó és fuvaroztató társaságokat szeretné megnyerni azáltal, hogy kedvezőbb árat és nagyobb üzemeltetési biztonságot nyújt számukra.

Az LNG üzemanyag a nehézgépjárművek ma egyedül rendelkezésre álló alternatív hajtóanyaga, amely rendkívül alacsony emissziót tesz lehetővé jelentős többletköltségek nélkül. Sőt, az LNG-hajtású járművekkel maradéktalanul teljesíthetők mindazok a fuvarfeladatok, amelyekre a hagyományos dízel járművek képesek.

Az Arelgas Kft. elkötelezetten dolgozik a közlekedési ágazat emissziójának csökkentése érdekében. Célja, hogy rövid időn belül már 6-7 hazai töltőponttal az ország területileg egységesen legyen lefedve, így a járművek bármelyik autópályán haladva könnyen újratölthetőek legyenek. Emellett a társaság hazai BioLNG-előállító üzem létesítését tervezi, és ehhez a közelmúltban írt alá megállapodást a megújuló alapanyag biztosítására.

Az egyedülállóan kedvező környezeti hatásuk miatt a legtöbb uniós tagállam beszerzéstámogatással, adócsökkentéssel, útdíjelengedéssel és további kedvezményekkel igyekszik előmozdítani a gázzal hajtott járművek mielőbbi elterjedését, ezáltal a szükséges töltőhálózat piaci alapokon álló kiépülését. Magyarországon az ösztönzők egyelőre annak ellenére hiányoznak az ágazat előtt álló átalakulás stimulálásához, hogy szakmai szervezetek és elemzők úgy tartják: az évtized végére az LNG-hajtású járművek részaránya a nehézkategóriában a 30 százalékot is eléri majd.

Az LNG a lehető legnagyobb sűrűség elérése érdekében folyadék halmazállapotúra mélyhűtött szénhidrogén – jellemzően metán, kismértékben etánt tartalmazó – gáz, amely minden más üzemanyagnál tisztább égést biztosít a belsőégésű motorok számára. A Föld óriási kitermelhető készletei mellett a megújuló forrásból, sőt szintetikus úton árammal szén-dioxidból előállítható metán a ma is rendelkezésre álló technológiák alkalmazásával gazdaságosan biztosíthatja a közlekedés átmenetének és jövőjének energiafelhasználását. A CNG-üzemű járművek tankolására az LNG-ből LCNG-üzemanyag is válhat, kihasználva az elpárologtatás lehetőségét. Az így nyert nagytisztaságú prémium üzemanyag jobb gyorsulást és nagyobb hatótávolságot nyújt a sűrített gázzal üzemelő járművek számára.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/