/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megnyitott az első hazai DS szalon

2019. január 23. 17:35   |   Autoblog
címkék:  

A DS modelleket korábban a Citroën hálózat értékesítette, azonban 2018. december 1-jétől már kizárólag DS bemutatótermekben történhet a modellek forgalmazása. Budapesten tegnap nyitotta meg kapuit az első DS Store, a soroksári Peugeot-Citroën szalontól leválasztott területen. A megnyitón a DS 7 Crossback is bemutatkozott a hazai közönségnek, amelyet rövidesen újabb DS modellek követnek.

A PSA csoport prémiummárkája, a DS 2015-ben vált teljesen önállóvá. A DS Automobiles küldetésének tekinti, hogy a francia luxus hagyományait átvigye az autóiparba. Méltó módon kívánja tovább vinni az 1955-ben feltűnt forradalmi DS örökségét: az avantgárd szellemet, az innovációt és a nemes eleganciát, új színt hozva a prémium kategóriába. 2018 végén a márka mintegy 370 értékesítési ponton volt jelen a világ különböző pontjain, hálózata gyors ütemben bővül. Most már Magyarországon is van egy bemutatóterme.

A DS második generációs modellsorozatának első darabja a kompakt prémium SUV, a DS 7 Crossback. A gép 4,57 méter hosszú, 1,62 méter magas és 1,89 méter széles, tehát a nagyobb méretű kompakt modellek közé tartozik. Kifejezetten szép autó és első ránézésre is a prémium modellek közé tartozik. Ebben nagy szerepe van a különleges világításnak. Az első fényszórók csiszolt ékkövekre emlékeztető LED moduljai az autó nyitásakor bíborszínű fénnyel világítanak, majd 180°-ban elfordulnak. Ez igazi vizuális élményt és magával ragadó látvány nyújt, mely nappal és éjszaka, álló helyzetben és mozgás közben is hipnotikus hatást kelt. Emellett, a függőlegesen futó, gyöngysorszerű nappali menetfény, a futófényes irányjelzőkkel együtt még különlegesebbé teszi a gépkocsi egyedi világítását, melyről jól felismerhető a márka.

A hátsó lámpák szintén hozzájárulnak a DS 7 Crossback egyedi világításának ütősségéhez és újszerűségéhez. A 3D Full LED technológiával működő lámpák pikkelyszerű mintázata avantgárd megjelenést kölcsönöz az autónak. A gyönyörű, egyedi világítás tervezéséhez a DS szakemberei a legújabb csúcstechnológiákat használták fel, mint például a rendkívüli pontosságot biztosító lézergravírozás.

Az avantgárd jelző a belső térre vonatkozóan is igaz, ahol két 12 colos képernyő kapott helyet, ami egyedülálló ebben a szegmensben. Az egyik képernyő megkönnyíti a navigációt, kezeli a multimédiás felületet, valamint a DS Connect és a Mirrorscreen teljes kínálatát. A személyre szabható másik képernyő a digitális műszercsoportot foglalja magában.

Öt különböző belső kivitel közül lehet választani. A magas minőségi színvonal biztosítása érdekében az Inspirációk minden apró részlete és a hozzájuk felhasznált összes anyag (valódi fa, Alcantara, szemcsézett bőr és nappabőr) gondosan lett kiválasztva, megmunkálva és elhelyezve az autóban. Ezek a nagy felületeket borító anyagok szem előtt vannak és kézre esnek: a műszerfaltól kezdve az ajtóbetétekig, de ne feledkezzünk meg a konzolokról és az ülésekről sem. Mind azt a célt szolgálják, hogy az utasokat és a vezetőt kellemes légkör vegye körül az autóban. A kapaszkodók és a kormánykerék akár teljes bőrborítással is rendelhetők (akár a kormányközép is), ami kivételesnek számít ebben a kategóriában. A középső képernyő vezérlőgombja is teljes kristályborítást kaphat.

A DS 7 Crossback is magán viseli a DS legújabb modelljeinél alkalmazott stílusjegyeket. Az identitást jelző, számtalan ilyen elemmel találkozhatunk az autóban: a nappabőr ülések fém óraszíjra emlékeztető mintázatát egy „gyöngyszem-öltéssel” készített díszvarrás teszi még hangsúlyosabbá. Ugyanilyen varrás díszíti a műszerfalat, az ajtóbetéteket és a konzolt is. A krómozott középkonzolon lévő billenőkapcsolók „Clous de Paris” gillos mintával vannak díszítve.

Az autó külső méreteinek, valamint a formatervezők és a mérnökök munkájának köszönhetően a vezető és az utasok minden eddiginél nagyobb helykínálatot és kényelmet élvezhetnek. Különösen igaz ez a hátul ülő utasokra, akik számára a legjobb luxuslimuzinokhoz méltó kényelmes testhelyzetet biztosító belső tér áll rendelkezésre. A padló is teljesen sík, ami nagy előny. A széles ülésekhez nagy sűrűségű habokat választottak, melyek nem csak tökéletes kényelmet nyújtanak, de nagyon tartósak és strapabíróak. Az első ülések fűthetők, hűthetők, sőt masszázsfunkcióval is rendelkezhetnek. A hátsó üléstámlák több fokozatban dönthetők.

A DS SUV-ja öt belsőégésű motorral és később egy plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz. Három benzines (THP 225 S&S EAT8, THP 180 S&S EAT8, PureTech 130 S&S BVM6) és két dízel (BlueHDi 130 S&S BVM6, illetve EAT8, vagy BlueHDi 180 S&S EAT8) alkotja a motorpalettát. A DS7-ben debütál a márka új nyolcfokozatú automata váltóműve is.

Tavasztól a kocsi rendelhető a 300 lóerős, hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtáslánccal (E-tense) és négykerék-meghajtással is. A hajtáslánc egy 200 lóerős turbómotorból és két 80 kW-os villanymotorból, egy elektromos működtetésű, nyolcfokozatú automata sebességváltóból, valamint egy 12-13 kW/h kapacitású lítium-ion akkumulátorból áll. Utóbbi 50 kilométeres emissziómentes hatótávolságot szavatol. 16 amperes hálózatból a töltés 4,5 óra hosszat tart, egy 32 amperes aljzatba csatlakoztatott 6,6 kW-os töltővel a töltési idő azonban már kevesebb mint 2,5 órát vesz igénybe.

A DS 7 Crossback félautonóm vezetésre is képes. Sebességét az előtte haladó járműhöz igazítja és pontosan pozícionálja az autót a forgalmi sávban. A biztonságra is ügyel, került bele ugyanis a szegmensben először a gyalogosokat és állatokat is érzékelő éjjellátó, fáradságfigyelő rendszer, aktív holttér-figyelő, továbbá automata vészfékezés és táblafelismerés. A LED fényszórók hat üzemmóddal rendelkeznek. Éjszakai vezetésnél, az általuk kibocsátott fénynyaláb szélessége és a bevilágított útszakasz hossza az útviszonyokhoz és a gépkocsi sebességéhez igazodik.

A DS 7 Crossback felfüggesztés terén is újat hoz. A mérnökök kifejlesztették hozzá a kamera által vezérelt aktív felfüggesztést, amely érzékeli az úthibákat az autó előtt, és a lengéscsillapítók folyamatos vezérlésével kivédi azok hatásait. A szélvédő mögött elhelyezett kamera, valamint a négy helyzet jeladó és a három gyorsulásmérő elemzik az út típusát és az autó reakciói. Ezeket az adatokat valós időben továbbítják egy számítóegységnek, amely külön-külön fejti ki hatását az egyes kerekekre. A kapott információk alapján a számítóegység folyamatosan szabályozza a rugózást, keményebbre vagy lágyabbra állítva be azt.

Árlista:

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/