/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megtudtuk, miért nem CX-4 az új Mazda CX-30

2019. március 10. 15:40   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Meglepetésre egy teljesen új modellt mutatott be a Genfi Autószalon a Mazda. A különc japán gyártó a CX-30 divatterepjáróval a CX-3 és a CX-5 közé kerül méretben és árban is. De akkor miért nem lett CX-4? A válasz egyszerűbb, mint hinnénk.

Több éve már, hogy a Mazda gyönyörű, KODO designnyelve hódítja a szíveket az autópiacokon világszerte, de még mindig tud újat mutatni vele a japán márka.

Legutóbb a 2019-es Genfi Autószalonra hozott egy friss arcot a Mazda a CX-30 személyében, amely továbbra is a már említett formanyelvet hordozza magán, ám egy kis újítással megfűszerezve azt.

A divatterepjáró a japán gyártó legszebb színében, a metálvörösben (Soul Red Chrystal) pompázott a standon, így nehéz volt elmenni mellette úgy, hogy ne csavarja el az ember fejét. A közel 4,4 méter hosszú SUV a 4275 mm-es CX-3 és a 4550 mm hosszú CX-5 között helyezkedik el, s bár a logika a CX-4 nevet diktálná, így nem nevezhették el az újdonságot, ugyanis a név már létezik, méghozzá egy csak Kínának gyártott terepjáró formájában szintén a Mazdától.

Sebaj, valahogy meg lehet szokni a formabontó elnevezést, a lényeg pedig az, hogy egy nagy, de nem túl nagy autóval lesz dolgunk, melynek megjelenése az év végére várható. Motorpalettáját tekintve az új Mazda3-mal megegyező felhozatalra számíthatunk, így egy 1.5, 2.0 és egy 2.5 literes négyhengeres benzines, valamint az 1.8 literes dízelmotor mellett a sokak által forradalmárnak hívott Skyactiv X erőforrással is elérhető lesz. Utóbbi lényege, hogy ötvözi a gázolajos és a benzines egységek előnyeit, így alacsony fogyasztással magasabb nyomaték és lóerő, valamint turbó nélküli lét és a pörgethetőség öröme várható. A nagyobb egységek összkerékhajtással is kérhetők lesznek.

A CX-3 350 literes csomagtartójához képest itt 430 literes űrtartalomra számíthatunk, valamint megfelelő fejtérre négy felnőtt kényelmes befogadására – az ötödik helyre persze nehéz lenne átlagos testalkatú embert ültetni komfortosan. Az autó ára egyelőre ismeretlen, de valahol 5,23 és 8,22 millió forint között fog indulni – ezek ugyanis a CX-3 és a CX-5 kezdő árai.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

*/