/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújul a Toyota Corolla

2022. június 04. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

A látvány helyett a lényegre koncentrált a Toyota a tizenkettedik generációs Corolla aktuális modellfrissítése során. Az esztétikai változások nem feltűnőek, a hibrid hajtásláncot, a digitális tartalmakat és a biztonságot érintő fejlesztések annál inkább.

Klasszikus, teljes körű ráncfelvarráson esik át 2023 elejére a világ legnagyobb számban eladott személyautója. A Toyota Corolla jelenlegi kiadása 2018 óta van piacon, és ahhoz, hogy megerősíthesse pozícióját, a mérnökök nem csak azokon a területeken frissítik a tudását, ahol a rendkívül gyors technológiai fejlődés ezt elengedhetetlenné teszi, hanem ott is, amiben a Toyota a mai napig etalonnak számít: a hibrid hajtásláncokban.

A műszaki fejlesztés mellett természetesen kötelező gyakorlatként a modellcsalád megjelenését is átdolgozták. A dizájnerek módosították a hűtőmaszk rácsozatát, modernizálták a ködfényszórók keretét, valamint újrarajzolták a könnyűfém keréktárcsákat. A jobban felszerelt ferdehátú és Touring Sports (kombi) kivitelek full LED fényszórókat kapnak, a legfelső felszereltségi szinten adaptív fényszóró biztosít minden körülmények között kivételesen jó látási viszonyokat.

A modellfrissítés nem elhanyagolható elemeként az aktuális ízléshez igazították a Corolla család színválasztékát: az ötajtós és a kombi egy pirosas felhangokkal megbolondított, izgalmas borókakék (Juniper Blue) árnyalattal gazdagodott, a szedán esetében pedig a kékeszöld Midnight Teal tónus kínál elegáns alternatívát a szintén újonnan bevezetett, de kortalan metálszürkének. Az utastérben prémium részletek uralkodnak: a tervezők a tapintási élmény fokozására törekedve háromdimenziós mintákkal emelték a kárpitok és felületek minőségét, az elérhető színkombinációk elegáns, modern hatást keltenek.

Jóval izgalmasabb, hogy a Toyota átdolgozta a Corolla mindkét benzin-elektromos hajtási rendszerét, és immár az ötödik generációs hibrid technológiával szereli alsó-középkategóriás modellcsaládját. A módosítások a rendszer összes elemét érintik, a belső égésű és az elektromos motort éppúgy, mint a vezérlőelektronikát és a lítium-ion akkumulátort. Az utóbbi jelentősen megnövelt fajlagos teljesítménnyel bír, így annak ellenére erősebb, hogy mérete és tömege egyaránt csökkent – utóbbi akár 18 kilogrammal.

Az 1,8 literes benzinmotorra épülő hibrid egység rendszerteljesítménye a korábbi 122-ről 140 lóerőre emelkedett. Ez jóval dinamikusabbá teszi az autót, amely az előzetes adatok szerint a korábbi 10,9 helyett 9,2 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, változatlan, 102 g/km CO2-kibocsátás mellett. A 2,0 literes rendszer ugyancsak erősebb lett: a 184 helyett 196 lóerős konfigurációval álló helyzetből négy tizedmásodperccel gyorsabban: 7,5 másodperc alatt érhetjük el a 100 km/órát, miközben a CO2-kibocsátás 110-ről 107 g/km-re csökkent.

Az objektív fejlődés mellett a vezetés élménye is javult. A hibrid vezérlés áthangolásával a mérnökök elérték, hogy a gyorsulás mértéke pontosabban kövesse a vezető szándékát, a gázpedál működtetésének a jellegét. A természetesebb gyorsulási érzetet alacsonyabb motorzajszint kíséri.

A Toyota a modellfrissítés során olyan infotainment technológiát épít be a Corollába, amely nem csak most, de a jövőben is szavatolja a mindenkor modern, naprakész szolgáltatásokat. Ez utóbbi érdekében bevezették a mobil adatkapcsolaton keresztül megvalósuló vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetőségét. Ezt támogatja a négy éven keresztül biztosított Toyota Smart Connect (vagy a magasabb felszereltségi szinteken Toyota Smart Connect+) online csomag, amely a rendszerfrissítésen kívül a felhő alapú, valós idejű navigációs és útvonal-információs szolgáltatásokat is támogatja.

Az utóbbiak megjelenítésére szolgáló, központi multimédiás kijelző a korábbi 8 helyett immár 10,5 colos képátlóval, nagyfelbontású grafikával és csillogásmentes bevonattal kínál magasabb szintű felhasználói élményt. A műszeregység az alapfelszereltségű modellek kivételével új, 12,3 colos digitális kivitelt kapott, amelyen négyféle stílusban jeleníthetők meg az információk.

A funkciók kezeléséhez mostantól a kormányt sem kell elengednie a vezetőnek, hála a természetes beszédstílust is megértő hangvezérlő funkciónak: nem csak a multimédiás és egyéb kényelmi rendszerek vezérelhetők szóbeli parancsokkal, hanem például az ablakemelők is. Emellett a MyT okostelefonos alkalmazás is rendelkezésre áll, amelyen keresztül a távolból is működtethetők az ajtózárak, a vészvillogók vagy a klímaberendezés, és amely képes megmutatni a felhasználónak, hogy hol parkol járműve.

Ami a biztonságot illeti, a Corolla megkapta az új generációs Toyota Safety Sense csomagot egyéb aktív vezetőtámogató és parkolássegítő funkciókkal kiegészítő Toyota T-Mate rendszert. A ráfutásos ütközést elkerülő, aktív kormányzás-szabályozás immár szemből érkező járművek esetén, azaz a frontális ütközések ellen is védi a Corolla utasait; emellett a Toyota képes elkerülni az oldalirányból érkező ütközéseket. A Toyota T-Mate rendszer két fontos újdonsága a biztonságos kiszállást támogató funkció, illetve a hátsó ülésen utazókra figyelmeztető rendszer.

A modellfrissítés során kiemelt figyelmet szenteltek a Toyota Corolla GR Sport kiviteleknek. A széria sportfelelőse átdolgozott 18 colos, mart felületű keréktárcsákkal, valamint módosított hátsó lökhárítóval folytatja pályafutását. A beltérben friss rajzolatú üléskárpitozás várja az utasokat, a fejtámaszokat és a motorindító gombot mostantól a GR logó díszíti.

Az új Corolla modellcsalád 2023 első negyedévétől kapható Európában.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/