/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a BMW 5-ös sorozat

2020. május 27. 19:05   |   Autoblog
címkék:  

Alapos ráncfelvarrást hajtott végre a BMW az 5-ös sorozaton. Átalakult a külső, modernebb lett a belső, a vezetést támogató rendszerek, a járműkapcsolati megoldások és a járművezérlő funkciók pedig immár a jövőbe mutatnak. A limuzin és a kombi egyaránt elérhető lesz plug-in hibrid hajtáslánccal, a négy- és hathengeres motorokkal szerelt modellváltozatok hatékonyságát pedig 48 Voltos lágy hibrid technológia fokozza tovább. Az új BMW 5-ös sorozat piaci bevezetése 2020 júliusában veszi kezdetét.

A BMW 5-ös sorozat formavilágát mindig is a sportos vonalvezetés és a letisztult felületek harmóniája határozta meg, az új nemzedék érkezésére azonban mindezt még inkább előtérbe helyezték a tervezők. A végeredmény szemet gyönyörködtető kisugárzás, amely a finom részletek, a magabiztos kiállás és a rendhagyó sportosság egységében gyökerezik.

A dizájnerek a BMW legendás, vese alakú hűtőrácsát mindkét irányban szélesebbre rajzolták, miközben mélyebben a lökhárító felé húzták és egyetlen kerettel látták el. A fényszórók vékonyabb fénykontúrt viselnek, amelyek modern benyomást keltenek és méltó módon kötik össze a múltat a jelennel. Fényszórónként kettő „U” alakú – vagy opcióként „L” alakú – nappali menetfény világít egymás mellett. Az új, full LED-es első fényszóróknak már az adaptív kanyarfények is részei, miközben az extrafelszereltségek közé a mátrix funkcióval dolgozó, elvakítás-mentes intelligens távolságifény-asszisztens is felkerült. Sőt mi több, az új BMW 5-ös sorozat motorváltozataihoz a BMW Laserlight lézerfény-technológia is megrendelhető.

Az 5-ös BMW új nemzedékének erőteljes megjelenését hátulnézetből új, fekete betétekkel ellátott, „L” fénymotívummal dolgozó hátsó lámpák fokozzák. Az innovatív világítótestben a menetfények és a féklámpa fényei közös mintát alkotnak, amely a háromdimenziós külső lencséken megtörve látványos fényhatást kelt. Az új BMW 5-ös sorozat összes modellváltozata trapéz alakú kipufogóvégeket kap, a felszereltségi szinttől és a motorváltozattól függetlenül.

Újratervezett, sportosra formált aerodinamikai megoldásaiknak köszönhetően az M Sport csomag tételei jelentős mértékben fokozzák az új BMW 5-ös sorozat frontrészének és hátsó kialakításának erőteljes kiállását. A modell exkluzivitását új karosszériafényezési árnyalatok és BMW Individual Air Performance keréktárcsák emelik új szintre. Az új nemzedék piaci premierjét ráadásul világszerte egy 1 000 darabban limitált, Donington Grey metál fényezéssel ellátott M Sport különkiadás harangozza be, amelynek exkluzivitásai között lesznek az M Sport csomag tételei és a típus-specifikus BMW Individual Air Performance keréktárcsák is.

Az új BMW 5-ös sorozat fényűző utasterét olyan finom részletek uralják, mint például az alapfelszereltségként 10,25”, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelző, a középkonzol újrarendezett vezérlőpaneljei és az alapfelszereltségként kínált bőrözött sportkormány, amelynek multifunkciós gombjait ugyancsak újratervezték.

2020 őszétől a négyhengeres benzinmotorral dolgozó, legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia nem csupán a BMW 530e limuzin és a BMW 530e xDrive limuzin kiváltsága lesz, hiszen a palettára a BMW 530e Touring és a BMW 530e xDrive Touring is megérkezik. A benzinmotor 184 lóerő, míg az elektromos motor 109 lóerő maximális teljesítményre képes. Intenzív rendszerterhelés esetén a maximális rendszerteljesítmény 292 lóerő, az XtraBoost teljesítménynövelő funkciónak köszönhetően. A lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével a BMW 530e Touring 58–62 kilométert, a BMW 530e xDrive Touring pedig 53–56 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással.

2020 őszén az 5-ös BMW portfóliója az új 545e xDrive limuzinnal bővül, amelyben a 109 lóerős villanymotor egy 286 lóerő teljesítményű, soros hathengeres benzinmotorral dolgozik együtt, 394 lóerő rendszerteljesítményt hívva életre. Az 545e xDrive limuzin az energiatároló egység egyetlen feltöltésével 54–57 kilométer tisztán elektromos hatótávolság megtételére képes. A BMW eDrive Zones funkciót a bajor prémiumgyártó az összes plug-in hibrid 5-ös BMW-hez alapfelszereltségként kínálja: az egyedülálló digitális szolgáltatás automatikusan átállítja a hajtásláncot tisztán elektromos meghajtásra, amint a jármű az egyes nagyvárosok teljes mértékben emisszió-mentes „zöld zónáiba” érkezik.

A lágy hibrid technológia mostantól az 5-ös BMW összes négy- és hathengeres motorral szerelt modellváltozatában fokozza a menetteljesítményt és a menetkomfortot, miközben csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Az extrém erős, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó technológia a fékezéskor felszabaduló energiát egy második akkumulátorba táplálja vissza, amellyel nem csupán a fedélzeti elektromos rendszert látja el, de gyorsuláskor csökkenti a belsőégésű erőforrás terhelését és növeli a maximális teljesítményt is. A 48 Volt kapacitású indítógenerátor 11 lóerő azonnali teljesítmény-többlettel képes fokozni a benzinmotor maximális teljesítményét, amellyel a kigyorsítások és az előzések menetdinamikája egyaránt nő. A technológia az állandó sebesség fenntartásakor is képes levenni a terhet a belsőégésű erőforrásról.

Az 530 lóerős V8-as benzinmotorral szerelt BMW M550i xDrive limuzin mellett az új BMW 5-ös sorozat motorpalettáján még háromféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrás sorakozik, amelyek tökéletesen lefedik a 184 és a 340 lóerő közötti teljesítmény-tartományt. Mindegyik motorhoz alapfelszereltségként társul a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó, a belépő szintű benzinmotoron kívül pedig mindegyikhez alapfelszereltségként vagy az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás.

Az agilitást és a menetdinamikát, illetve a menetkomfortot kifinomult futómű-technológiák hivatottak hatékonyan tovább fokozni. Az opcionális extrafelszereltségek palettáján M Sport futómű, adaptív M futómű és BMW Professional adaptív M futómű is megtalálható, utóbbi aktív borulásgátló rendszerrel felszerelve. A jármű manőverezhetőségét a legkorszerűbb aktív hátsókerék-kormányzás is segíti.

A vezetést támogató rendszerek tárházában újdonság a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, amely a forgalmi sáv elhagyása esetén nem csupán figyelmezteti a vezetőt, de az aktív kormányzó asszisztens segítségével vissza is kormányozza az autót a sávba. Az új Driving Assistant Professional csomag részeként megrendelhető kormányzó- és sávtartó asszisztens pedig immár aktív navigációra is képes: a technológia a fedélzeti navigációs rendszer adataiból képes előre látni az úti célba vezető szükséges sávváltásokat, amelyeket a sávváltást segítő asszisztens is segíti. A parkolóasszisztens innovációinak sora a tolatási segédlettel gazdagodik, amely a parkolást megelőző 50 méteren megtett összes kormánymozdulatot eltárolja, hogy tolatáskor milliméterre pontosan ugyanazt a mozdulatsort ismételhesse meg visszafelé.

Az új BMW 5-ös sorozatot alapfelszereltségként BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezéssel kínálja ügyfeleinek a gyártó, felárért azonban a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is megrendelhető. Mindkettő a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziójával működik, egy sor extra digitális szolgáltatással felvértezve. Alapfelszerelés emellett  a kibővített funkciókkal dolgozó BMW Intelligens Személyi Asszisztens. Az okostelefon integrálhatóság immár az Android Auto-val és az Apple CarPlay előkészítéssel is kompatibilis, a rendszeres szoftverfrissítések pedig a távolból kínálnak kibővített típus-specifikus tartalmakat és frissítéseket.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/