/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a Citroën DS 3

2014. május 22. 12:15   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën DS 3 és a DS 3 Cabrio mindig is sikerrel feszegette a határokat, sztereotípiákkal szembeszálló stílusa iskolát teremtett. A sztori most folytatódik: a modell még karakteresebb, még egyedibb lesz, egyrészt a lenyűgöző új fényszórókkal és az új személyre szabható megoldásokkal, másrészt az Euro6 szabványnak is megfelelő új motorokkal és az Active City Brake rendszerrel.

A DS 3 a modern kori DS első modellje volt. 2010-ben érkezett a prémium városi kisautók kategóriájába, és stílusa, dinamizmusa és számtalan személyre szabási lehetősége szinte azonnal ikonná tette. Eddig mintegy 300 000 példány talált belőle gazdára, 66%-uk új ügyfél a márka számára.

A DS 3 és a DS 3 Cabrio mostantól a legmodernebb fényszórókat kapja: a LED-es és a xenon fényforrások mellett a futófényszerűen felvillanó irányjelzők valóban rabul ejtik a tekintetet. Az új fényszórók funkcionálisan kiemelkedőt nyújtanak, városi és országúti viszonyok között egyaránt. 3 LED- és egy xenon modul alkotja az egységet, amely erős, széles, homogén fényével kitűnő látási viszonyokat hoz létre, és éjszaka is kellemes vezetést biztosít. A hatékonyság az energiafogyasztásban is megmutatkozik: a tompított fényszóró fogyasztása 35%-kal, az országútié pedig 75%-kal alacsonyabb, mint eddig. Ne feledkezzünk meg a fényforrások élettartamáról sem: a LED-ek normál körülmények között több mint 20 000 órát bírnak – hússzor többet, mint a halogénizzók.

A közvetlenül a Numéro 9-től és a Wild Rubistől „örökölt” fényszórók esztétikai szempontból sem mindennapiak: a LED-es modul formavilágát a finomra csiszolt gyémánttól kölcsönözték a dizájnerek, a „futó” index pedig olyan újdonság, amely első „kacsintásával” elcsavarja a szemlélő fejét. A világítórendszer mellett a levegőbeömlő nyílásokba ágyazott LED-es nappali fények formálják a DS 3 orr-részét. A karosszéria hátsó részén természetesen maradnak a 3D hatású LED-es fényszórók, amelyekben DS-emblémákból álló fekete háttérben krómozott DS-logó kapott helyet.

A DS 3 és a DS 3 Cabrio abszolút vonzereje a szinte korlátlan egyediségben rejlik: a modell e tulajdonsága nemcsak megmarad, de új lehetőségekkel bővül. Rendelhető hozzá lézergravírozott műszerfalbetét és szitanyomással díszített hátsó oldalablak – az autóiparban ritka megoldásokkal a DS francia gyökereire utalnak a dizájnerek, hiszen az „Irrésistible Paris” elnevezésű szett a párizsi városkép olyan emblematikus elemeit jeleníti meg az autón, mint az Eiffel-torony és a Diadalív.

Új karosszériaszín is érkezik az új DS 3 kínálatába: az elegáns gyöngyházfehér, amely akár a szintén újonnan megjelenő 17 colos fényezett könnyűfém keréktárcsával is kombinálható. Kiviteli szinttől függően szériafelszereltségként vagy opcióként elérhető a Crescendo nappabőr kárpitozás „Bracelet” mintával, amely immár szinte a DS védjegyévé vált.

A DS 3 motorválasztéka is megújul: megjelennek az Euro 6 szabványnak is megfelelő változatok. A dízel kínálat újdonsága a remek teljesítmény mellett is környezetkímélőbb üzemű BlueHDi 120 és BlueHDi 100 (országtól függően). E változatokban a részecskeszűrő elé épített SCR (Selective Catalytic Reduction) modul akár 90%-kal csökkenti a nitrogénoxid-kibocsátást, és a CO2-kibocsátás mérsékléséhez is hozzájárul. Így az új DS 3 a szegmens legtisztább dízelmotorjait kínálja, hiszen a BlueHDi 100 kibocsátása 79 g/km, míg a BlueHDI 120-é 94 g/km. A motorok fogyasztása is alacsony: 3,0 l/100 km a BlueHDi 100, illetve 3,6 l/100 km a BlueHDi 120 esetében.

A benzines kínálatban természetesen marad a nagyon kedvelt, 207 lóerős Racing és a THP 155 változat; melléjük érkezik a PureTech család új tagja, az e-VTi 82 ETG, amely szintén az Euro 6 szabvány szerint készült, ennek megfelelően igen takarékos (4,1 l/100 km) és környezetkímélő (95 g/km CO2-kibocsátás). A motorhoz tartozó ötfokozatú, elektronikusan vezérelt ETG váltó kúszófunkcióval járul hozzá a zökkenőmentes elinduláshoz.

A DS 3 egyik nagy előnye, hogy csomagtere a legnagyobb a kategóriában – és ez a kabrió változatban is így van. A most érkező műszaki újdonságok elsősorban a városi használatot könnyítik. A DS 3-ban és a DS 3 Cabrióban mutatkozik be ugyanis először a PSA új automatikus fékrendszere. Az Active City Brake nevű berendezés az alacsony sebességnél bekövetkező ütközéseket segít elkerülni. A szélvédő felső részén található lézeres detektor az előttünk álló, vagy velünk egy irányban lassan haladó járművet érzékeli, és 30 km/h sebesség alatt automatikusan működésbe hozza az autó fékeit. A parkolási manővereket könnyíti a tolatókamera, amely az eMyWay navigációs rendszer részeként érhető el.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/