/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a DS 9

2023. május 16. 16:20   |   Autoblog
címkék:  

Új technológiákkal frissül a DS 9 prémium szedán. Emellett a kínálatban megjelenik az Opéra csúcskivitel, valamint az Esprit de Voyage kollekció (piactól függően). A motorkínálatában két plug-in hibrid változatot is találunk, 250, illetve 360 lóerős teljesítménnyel.

A 2023-as modellévű DS 9 a frissített műszerpanel mellett megkapja az új DS Iris System multimédia rendszert. Ez a megoldás teljesen új interfészt kínál, amely személyre szabható, konfigurálható és könnyen kezelhető. Használatát a természetes beszédfelismerést támogató IRIS egészíti ki. A nagy felbontású, 12 colos érintőképernyő menüje widgetekből áll, minden funkció egyetlen mozdulattal elérhető, legyen szó az online 3D navigáció, a klímaberendezés, az audioforrások és az utazáshoz kapcsolódó funkciók vezérléséről. Ez a képernyő az új digitális kamerák segítségével képes a 360°-os nézet megjelenítésére és az Apple Carplay illetve Android Auto rendszerek kezelésére Wi-Fi segítségével, vagy a 2 db USB Type C aljzattal.

Az online navigáció a legideálisabb útvonalon navigálja a vezetőt. Követi a forgalom alakulását és valós időben kalkulálja ki a legjobb útvonalat. A képernyő megjeleníti a veszélyzónákat, beleértve a traffipaxokat, az időjárási előrejelzést, a töltőállomások helyét és árait, valamint a parkolóházakat és az elektromos töltőket is.  A felszíni parkolókat illetően a DS IRIS System megjeleníti, hogy milyen valószínűséggel találunk helyet az adott utcában (a nagyobb városokban). Minden frissítés automatikusan történik.

A DS IRIS System kapcsolódik a MyDS mobilalkalmazáshoz, ami lehetővé teszi, hogy okostelefonunkról elküldjük célállomásunkat az autó érintőképernyőjére, előklimatizáljuk az utasteret, beprogramozzuk a töltést, ellenőrizzük a töltöttségi szintet, továbbá azt is, hogy értesítéseket kapjunk a kötelező szervizekről, vagy távoltól vezéreljük a zárakat, a világítást, vagy a kürtöt.

Új Opéra felszereltség

A kínálat az új Opéra szinttel egészül ki, amely a Rivoli + fölé kerül. Ez a csúcskivitel olyan technológiákat kínál szériában, mint az elektronikusan vezérelt aktív felfüggesztés, a 2-es szintű önvezetést nyújtó DS Drive Assist, a vezetői éberségfigyelő rendszer  és az éjjellátó. A kényelmet a Focal Electra HiFi és a DS Pack Lounge fokozza, amely a hátsó utasok számára bőrrel bevont könyöktámaszt, Lounge fejtámaszokat, az első utasülést mozgató gombot, hátsó klímavezérlést, hátsó ülésfűtést és -szellőztetést, masszázsfunkciót kínál, továbbá az elektromos tolótetőt, a fűthető első szélvédőt és a riasztórendszert is magában foglalja.

Az Opéra kivitel 3 belső színváltozatban választható : rubinvörös, világosszürke és bazaltfekete. Az Opéra kivitel üléseit, középkonzolját és műszerfalát Nappa bőr borítja, bármelyik színt választjuk is. A rubinvörös és bazaltfekete változatok exkluzív Art Leather dekorációt kapnak (speciális antikolt hatás). A DS 9 másik újdonsága, hogy az Alcantara tetőkárpit mostantól kavicsszürke színben készül, világosabbá téve az utasteret.

Esprit de Voyage kollekció

Az Esprit de Voyage kollekció a DS 7 és DS 4 modellek után a DS 9 kínálatában is megjelenik (Magyarországon a DS 9-hez nem lesz elérhető). A nagy divatházak által inspirált, az utazás művészetét kifejező limitált szériát kifinomult, világos bőrkárpitozás jellemzi.

Az utastérben a világos színek és a fény dominálnak. Az óraszíj mintázatú üléseket gyöngyszürke Nappa bőr borítja, a középkonzol, a műszerfal és az ajtókárpitok szintén gyöngyszürke Nappa bőrborítást kapnak. A tetőkárpit teljes egészében kavicsszürke Alcantara, a kartámaszok gyöngyszürkék, csakúgy, mint a szőnyegek szegélyei.

A középkonzolon található rakodórekesz fedelét borító Nappa bőrbe a DS Automobiles mesterei a saját maguk által kifejlesztett technikával, hideg dombornyomással készítettek egyedi mintát. A párizsi óragyártóktól átvett gilosált minta, a Clou de Paris jelzi a DS Design Studio Paris helyét, amelyből sugarak indulnak ki, Európa térképét szimbolizálva. Ez a rajz az Esprit de Voyage modelleken több formában is megjelenik. A vonalak visszaköszönnek a küszöbdíszítéseken, az első ajtókat díszítő fém emblémákon, valamint a lézergravírozott tükörházakon is.  A nemes anyagok az utastér többi részén is jelen vannak: a kormánykereket különleges minőségű fekete bőr borítja, a műszerfal felső részét fekete Nappa bőr, a hátsó kalaptartót fekete Alcantara.

Kívül az E-Tense 250 változat matt antracitszürke 19″ Chambord könnyűfém keréktárcsáiról ismerhető fel, míg az E-Tense 360 megőrzi 20 colos Munich keréktárcsáit (Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsokkal). A modell négyféle színben választható: Cristal Pearl, Éjkék, Platinaszürke és Perla Nera fekete.

Plug-in hibrid erőforrások

Az új DS 9 E-Tense 4×4 360 csúcsváltozatában egy négyhengeres, 200 LE-s benzinmotor és két villanymotor dolgozik, amelyek közül az egyik 110 LE-s (elöl, a sebességváltóba integrálva) a másik 113 LE-s (a hátsó tengelyen), kiegészítve egy intelligens összkerékhajtás rendszerrel. Az akkumulátor 15,6 kWh kapacitású. Az E-Tense 4×4 360 végsebessége 250 km/h-nál limitált, tisztán elektromos üzemmódban 140 km/óra az elérhető végsebesség. Nulláról százra 5,6 másodperc alatt gyorsul fel az autó. Elektromos üzemmódban az új DS 9 E-Tense 4×4 360 65 kilométert képes megtenni a WLTP városi ciklus szerint, vagy 62 kilométert a WLTP kombinált ciklus szerint.

A DS 9 E-Tense 250 200 lovas benzinmotorját egy 80 kW (110 LE) teljesítményű villanymotor egészíti ki. A 15,6 kWh kapacitású akkumulátor akár 85 km megtételét teszi lehetővé városban, és 75 km-t  vegyes ciklusban (WLTP). A 7,4 kW-os fedélzeti töltő 2 és fél óra alatt tölti fel az akkumulátort 0-ról 100 %-ra.

A 2023-as modellévű DS 9 májustól rendelhető. Az Esprit de Voyage kollekció elérhetősége országfüggő, Magyarországon sajnos nem része a kínálatnak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/