/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a Ford Fiesta

2021. szeptember 16. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

A Ford bemutatta az új Fiestát, amelynek magabiztos, új stílusa, továbbfejlesztett technológiája és kifinomult mild hibrid hajtása minden eddiginél jobban felkészíti a jövő kihívásaira.

A Ford Fiesta eddig is mutatós formavilágát új szintre emeli a merész, szembeötlő dizájn, így az autó látványosan kitűnik a tömegből, miközben a különböző Fiesta-változatok is jól megkülönböztethetők lesznek egymástól. A Trend, Titanium, ST-Line és Active kivitelek egyedi stíluselemeihez még bőségesebb színválaszték társul, nem beszélve a keréktárcsák és a belső kárpitok megújult kínálatáról. A Fiesta-családban megjelenik az új, fényűző Vignale csomag is.

Az új Fiesta alapja a Ford jól bevált B-platformja (amire a Ford Puma kompakt SUV is épül), így az autóból sokféle praktikus és kifinomult három- illtetve ötajtós kivitel készülhetett, amelyek közt minden Fiesta-vásárló megtalálhatja az életmódjához leginkább illő járművet.

A teljes modellcsaládra jellemző új külső stílus egyik közös eleme az autó orr-részét magasabbra emelő motorháztető-kialakítás, amihez nagyobb méretű felső hűtőrácsot terveztek a dizájnerek. A Ford emblémája most nem a gépháztető első peremén, hanem a hűtőmaszkon kapott helyet, ahol még látványosabban érvényesül.

Az alapfelszereltséghez tartozó új LED fényszórók keskeny, vízszintesen elnyújtott alakja tovább erősíti az új Fiesta magabiztos, modern formanyelvét. Az alapáras hátsó lámpatesteket fekete keret övezi, a külön rendelhető LED hátsó lámpákat pedig Premium Black külső bevonat egészíti ki.

Minden Fiesta-változatnak saját, jól felismerhető egyénisége van, amit látványosan kihangsúlyoz az egyedi hűtőrács-kialakítás, illetve azok a jellegzetes külső és belső dizájnelemek, amelyek remekül illenek az adott változat egyéni karakteréhez.

A Trend és a Titanium-sorozatok széles felső hűtőmaszkját markáns vízszintes lécek tagolják, magasfényű króm díszléc keretezi, és látványos oldalsó szellőzőnyílások fogják keretbe. A Titanium változatok felső hűtőrácsán a vízszintes lécek ugyanolyan krómborítást kapnak, mint az ablakkeretek.

A Ford Performance autói által inspirált, sportosabb karakterű ST-Line kivitel látványos ismertetőjegye, hogy felső hűtőrácsa mélyebb kialakítású, és ragyogó feketére fényezett méhsejtmintás rács díszíti. A szélesen elnyúló oldalsó szellőzőnyílásokat a karosszéria színére fényezték, a nagyobb méretű alsó hűtőrács pedig határozott kiállást kölcsönöz az autónak.

A SUV-hangulatú Active változat keménységet sugalló dizájnelemei látványosan megkülönböztetik a modellt a többi Fiestától. A szélesebb felső hűtőrácsot erőteljes, csillogó fekete függőleges elemek tagolják, a magasabb és szembeötlőbb oldalsó szellőzőnyílások pedig hatásosan kihangsúlyozzák a Fiesta Active magas építését és crossoveres megjelenését. Az új külső látványvilágot hét új tervezésű könnyűfém keréktárcsa egészíti ki, valamint két új fényezés, a Boundless Blue és a Beautiful Berry árnyalatok.

A Titanium, ST-Line és Active változatokhoz megrendelhető, a dizájn és az exkluzivitás legmagasabb szintjét megtestesítő Vignale csomag olyan különleges tételeket tartalmaz, mint az egyedi formavilágú 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a prémium minőségű Sensico üléskárpitok és a matt karbonszálas hatású belső dekorációs elemek.

Az EcoBoost Hybrid modellekben egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) helyettesíti a hagyományos generátort. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

Az új Fiesta 1,0 literes EcoBoost Hybrid motorja 125 és 155 lóerő teljesítménnyel rendelhető meg, és a blokkhoz hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik. A 125 lóerős EcoBoost Hybrid erőforráshoz megrendelhető a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Powershift automata sebességváltó is, ami csökkenti a fogyasztást. A Ford 1,0 literes EcoBoost blokkja 100 lóerős teljesítménnyel szerepel a kínálatban. atfokozatú sebességváltó kapcsolódik hozzá.

A Fiesta lelkesítő vezetési élménye még tovább fokozható a Normál, Sport és Eco üzemmódok kiválasztásával, amelyekkel a pillanatnyi forgalmi helyzethez igazítható a gázreakció, az ESC és a kipörgésgátló működése, és az automata váltós modelleknél a fokozatkapcsolás gyorsasága. A Fiesta Active modellben a fentieken kívül az Ösvény és a Csúszós út üzemmódok is rendelkezésre állnak.

12,3 colos, teljes egészében konfigurálható TFT digitális műszeregység-kijelzőjén az új Fiesta vezetője személyre szabja és fontosságuk alapján csoportosítsa az információkat. A műszeregység megjelenése a kiválasztott üzemmód alapján változik, és a kijelzőn van egy külön terület a legfontosabb információk részére.

A kifinomult technológiák listáján olyan tételek szerepelnek, mint a Stop & Go és sebességkorlátozás felismerés funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó automatika, ami biztonságos követési távolságot tart a Ford előtt haladó autó mögött. A rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja (a Powershift sebességváltóval felszerelt változatokat). A városi autózás stresszét csökkenti az aktív parkolóasszisztens is, ami segít felmérni a megfelelő méretű parkolóhelyet, majd elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást.

A balesetek elkerülésére vagy az ütközés súlyosságának mérséklésére tervezett technológiák közt megtalálható a keresztirányú forgalomfigyelővel és ktív Fékezés funkcióval kiegészített holttér-figyelő, a sávtartó rendszer és az aktív fékezéssel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer.

Mindemellett a Fiesta fejlett konnektivitási funkciókat is kínál. Alapáras a FordPass Connect beépített modem, ami számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül, például a Járműkeresőt, a Járműállapotot, amivel ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, a gumiabroncsok nyomása, az olaj élettartama és sok más egyéb, a Távnyitás/zárást, illetve a Távindítást

Az új Fiesta konnektivitásának köszönhetően elérhetők a Live Traffic frissítések a külön rendelhető navigációs rendszerhez, valamint a vészhelyzet előrejelzés, ami tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne még nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől. Az autóhoz rendelhető SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerben hangutasításokkal kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio, illetve a navigáció. A készülék kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto rendszerekkel, és a hozzá tartozó 8 colos központi érintőképernyő a kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is használható.

A Ford leleplezte az új ST modellt is. A friss külső dizájn leglátványosabb eleme az agresszív orr-rész a méhsejtmintás felső és alsó hűtőráccsal, valamint a nagyméretű oldalsó szellőzőnyílásokkal. A felső hűtőmaszk és az oldalsó szellőzők látványos Chrystaline Grey fényezést kaptak, míg az áramvonalas első spoilert, az oldalsó légterelő szoknyákat, a hátsó spoilert és a hátsó diffúzort a karosszéria színére fújták. Az alapáras 17 colos, illetve az opcionális 18 colos könnyűfém keréktárcsák sötét Magnetite árnyalatúak, a karosszériaszínek listáján pedig megjelent a látványos ST Mean Green szín is.

Az új Performance üléseket kifejezetten úgy tervezték, hogy lendületes autózás közben határozottabb tartást adjanak, utazás közben pedig kényelmesek legyenek. A beépített fejtámasznak és a 14 irányban állítható mechanizmusnak köszönhetően tökéletes az üléshelyzet, a vörös fonallal varrott Sensico kárpit pedig prémium érzetet kínál. Az alul lapított karimájú kormánykerék és a vörös grafikával díszített, karbonszál-hatású dekorációs elemek sportos hangulatot teremtenek az utastérben.

Az autó 6,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás tempóra, a végsebessége pedig 230 km/óra; minderről egy 1,5 literes EcoBoost motor gondoskodik, amelynek teljesítménye 200 lóerő 6000-es fordulatszámnál, és amelynek csúcsnyomatéka 290 Nm-ről 320 Nm-re nőtt az 1600-4000-es fordulatszám-tartományban. Az erővektor szabályozású rugókkal és a Tenneco kétcsöves első lengéscsillapítókkal a Fiesta ST hihetetlenül élénken és stabilan fordul, miközben az opcionális Quaife mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű kifogástalan tapadást és kanyarsebességet biztosít.

A normál és sportos vezetési üzemmódok mellett az új Fiesta ST vezetője a versenypálya beállítást is kiválaszthatja, ami kikapcsolja a kipörgésgátlót és átállítja az ESP-t a pályaversenyzés körülményeire.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/