Megújult a Lexus LS luxuslimuzin
A Lexus bemutatta Európában új, továbbfejlesztett LS szedánját, amelynek technológiái, felszereltsége és dizájnmegoldásai még inkább kihangsúlyozzák az autó zászlóshajó-státuszát. Az új modell a 2020-as év későbbi szakaszában lesz kapható az európai piacokon.
Az LS 500h elképesztően sima, kifinomult és könnyed teljesítmény-leadását olyan műszaki megoldásokkal sikerült tovább tökéletesíteni, amelyek nagyobb mértékben vonják be az autó hajtásába a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort. A fejlesztés során a Lexus mérnökei arra törekedtek, hogy az elektromotor gyakrabban és hosszabb időn át működjön. A változtatások eredményeképpen a gyorsítás simábbá és egyenletesebbé vált, miközben javult a jármű stabilitása, és tovább csökkentek a hirtelen G-erők. Ezzel nemcsak a városi autózás vált kényelmesebbé, hanem a kanyargós utakon is komfortosabb lett az utazás, sőt az LS még a meredek emelkedőkön is szinte észrevétlenül gyorsul.
A sima és erőteljes gyorsításhoz elég egy apró nyomás a gázpedálon. Mivel a hibrid akkumulátor nagyobb szerepet kap a hajtásban, a benzinmotor alacsonyabb fordulatszámon működhet, ami tovább csökkenti a zajszintet – például akkor, amikor az elektromos hajtással megtett útszakasz végén újra beindul a benzinmotor. A kelet-európai piacokon az LS 500 kínálatában egy kettős turbótöltésű V6-os benzinmotor is szerepel, és e blokk teljesítményét most sikerült tovább növelni a tízfokozatú automata sebességváltó kapcsolási rendjének áttervezésével.
Az LS mindig is híres volt a lehető legkényelmesebb rugózásáról, amit a mérnökök most még tovább finomítottak a gumiabroncsok, az adaptív felfüggesztés (AVS), a kanyarstabilizátorok, sőt az ülések konstrukciójának tökéletesítésével. Az AVS-ben új lineáris mágnesszelep működik, és a vezérlőszelepben nagyobb lett az átfolyó csatorna, ami növeli a lengéscsillapítók változtatható működési tartományát, jobb teljesítményt nyújtva az egyenetlen útfelületeken. Mindez nemcsak a rugózási komfortot javítja, hanem jobb kormányreakciót és menetstabilitást is biztosít.
A kanyarstabilizátorok merevségének módosításával javult a terhelésátadás a karosszéria bedőlésekor, vagyis az autó kényelmesebb pozícióban marad a kanyarokban, és tökéletesebben követi a vezető által kijelölt ívet. Az ülések minősége erősen meghatározza a vezető és az utasok komfortérzetét, ezért a Lexus új uretán üléspárnázást alkalmazott, amit lágyabb felső réteg borít, emellett pedig mélyebb réseket alakítottak ki az üléspárna/háttámla és az oldalsó párnázat találkozásánál. Az eredmény: nagyobb kényelem, kevesebb vibráció és jobb tartás.
A Lexus mindent megtesz azért, hogy az LS tulajdonosa gond nélkül állhasson be a parkolóhelyekre a teljesen automatizált fejlett parkolási rendszer segítségével, ami most jelenik meg először a Lexus LS 500h limuzin kínálatában. Ez első olyan Lexus rendszer, ami memória funkcióval is rendelkezik, megjegyezve a vezető által gyakran használt helyek apró részleteit, hogy a parkolási manőver még egyszerűbb legyen. A rendszer önállóan kezeli a kormányt, a gáz- és fékpedált és a sebességváltót, biztonságosan és precízen végezve el a parkolást. Miután felmérte a parkolóhelyet, a rendszer a távolságmérő radarokkal és a panoráma monitor kamerájával 360 fokos képet alkot a környezetről, hogy felderítse az esetleges akadályokat. A berendezés automatikusan kiszámítja a leghatékonyabb és legbiztonságosabb parkolási manőver nyomvonalát, és a távolság csökkenésével mérsékli a sebességet. A központi kijelzőn megjelenő, élő videokép és a jól áttekinthető grafikák folyamatosan tájékoztatják a vezetőt.
Az új LS technológiái még magasabb szintre emelik a biztonságot, és hatékonyabban segítik a vezető munkáját. Az autóban mostantól megjelenik a Lexus RX-ből már ismert BladeScan technológiájú AHS (automatikus távfényvezérlő rendszer), amelyben egy gyorsan pörgő tükör vetíti ki a LED-ek által kibocsátott fénysugarat, tökéletesebben és szélesebben megvilágítva az utat, mint a jelenlegi LED-rendszerek. Az autóban egy új digitális visszapillantó is bemutatkozik, amely a tolatókamera valós idejű képét közvetíti. Így a kilátást nem korlátozzák a fejtámlák vagy a hátsó utasok, ráadásul a kép éjszaka vagy esőben is tisztább, mint egy hagyományos tükörből nézve. A további fejlesztések közé tartozik a 360 fokos panoráma monitor gyalogosészlelő funkciója.
Az új LS megkapta a Lexus legújabb generációs multimédia rendszerét, amelynek funkcionalitása és továbbfejlesztett kezelőfelülete egyszerű kezelhetőséget biztosít. A rendszer egy új 12,3 colos érintőképernyőről irányítható, ami a műszerfal tetején, a vezetőhöz közel – és felé fordítva – helyezkedik el. A funkciók közt immár a problémamentes okostelefon-integráció is szerepel az Apple CarPlay és az Android Auto segítségével, így a népszerű navigációs, szórakoztató és üzenetküldő alkalmazások az autó multimédiás érintőképernyőjén keresztül is használhatók. Az érintőképernyőn megjelenik egy új gomb is, ami azonnali hozzáférést biztosít a gyakran használt funkciókhoz.
A Lexus különféle stíluselemekkel egészítette ki az LS dizájnját, még hatásosabban kihangsúlyozva az autó erőt és eleganciát sugalló kiállását. A formatervezők átrajzolták az első lökhárító alakját, az orsó formájú hűtőrács belső felületeit pedig sötét metálfényezéssel díszítették. A fényszórót keskenyebb, három vetítőlencsés egységre cserélték, amelyben elfér az új BladeScan AHS rendszer és az L-alakú nappali menetvilágítás is. A közepes és magasabb felszereltségű modellváltozatokat új, kontrasztos fekete/csiszolt felületű, 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal szerelik fel. A lökhárító alsó részén elhelyezett kisebb légbeömlők kijjebb kerültek és szögletesebbek lettek, kihangsúlyozva az autó szélességét és határozott kiállását. Ez a hatás még erőteljesebben érvényesül az LS F SPORT változatnál, ahol a légbeömlők körülölelik a lökhárító sarkait. Szintén az F SPORT sajátossága, hogy a hűtőrács belső része tompán csillogó fekete fényezést kapott, a fekete keréktárcsákat fekete kerékagy-borítás egészíti ki, a hátsó lámpatesteket pedig zongoralakk fekete keret öleli körül.
A Lexus egy új fényezési technológia alkalmazásával alkotta meg a Holdfény Ezüst árnyalatot, amelynek csillogása és mély árnyékai gyönyörűen kidomborítják a karosszériaelemek kontúrjait. Az utastérben mindezt az új Nishijin és Haku kézműves kidolgozású dekorációs elemek egészítik ki. A festéket ultrahangos technológiával hordják fel egy mikron vastagságú rétegben, így benne lévő alumíniumrészecskék sűrűbben és egyenletesebben terülnek szét a felületen, ahol hibátlanul, tükörszerűen csillognak. Ehhez természetesen már az alapozó réteget, a pigment- és lakkrétegeket is a lehető legsimábbra kell készíteni.
A Lexus-dizájn híres arról, hogy harmonikusan olvasztja magába a tradicionális japán díszművesség és esztétika modern megoldásait. Az új LS esetében két időtálló művészeti vonal is meghatározó volt az utastér atmoszférájának kialakításában. Az opcionális Nishijin és Haku ajtópaneleken fekete és ezüst szálak fonódnak össze organikus mintázattá, amit a holdfényben csillogó hullámverés inspirált. A szövés és fémmegmunkálás ilyen jellegű elegyítése gyakori a japán művészetben, amely mindig is előszeretettel használt fel különféle anyagokat a természet szépségének formába öntésére.
A fémfóliát washi-papírra terítik és keskeny csíkokra vágják, így alakítva ki azt a lapos fonalat, ami a szövés után kiadja az ezüstszálak csillogó hullámhatását. Az új LS ajtópaneleit díszítő elemek tökéletesen illenek a kilincsek körül látható Haku betétekhez. A Haku egy több mint 400 évre visszatekintő kézműves módszer, amelyben a fémfóliát egy-két mikron vastagságra kalapálják. A takumi mesterek által kézi munkával elkészített bevonat ugyanolyan finoman és sejtelmesen csillog az LS-ben, mint a szelíd holdfény egy nyári éjszakán. Az új Lézermetszésű Nyitott Pórusú Kőris betét valódi fából készül, amit addig szárítanak, míg a mintázata erőteljesen ki nem rajzolódik. Ez erős kontrasztot alkot az alatta levő ezüstmetál réteggel, amit rendkívül precíz lézermetszés tár fel.