/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a Mercedes nagy SUV-kupéja

2019. augusztus 28. 17:00   |   Autoblog
címkék:  

Világszerte pörögnek a SUV-eladások, a Mercedesnél minden harmadik eladott kocsi városi terepjáró, így nem lankadnak a fejlesztések. A csillagos márka éppen most vezette elő vadonatúj, nagyméretű SUV-kupéját, a BMW X6 direkt ellenfelét, a GLE Coupét. Az újdonság hathengeres motorokkal debütál és rögtön megnézhetjük az AMG változatot is. Az új GLE Coupé jövő tavasszal érkezik meg a márkakereskedésekbe.

Az új Mercedes GLE Coupé tisztességes méretű romboló, 4939 mm hosszú és 2010 mm széles, jócskán betölti a forgalmi sávot. Nemcsak hosszabb és szélesebb elődjénél (+ 39, illetve 7 mm), de a tengelytávja is bővebb 20 mm-rel, amiből a hátsó utasok profitálnak. A hagyományos felépítésű GLE-nél persze még így is 60 mm-rel szűkebb a tengelytávja, ami sportosabb kezelhetőséget eredményez.

A kupés és szabadidőautós stílusjegyeket ötvöző GLE Coupé egyedi kialakítású, magas minőségű, modern cockpitot vonultat fel, két hatalmas szélesvásznú kijelzővel (2 x 31,2 cm). A műszerfal bőrhuzatot kapott, akárcsak a sztenderd sportülések, a volán pedig nappabőr karimájú. Szabadidőautós vonás a kapaszkodókkal ellátott, magasra helyezett középkonzol. Természetesen a személyre szabási lehetőségek spektruma is széles.

A négyajtós SUV-kupé jelentősen nagyobb helyet kínál elődjénél. Bővebb a hátsó lábtér, tágabb az ajtónyílás, a rakodóhelyek űrtartalma pedig eléri a 40 litert. A csomagtér 655 literes, a hátsó üléstámlák lehajtásával azonban egészen 1790 literig bővíthető. Ez 70 literrel haladja meg az előd értékét és a szegmens legjobbja. A kocsival akár 2 méter hosszú tárgyak is szállíthatók.

Az új GLE Coupé hathengeres erőforrásokkal és 4MATIC összkerékhajtással kerül piacra. Két Euro 6d normájú turbódízel és egy benzines turbó választható. A 3 literes OM 656 turbódízel kétféle teljesítménylépcsővel érkezik, a gyengébbik 272 (350 d), az erősebbik 330 lóerőt (400 d) kínál, 600, illetve 700 Nm nyomaték kíséretében. Az erőt kilencfokozatú automataváltó továbbítja a négykerék-hajtás felé, amely a többtárcsás kuplungnak köszönhetően tetszőleges arányban képes elosztani a nyomatékot a tengelyek között.

A GLE Coupé alapkivitelben acélrugós felfüggesztéssel érkezik, de rendelhető intelligens Airmatic légrugózással is, amely a csillapítást mindenkor az útviszonyoknak és a vezetési szituációnak megfelelően állítja be. Kiegészítésként kérhető ehhez az E-Active Body Control, amely kerekenként szabályozza a kirugózást és a csillapítást, megszüntetve az oldaldőlést, valamint a bólintó és

A csúcsmodell a Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé lesz, amely a sportos eleganciát és a nagy teljesítményt remek terepképességekkel kombinálja. A 435 lóerős,  3 literes soros hathengeres turbómotor lenyűgöző menetteljesítményeket szavatol, az intelligens AMG Ride Control+ légrugózás pedig többféle útburkolaton kínál fölényes menetkomfortot és dinamizmust. A csillapítási karakterisztika három fokozatban állítható (comfort, sport, sport +), ráadásként két offroad üzemmód is használható (trail, sand). A két sport beállításnál a felfüggesztés 10 mm-t megereszkedik. A másik véglet szerint a hasmagasság 55 mm-rel növelhető.

Az AMG modell 435 lóerejéhez 520 Nm nyomaték társul, de a beépített EQ indítómotor-generátor jóvoltából rövid ideig további 22 lóerő és 250 Nm nyomaték szabadítható fel. A GLE 53 4MATIC+ Coupé 5,3 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára és eléri a 250 km/órás sebességet. A fékrendszer is állja a sarat, elöl 400, hátul 345 mm-es tárcsákat alkalmaztak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/