/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a Peugeot 208

2023. július 17. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

A modellfrissítés a 400 km hatótávú tisztán elektromos változat, a megújult design, a csúcstechnológiás megoldások, az új motorok és a fokozott vezetési élmény jóvoltából még ellenállhatatlanabb autót eredményezett.

A kilenc generációra visszatekintő Peugeot városi autók hagyományát folytató 208-as bevezetése, azaz 2019 vége óta töretlen sikernek örvend. Kicsivel több mint három év alatt a világon közel 1 000 000 példány készült belőle. 2021-ben és 2022-ben minden szegmenst egybevéve mind Európában, mind Franciaországban a Peugeot 208 volt a legnépszerűbb modell.

A siker többek között az E-208 népszerűségének köszönhető. 2022-ben az európai B szegmensben az E-208 volt a legtöbb példányban eladott elektromos autó, Franciaországban pedig a tavalyi évben kategóriától függetlenül ez volt a legkeresettebb elektromos modell.

A kínálat három kivitel – Allure, Active és GT – és 5 motorváltozat köré épül. Az utóbbiak között megemlítendő a 400 km hatótávú (WLTP szerinti vegyes ciklusban, hitelesítés alatt), 115 kW (156 LE) teljesítményű új tisztán elektromos hajtás, valamint a Hybrid 100 és Hybrid 136 mild-hibrid hajtáslánc.

Egy ikonikus modellhez hozzányúlni mindig nagy kihívás. A tervezőknek egy korszerűbb, a modernitás újfajta értelmezését tükröző modellt kellett alkotniuk úgy, hogy közben megmaradjon a 208 jellegzetes és ellenállhatatlan stílusa, ami a modell sikerének kulcsa.

Az eredetileg az új 508 és 508 SW modelleken bevezetett, majd nemrégiben az új 2008-on is alkalmazott új Peugeot lámpatestek az új E-208-on is visszaköszönnek. A világítás jellegzetes eleme, a három hosszú függőleges „fénykarom” a csillogó fekete lökhárítóbetétekbe mélyed. Mivel a megszokottnál közelebb vannak az autó széléhez, robusztusabbnak és szélesebbnek hat tőlük az E-208 orra. Az új első világítótestek az új 208 valamennyi változatán fellelhetők. A GT változaton még ennél is látványosabb az összhatás: a három fénykarom különleges hatását tovább erősítik a három különálló optikai modulból álló full LED fényszórók.

Az új 208 valamennyi változatára jellemző az új orr-rész, mely már az új Peugeot-design jegyében készült. Ennek jelképe a középen trónoló új márkaembléma. A modellkínálat folyamatos villamosítását jelző új design még tekintélytparancsolóbb megjelenést biztosít az új E-208-nak. A hűtőrács a karosszéria színében játszó speciális mintázatával gyakorlatilag beleolvad a lökhárítóba. A részekre tagolt kialakítás helyett ettől sokkal inkább egy tömbből faragottnak és így robusztusabbnak, hatékonyabbnak és modernebbnek hat a jármű orra.

Az új E-208-on új értelmezést kapott a márka emblematikus hátsó világítása: a három vörös fényű fénykarom mostantól vízszintes elrendezésben jelenik meg. A csomagtérfedélen végigfutó fekete sáv meghosszabbításában elhelyezett elegáns három LED-csík stabilabb hatást kelt, és hátulnézetből szélesebbnek mutatja az autót. A GT változaton a tolatólámpák és az irányjelzők és LED technológiájúak.

Az új E-208-nak rendkívül stílusos megjelenést biztosít a bevezetéshez tervezett Agueda-sárga szín. A modell amúgy hétféle karosszériaszínben kapható: Agueda-sárga, szelénszürke, Artense-szürke, Perla Nera fekete, hófehér, Elixír-vörös és Vertigo-kék. A választott árnyalattól függetlenül az új 208 összes változatán fekete visszapillantó tükröket találunk. A GT változaton szériafelszerelés a csillogó fekete kerékdob, opciósan pedig fekete tető is kérhető.

Az új Peugeot-design egyik meghatározó eleme a keréktárcsák kialakítása. A 408-on kínált formabontó kerekek után az újabb modellek is ezt a vonalat követik. Jó példa erre az új E-208, melynek kínálatában többfajta könnyűfém felni szerepel: ilyen a 16” kétszínű gyémántcsiszolt Noma keréktárcsa, illetve a 17” kétszínű gyémántcsiszolt, berakással díszített Yanaka keréktárcsa. Valamennyi könnyűfém kerék közepén egy Peugeot címerpajzzsal díszített négyágú felniközép található, mely teljesen eltakarja a kerékcsavarokat.

Az új 208 első, oldalsó és hátsó feliratai is megújultak: új bazaltszürke árnyalat és modernebb tipográfia jellemzi őket. A csomagtérajtón a középső fekete csík teljes hosszában mostantól csak a Peugeot felirat olvasható. Az E-208-on egy irizáló kék és fehér színű „E” felirat foglal helyet.

Az új 208 belterét elegáns és kifinomult üléskárpitok dobják fel, közülük is kiemelendő az adamitzöld díszvarrással szegett új fekete Alcantara kárpit, mely a GT változat esetében opciósan rendelhető. Az utóbbi – az adamitzöld öltésekkel díszített műszerfalbetéttel és könyöklőkkel együtt – a minden részletre kiterjedő aprólékos figyelem kitűnő példája.

Az első generációs 208 volt az a modell, amelyen a Peugeot annak idején bevezette a legendás i-Cockpit-ot. A mára technológiailag még fejlettebb, még több kapcsolódási lehetőséget biztosító, még ergonomikusabb vezetőhely továbbra is a vezetési élmény egyik kulcsa.

A szemmagasságban elhelyezett műszeregység az Allure és GT változaton digitális kijelzővel van ellátva. A nagyméretű 10” digitális panel új kialakítással, a GT változaton pedig szériában 3D kijelzéssel rendelkezik. A vezető személyre szabhatja a kijelző színét, és tetszés szerinti elrendezésben, illetve hierarchiában jelenítheti meg az információkat. Az Active változat továbbra is analóg műszeregységgel és 3,5” színes kijelzővel kerül forgalomba. Mostantól a 208 összes változatán szériafelszerelés a központi nagy (10”) érintőképernyő. A kijelző alatt az összes változaton megmaradtak a legfontosabb funkciók gyors elérésére szolgáló billenőkapcsolók.

Az új 208-on mostantól szériafelszerelés az i-Connect rendszer, és valamennyi változat esetében elérhető az opciós i-Connect Advanced is. Mindkét rendszer vezérlése a teljes egészében személyre szabható 10” HD központi érintőképernyőről történik, melynek használata a többablakos rendszernek és a widgeteknek (vagy parancsikonoknak) köszönhetően rendkívül egyszerű. Akárcsak az okostelefonokon, az egyes menüket könnyű balról jobbra vagy az értesítések esetében föntről lefelé mozgatni, vagy a képernyőt három ujjal megérintve megjeleníteni az alkalmazásokat. A képernyő alatt található „Home” billentyű lenyomásával bármikor vissza lehet térni a főmenübe.

A Peugeot i-Connect rendszer a vezeték nélküli telefontükrözés funkciónak (Apple CarPlay/Android Auto) köszönhetően teljes körű konnektivitást biztosít. Még teljesebb az élmény a hatékony TomTom online navigációs rendszerrel kiegészült i-Connect Advanced esetében. A térkép teljes képernyős (10”) módban is megjeleníthető. A rendszer frissítése „over the air” adatátvitellel, azaz közvetlenül a távközlési hálózaton keresztül történik.

A villamosítás és a csatlakoztathatóság terén tett jelentős előrelépésnek köszönhetően tovább bővülnek az új E-208 lehetőségei. Az új E-208-hoz fejlesztett villanymotor 115 kW/156 LE teljesítményre képes, és a hozzá tartozó 51 kWh-s akkumulátornak köszönhetően 400 km hatótávolságot biztosít (WLTP szerinti vegyes ciklusban, hitelesítésre váró adat).

A modellhez a márka kétféle fedélzeti töltőt kínál: egy 7,4 kW-os egyfázisú töltőt, valamint egy opcióként rendelhető 11 kW-os háromfázisú töltőt. 20%-os töltöttségi szintről indulva a 80%-os szint elérése nyilvános töltőoszlop (100 kW) használata esetén kevesebb mint 30 percet, Wall Box esetén (7,4 kW) 4 óra 40 percet vesz igénybe. Az E-208 akkumulátorára 8 éves vagy 160 000 kilométeres jótállás vonatkozik, és az átvizsgálások során egy tanúsítványt állítanak ki az aktuális akkumulátor-kapacitásról.

A Peugeot az új 208-on két új 48 V-os lágy hibrid hajtásláncot is kínál: ezeknél a legújabb generációs 100, illetve 136 lóerős PureTech benzinmotorhoz egy villanymotorral ellátott, duplakuplungos, 6-fokozatú e-DCS6 sebességváltó társul. A menet közben töltődő akkumulátornak köszönhetően ez a technológia alacsony fordulatszámon extra nyomatékot biztosít, és akár 15% üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé. Városon belül az új 208 Hybrid 100 és Hybrid 136 változattal a menetidőnek több mint a felében lehet tisztán elektromos üzemmódban, kibocsátásmentesen közlekedni.

Az új 208 kínálatában két benzinmotor is található. PureTech 75: háromhengeres, 1,2 literes, 75 lóerős benzinmotor, melyhez egy 5-sebességes kézi váltó tartozik. PureTech 100: háromhengeres, 1,2 literes, 100 lóerős benzinmotor 6-sebességes kézi váltóval.

Az új Peugeot E-208 értékesítése 2023. novemberben kezdődik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/