Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a Toyota crossover zászlóshajója

2019. április 23. 19:00   |   Autoblog
címkék:  

A New York-i Autószalonon leleplezték a Toyota legnagyobb önhordó karosszériás szabadidőjárművének negyedik generációját. Az új Highlander technológiáját és formavilágát tekintve az új generációs RAV4 példáját követi és nem kizárt, hogy egyszer Európába is eljut.

Ahogy valamivel több mint két évtizede a RAV4 új kategóriát teremtett, bevezetve a kompakt szabadidőjármű fogalmát, úgy újította meg az ezredfordulón a középkategóriás szabadidőjárművek műfaját a Highlander. Az addig alvázas konstrukciók uralta szegmensben üdítő újdonságként jelent meg az önhordó karosszériával szerelt modell: kényelmesebb, jobban vezethető, és nem utolsósorban biztonságosabb volt bármely ellenfelénél.

A felsőkategóriás Toyota Avalon szedán padlólemezére épülő Highlander második generációja már hibrid hajtáslánccal is elérhető volt. A 2005-ben bevezetett benzin-elektromos típus több szempontból is szenzációnak számított. Ez volt a világ első tömegpiaci hibrid crossovere, valamint a világ első hétszemélyes hibrid szabadidőjárműve, ráadásul a technológia alkalmazása önmagában is példa nélküli volt.

A negyedik generációs Highlander fejlődésének alapját az a TNGA-K padlólemez határozza meg, amelyen ugyanúgy a felső kategóriás Avalon szedánnal osztozik, mint a kezdet kezdetén. Az új generációs architektúra mélyebbre helyezett hajtáslánc-komponenseinek és megnövelt szerkezeti szilárdságának köszönhetően pontosabb és élvezetesebb vezethetőséget, mérsékelt oldaldőlést, jobb körkörös kilátást, kedvezőbb aerodinamikát és tágasabb férőhelyet biztosít.

Nem csak műszakilag, de dizájn szempontjából is a RAV4 által kijelölt úton halad a Highlander. A karosszéria nem csak határozottabb, de áramvonalasabb is lett, a 60 mm-rel megnövelt teljes hosszúság tágasabb csomagtartót eredményezett, a második sori ülések (akár a háromszemélyes üléspadot, akár a két különálló ülést választjuk) az eddiginél 30 mm-rel nagyobb úton tolhatók előre, ami a széles ajtónyílással együtt még inkább megkönnyíti a beszállást az alapfelszerelésként kínált, háromszemélyes harmadik üléssorra. Az utazás minőségét a Takumi mesterek által kidolgozott részletek, a fejlett multimédiás és csatlakozási funkciók, valamint a minden kivitelen szériatartozékként kínált, háromzónás klímaberendezés javítja. A csomagtartó három üléssorral 456, kettővel 1150 literes.

Ami a hajtáslánc-választékot illeti, megújult a 295 lóerős, ultra finom járású 3,5 V6-os benzinmotor, ennél nagyobb jelentőséggel bír azonban az, hogy a vadonatúj Highlander minden idők legfejlettebb THS (Toyota Hybrid System) opcióját kínálja. A rendszer egyik nagy újdonsága, hogy az eddigiekkel ellentétben tisztán elsőkerék-hajtással is rendelhető; ezzel összefüggésben az összkerékhajtású hibrid verzió nem mechanikusan, hanem egy kiegészítő villanymotor segítségével hajtja meg a hátsó tengelyt.

A 2,5 literes benzinmotorhoz kapcsolódó hibrid egységet átdolgozták, annak két villanymotorját (az indítómotor/generátort, és a generátor/hajtómotort) immár nem egymás mögött, hanem koaxiálisan helyezték el, ami nem csupán jóval kompaktabbá és könnyebbé tette az erőátviteli egységet, de a súrlódási veszteségeket is mérsékelte. Minél többet használják az autót, annál „okosabbá” válik a rendszer, és annál inkább kézzel fogható a megtakarítás: a Highlander negyedik kiadása átlagosan 6,9 litert fogyaszt 100 kilométeren, ezzel 17 százalékkal takarékosabb, mint közvetlen elődje.

A Toyota Highlander európai forgalmazása továbbra sincs napirenden, ám a modell óvilági exportjának soha nem voltak ilyen jók az elméleti esélyei.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!