Megújult Amerika kedvenc SUV-ja
A Ford ma bemutatta az alapoktól újratervezett Explorert, minden idők legkelendőbb amerikai SUV-modelljét, amely most minden eddiginél szélesebb választékkal, nagyobb teljesítménnyel, bőségesebb helykínálattal és új, intelligens technológiákkal érkezik. A SUV idén nyáron jelenik meg a márkakereskedésekben.
Az elmúlt 29 év során kialakult a Explorer kiforrott dizájnja, és a formatervezők most is ügyeltek arra, hogy megőrizzék ezeket a hosszú ideje közkedvelt megoldásokat – például a fekete A- és D-oszlopokat, valamint a karosszéria színére fényezett C-oszlopot. Ugyanakkor lejtősebbre szabták az autó tetővonalát, és rövidebbre vették az első túlnyúlást, hogy sportosabb, stílusosabb külsővel ruházzák fel az autót.
Az Explorer alapfelszereltségében 18 colos, fényezett alumínium keréktárcsák szerepelnek, de a vásárlók hét különböző kereket is választhatnak helyettük, köztük a Platinum modellváltozathoz megrendelhető 21 colos prémium alumínium keréktárcsákat. A Platinum kivitel további jellegzetessége a selyemfényű alumíniumbetéttel díszített külső kilincs, csomagtérajtó, oldalvédő elem, tetősín és hűtőrács. A Platinum modellek alapfelszereltségének része a kétrészes napfénytető, akárcsak az ülések, a kormánykerék, a műszerfal, az ajtópanelek, valamint az ajtó- és középkonzol-kartámaszok különleges bőr kárpitozása.
Az Explorer középkonzoljára egy 10,1 colos, álló helyzetben beépített érintőképernyő is rendelhető. A könnyű áttekinthetőség kedvéért a navigációs térképek a teljes képernyőt kitöltik, de ha kell, a kijelző meg is osztható, hogy az audiorendszer adatait is megjelenítse. A kapacitív üveggel fedett képernyőt az utasok az okostelefonoknál és tableteknél már megszokott mozdulatokkal kezelhetik, így a felfrissített SYNC 3 rendszer használata is gyorsabb és praktikusabb. A SYNC 3 immár az olyan rendszerekkel is kompatibilis, mint az Apple CarPlay, az Android Auto és a Waze navigáció.
A vezeték nélküli töltővel a felhasználók egyszerűen tölthetik fel kompatibilis mobileszközeiket. Az utastérben akár négy USB-port is lehet, köztük az új generációs eszközökhöz kifejlesztett C-típusú bemenetek is. Az áramellátást akár három 12 voltos és egy 110 voltos csatlakozó biztosítja. Jó hír a zenerajongók számára, hogy az Explorerhez 980 wattos, 14 hangszórós B&O prémium audiorendszer is rendelhető.
Az érintőképernyő információi mellett ott van még az opcionális 12,3 colos digitális műszeregység is, amely a legfontosabb adatokat jeleníti meg. Az utasok mindhárom üléssorban élvezhetik a FordPass Connect szolgáltatásait; az alapáron kínált 4G LTE WiFi-rendszer akár tíz, kompatibilis mobileszköz számára biztosít vezeték nélküli csatlakozást. A FordPass Connect segítségével az autósok távolról is kapcsolatba léphetnek az Explorerrel, és okostelefonjukkal nyithatják, zárhatják az ajtókat, meghatározhatják a jármű helyzetét, beindíthatják a motort, és ellenőrizhetik a legfontosabb járműinformációkat.
Az Explorer alapfelszereltségének része a Ford Co-Pilot360 csomag is, amely számos vezetéssegítő technológiát egyesít: ütközésre figyelmeztető rendszer automatikus vészfékezéssel, gyalogosészleléssel, holttérfigyelő rendszer keresztirányú forgalomfigyelővel, sávtartó asszisztens, tolatókamera beépített lencsemosóval, automata fényszórók automatikus távolságifény-vezérléssel. A további technológiái között van a kikerülő kormányzási asszisztens, illetve az ütközés utáni fékezés.
A motorkínálatban két EcoBoost erőforrás szerepel: az alapmodellt, illetve az XLT és a Limited kiviteleket egy 2,3 literes, kettős turbótöltésű soros négyhengeres blokk hajtja, míg az Explorer Platinum változatban egy 3,0 literes, kettős turbótöltésű V6-os Ecoboost motor működik. A 2,3 literes motor teljesítménye várhatóan 300 lóerő, forgatónyomatéka pedig 420 Nm lesz; mindkét adat kedvezőbb, mint a most kifutó, ugyanilyen blokkal szerelt Explorer esetében volt. A 3 literes V6-os aggregát 365 lóerős, forgatónyomatéka pedig 515 Nm (93-as oktánszámú benzinnel). Ezzel a motorral az új modell az eddigi legerősebb Explorernek számít.
Az autósok akár hét különböző üzemmód segítségével igazíthatják hozzá az Explorer viselkedését a mindenkori út-, időjárási- és terepviszonyokhoz. A hátsókerék-hajtású modellekben ezek a normál, sport, földút, csúszós út, vontatás és eco beállítások. Az intelligens összkerékhajtással felszerelt modellekben a mély hó és homok üzemmódok javítják az autó off-road képességeit.
A 3,0 literes EcoBoost motorral hajtott járművek vontató kapacitása elérheti a 2540 kilogrammot, ami 12 százalékkal több, mint a most kifutó, 3,5 literes EcoBoost motoros Explorer azonos adata. Az 2,3 literes EcoBoost erőforrással és Class III Trailer vontatási csomaggal felszerelt új modellek vontató kapacitása 2400 kilogramm is lehet, szemben az ugyanígy felszerelt jelenlegi Explorer 1360 kilogrammos teljesítményével.
A vadonatúj Explorer a Chicago összeszerelő üzemben készül. Az autó idén nyáron jelenik meg az amerikai márkakereskedésekben.