/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult az Opel Insignia

2013. június 12. 21:30   |   Autoblog
címkék:  

Az eddig 580 ezer példányban fogyott Opel Insignia kívül-belül megújult a 2014-es modellévre. De nemcsak a dizájnja módosult, új motorokat is kapott, két új generációs turbós benzinest és egy különösen környezetkímélő turbódízelt.

Többszörösen kitüntetett designjával az Insignia meghatározóan hatott valamennyi Opel-típusra. Az új modell mélyebb és öntudatosabb frontgrafikával hangsúlyozza prémium jellegét, tekintélyesebbnek és szélesebbnek hat. Hűtőmaszkja testesebb lett, és az eddiginél alacsonyabbra került. Széles krómléce, amely középen az Opel emblémát hordozza, kétoldalt ívelten fut ki felfelé, az újonnan tervezett fényszórókra irányítva a figyelmet. Ezek a felszerelési kiviteltől függően bixenon lámpák is lehetnek, AFL+ biztonsági rendszerrel kiegészítve. A csúcskivitelben szárnymotívumot formáló fénydióda-sor világít. Nem kevésbé hatásos stíluselem a front alsó részén a ködlámpák kifelé szélesedő betétje, amely jól illik a hűtőmaszk vonalához.

Oldalról nézve jelentős a különbség az új Insignia négy- és ötajtós karosszériája között. Az ötajtós C-oszlopánál a tetővonal kifut a stilizált hátsó spojlerhez vezető átmenetnél, ezáltal klasszikus kupészerű sziluettet eredményez. A négyajtóson viszont egészen a spojlerig ér, és egy elegáns limuzin körvonalát adja. Ugyanez tükröződik vissza az áttervezett hátulnézeten: az új Insignia szélesebbnek és mélyebbnek mutatkozik az eddiginél – ez különösen a márkaemblémát hordozó krómléc lejjebb helyezésének köszönhető, amely mindkét karosszéria-változaton belenyúlik a kétrészes hátsó lámpába. A helyzetjelző és a féklámpa grafikája határozott szárnymotívumot ad, és természetesen diódás.

Az utasfülkét is áttervezték, melynek köszönhetően megszabadultunk a temérdek középkonzoli gombtól. Ez nagyon jót tett az Insigniának. A kezelőfelületet radikálisan leegyszerűsítették, szinte mindent a nyolc colos, színes érintőképernyőről lehet kezelni. A kezdőképernyő főmenüjéből az érintőképernyőn, a kormány kezelőgombjaival, hangvezérléssel vagy érintőpaddal juthatunk a rádió, a zenelejátszás, az okostelefon-kapcsolat vagy a háromdimenziós navigátor valamennyi menüjéhez. Az egész testre is szabható – akár hatvan kedvencet tárolhatunk el, személyes ízlésünk szerint.

Az infotainment rendszer gyors és könnyed használatára a középalagútba foglalt érintőpad nyújt lehetőséget, amelynek megvilágított, érintésérzékeny felülete villámgyorsan reagál, és közben érzékelhető visszajelzést ad. Gyerekjátékká teszi a készülékek kezelését, anélkül, hogy közben elterelné a figyelmet az útról. Akár betűket is lehet rárajzolni – például ha egy zeneszámot keresünk a tárolóban, vagy helységnevet a térképen. Emellett irányíthatjuk a berendezést a kormány kezelőgombjairól vagy hangvezérléssel is.

Megújult az Opel Insignia hajtó- és futóműve is. Tökéletesítettek a lengéscsillapítókon, a stabilizátorokon és a kormányművön, ami főképp a zaj- és rezgési komfort javára vált. Az eleve széles, de most tovább bővített motorválasztékot teljesítményre és komfortra hangolták. Benzines, dízel és gázüzemű változatok állnak rendelkezésre, a teljesítményspektrum 110 lóerőtől 325 lóerőig terjed.

Az új Insignia 2.0 CDTI a környezetkímélet és a takarékosság élenjárója: kétliteres turbódízele 120 LE, illetve 140 LE teljesítménnyel kapható, és csupán 99 g/km a CO2 kibocsátás (Sports Tourer: 104 g/km CO2), ezáltal az A+ hatékonysági kategóriába tartozik. A hatfokozatú sebességváltóval és Start/Stoppal felszerelt négy- és ötajtós modellek katalógus szerinti átlagfogyasztása 3,7 liter (Sports Tourer: 3,9 l/100 km), ami csúcsérték a kategóriában. Mindemellett erősen is húznak ezek a motorok, a 120 lóerős turbódízel a túltöltési funkciónak köszönhetően rövid ideig 320 newtonmétert képes kifejteni, a 140 lóerős teljesítményű pedig 370-et. A dízelválaszték élén a 195 lóerős 2.0 BiTurbo CDTI áll, amely 400 newtonméter nyomatékot kínál.

A benzineseknél is van két kiemelkedő újdonság: a közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltős 2.0 SIDI Turbo (250 LE és 400 Nm), illetve az 1.6 SIDI Turbo (170 LE és 260 Nm, amely túltöltéssel átmenetileg 280-ra növelhető). A SIDI jelentése egyébként Spark Ignition Direct Injection, azaz szikragyújtásos, közvetlen befecskendezéses. Mindkettő kombinálható hatfokozatú manuális sebességváltóval és Start/Stoppal, vagy az új, csökkentett súrlódású hatfokozatú automatával is. A kétliteres SIDI-Turbo front- vagy összkerékhajtással választható.

Gazdaságos alternatívaként a 140 lóerős Opel Insignia 1.4 LPG sorakozik fel ezek mellé, 200 newtonméteres nyomatékkal, amely a benzinesekhez hasonlóan, teljesíti az Euro 6 kipufogási előírásokat. A 7,6 liter/100 km-es fogyasztás (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) és a csekély, 124 g/km CO2-emisszió (Sports Tourer: 129 g/km CO2) az A hatékonysági kategóriába sorolja a gázüzemű Insigniát.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/