/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult és hibrid hajtást kapott a Honda CR-V

2017. szeptember 05. 10:25   |   Autoblog
címkék:  

Az idei Frankfurti Autószalonon gurul először a nagyközönség elé a CR-V Hybrid Prototype tanulmányautó, melynek szériagyártású változata a Honda első elektromos szabadidőautójaként érkezik majd az európai piacra.

Honda to unveil CR-V Hybrid Prototype at Frankfurt Motor Show

A Hybrid Prototype karosszériája éppoly érdekes, mint fejlett hajtáslánca, ugyanis a CR-V következő generációjának formajegyeit viseli magán. Sziluettje az aktuális alapmodelléhez hasonlít, a formavilág azonban még kifinomultabb és sportosabb lett, így a CR-V következő generációja éppoly sikeres lehet, mint a jelenleg értékesített változat, amelyet a világ legnagyobb példányszámban eladott szabadidő-autójaként ismerhetnek a vásárlók.

Bárhogy is, az új kocsitest szélesebb, magasabb, hosszabb és jóval modernebb lett, amiben nagy szerepe van a megnövelt, erőteljesebb összhatást garantáló kerékjárati íveknek, valamint a nagyobb felniknek, illetve abroncsoknak is. Mindez az elegancia és a sportosság egyensúlyát hozza el a vásárlók számára, olyan részletmegoldásokkal kiegészítve, mint a vékony, nagyobb válltér kialakítását lehetővé tévő A-oszlopok. A motorháztetőn és a hátsó sarkokon megfigyelhető, élesebb vonalak szintén hozzájárulnak a jellegzetes megjelenéshez, csak úgy, mint az egyedi formájú fényszórók, melyek révén már az új Honda-arculathoz igazodik az orr-rész.

Honda to unveil CR-V Hybrid Prototype at Frankfurt Motor Show

A CR-V Hybrid Prototype-ban alkalmazott i-MMD rendszer (Intelligent Multi-Mode Drive azaz intelligens, több üzemmódban használható hajtáslánc) több erőforrást foglal magában. Az alapot a Honda 2.0 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú, benzines i-VTEC egysége adja, ami azon túlmenően, hogy mozgatja az autót, elektromos energiát is termel. Ehhez társítottak egy hajtásban segédkező és egy különálló, áramtermelést végző villanymotort a japán vállalat mérnökei. Ez a hibrid konfiguráció nem igényel hagyományos váltót, a nyomatékot fix áttételű erőátvitel továbbítja a kerekekre, kifinomult és egyenletes nyomatékleadással segítve a kényelmes, biztonságos közlekedést.

Az ultramodern vezérlőegységnek köszönhetően az i-MMD minden helyzetben képes megítélni, hogy benzinnel vagy árammal hatékonyabb-e éppen az autózás, így automatikusan, a vezető beavatkozása nélkül kapcsolgat az EV Drive (elektromos), a Hybrid Drive (hibrid) és az Engine Drive (benzines) üzemmód között.

Honda to unveil CR-V Hybrid Prototype at Frankfurt Motor Show

EV Drive állásban a villanymotor kizárólag az akkumulátorokból nyeri az energiát, tehát a hibrid CR-V károsanyag-kibocsátás nélkül is szállíthatja utasait. Hybrid Drive esetén a benzines erőforrás hajtja az áramtermelésért felelős villanymotort és ez biztosítja az elektromosságot az autót mozgató villanymotornak. Ilyenkor a többletenergiát az akkumulátorok töltésére fordítja a rendszer. Ha az Engine Drive program fut, a belső égésű motor forgatja a kerekeket, az elektromos hajtómotor csak akkor kapcsolódik be a hajtásba, ha a vezető erőteljesen gyorsít, azaz maximális teljesítményre van szüksége. Városi környezetben általában a Hybrid Drive vagy az EV Drive üzemmód aktív, míg autópályán az Engine Drive gondoskodik a hatékony működésről.

A 2018-as CR-V a Honda 1.5 literes, benzines VTEC TURBO erőforrásával is elérhető lesz, ehhez hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót vagy folyamatosan változó áttételű, automatikus erőátvitelt (CVT) kérhetnek a vásárlók. A vadonatúj CR-V motorválasztékában nem szerepel majd dízel erőforrás az európai piacon.

Honda to unveil CR-V Hybrid Prototype at Frankfurt Motor Show

Az új CR-V-vel kapcsolatos további információkat a modell végleges, szériagyártású változatának elkészültekor hozza nyilvánosságra a Honda. Ha minden a tervek szerint alakul, a szabadidőautó hivatalos európai bemutatójára 2018 elején kerül majd sor.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/