/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult és hibrid hajtást kapott a Renault Mégane

2020. február 06. 19:20   |   Autoblog
címkék:  

1995-ös megjelenése óta a Renault Mégane-ból 7 millió darabot adtak el, s mára egy modellből komplett modellsorozattá fejlődött. A negyedik generációt most modernizálták és többek között konnektoros hibrid hajtást építettek bele. Az elegánsabb és okosabb Mégane a márciusi Genfi Autószalonon ünnepli a világpremierjét és nyáron érkezik meg a piacra.

A ráncfelvarrás során a Mégane ma is kedvelt, karakteres vonalait még tovább finomították a tervezők. A legtöbbet a fényforrások területén változtattak; az új Mégane immár az alapkivitelű modelltől kezdve LED Pure Vision első fényszórókkal készül, száműzve a halogén lámpákat. Emellett a hátsó lámpák és a ködlámpák mostantól mindenhol diódásak. A hátsó lámpák dizájnja is módosult, az irányjelzők pedig dinamikusak lettek.

A francia kompakt összességében új frontrészt kapott, átrajzolták a lökhárítóját és az alsó hűtőrácsát, oldalt pedig króm díszítőelemek jelentek meg rajta. Átgyúrták a sárvédőket is, új stílusúak a 16-18 colos könnyűfém felnik és a 10 elérhető külső fényezés közül 3 új (Solar rézvörös, Baltic és Highland szürke).

Bent a legfőbb újdonságot a digitális műszeregység jelenti, amely 26 cm átmérőjű. A műszerfalba tökéletesen beágyazva egy 23,6 centiméter átmérőjű, álló formátumú érintőképernyőt látunk, amelynek kétszer akkor a kijelzőfelülete, mint a 7 colos verziónak volt. Az Easy Link infotainment rendszerhez kapcsolva a multimédia, navigáció és kapcsolhatóság (Android Auto, Apple CarPlay) teljes tárházát rendelkezésre bocsátja. A képernyő alatti klímapanelt is modernizálták és ergonomikusabbá tették. Szintén újdonság, hogy az összes vezetői segédrendszer a kormányról aktiválható.

A Mégane új üléskárpitokat is kapott, a vezetőülése motorosan állítható, visszapillantó tükre pedig keret nélküli és elektrokróm (harmadik felszereltségi szinttől). A vezetési élményt az új Multi-Sense menetmódválasztó rendszer fokozza. Négyféle előre programozott üzemmódja van (Eco, Comfort, Sport, MySense), az E-TECH hibrid változatokban három (Pure, MySense, Sport). A vezetői asszisztens rendszerek kínálata kibővült, illetve a korábbiak továbbfejlődtek. Új az autópálya és torlódás asszisztens, amely az adaptív, automatikus Stop & Go funkcióval kiegészített sebességszabályzót a sávközép asszisztenssel kombinálja. Az új Mégane immár kettes szintű autonóm vezetésre is képes. A városi vészfékrendszer gyalogosfelismeréssel bővült ki, a holttér-figyelő rendszer pedig nagyobb területet lát be.

A frissített Mégane az első kompakt Renault, amelyben megjelenik a gyártó új, innovatív konnektoros hibrid hajtása. A kombi modellben debütáló és a későbbiekben a ferdehátú modellben is megjelenő E-TECH Plug-in hajtáslánc a Renault fejlesztése és 150 szabadalom köthető hozzá. Egy négyhengeres, 1,6 literes benzinmotor, két villanymotor és egy innovatív, kuplungmentes erőátviteli egység alkotja. A Renault F1-es mérnökeinek segédletével kifejlesztett hajtáslánc rendkívül hatékonyan bánik a villamos energiával: elektromos üzemmódban indítja a motort, hangtalan működést tesz lehetővé, minimális energiaveszteséggel működik és dinamikus reakciót ad, ha szükséges.

Az E-TECH Plug-in hajtásláncnak egy 9,8 kWh-s, 400 Voltos akkumulátor is a része, amely 50 kilométeres emissziómentes hatótávolságot biztosít (város: 65 km WLTP), 135 km/órás maximális sebességig. A kombinált széndioxid-kibocsátás kilométerenként csupán 40 g/km.

Az új Mégane emellett számos turbós benzin- és dízelmotorral is elérhető lesz. A benzines részecskeszűrővel szerelt 1,3 TCe erőforrás 115, 140 és 160 lóerővel választható, de 100 lovas öko kivitelben is megrendelhető. Az utóbbi és a 115 lovas egységhez hatfokozatú kézi váltó tartozik, a 140 lóerőshez héthangos duplakuplungos szerkezet is kérhető. Az év végén a Mégane motorpalettája kiegészül az 1 literes, 120 lovas TCe blokkal is. A 1,5 literes gázolajos egységből kétféle áll rendelkezésre, 95 és 115 lóerővel.

A Mégane egyes kiviteleinél is történtek változások. A GT Line felszereltségi szintet például az R.S. Line váltotta fel, amely több pusztán egy névváltásnál. A tiszta R.S. modellekhez közel álló R.S. Line autók az F1 alsó toldatról, a méhsejtrácsos hűtőrácsról, a speciális, 17 vagy 18 colos Monthlery könnyűfém felnikről és a két kipufogóvégről (kombi: 1) ismerhetők fel. Az utastérben növelt oldaltartású sportülések, karbon kinézetű díszbetétek, perforált bőr sportkormány és alumínium pedálszett jelentenek pluszt. A fekete környezetet piros és szürke szegélyvarrás dobja fel.

A Mégane R.S. a ráncfelvarrással megkapja a Trophy 300 lóerős 1,8-as turbómotorját, 420 Nm-re emelt forgatónyomatékkal (+ 30Nm). A kézi váltós kivitelek 400 Nm-rel gazdálkodhatnak. A kipufogórendszerbe pillangószelepet építettek, így az hangolhatóvá vált. A Trophy modell Cup alvázzal és Torsen korlátozottan önzáró differenciálművel készül.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/