/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megújult a Lexus zászlóshajója

2012. augusztus 07. 18:04   |   DG
címkék:  

A Lexus a napokban bemutatta az új LS modellcsaládot, amelynek tagjai az LS 460, az LS 600h és a vadonatúj F Sport kivitel. A Lexus Hybrid Drive hajtású LS 600h továbbra is a világ legerősebb full hibrid V8-asa.

A nemrégiben megjelent GS modellhez hasonlóan a Lexus új zászlóshajója is nagyot lépett előre a műszaki megoldások és a kifinomultság terén. Az autó új, erőteljes stílusát a Lexus orsó formájú hűtőrács-kialakítása határozza meg, s a tovább tökéletesített menetdinamika és az iparág legmodernebb technológiái révén a műszaki tartalom is látványosan megváltozott.

Az új LS-en több mint 3000 különféle fejlesztést hajtottak végre, amelyek közül három világújdonságnak számít, tizenöt technikai innováció pedig a Lexusban jelenik meg első ízben. A fejlesztés során figyelembe vették a vásárlók visszajelzéseit, így a Lexus új zászlóshajója minden eddiginél magasabbra teszi a lécet.

Új dizájn

Az új LS külső megjelenése látványosan megváltozott. Széria a teljes egészében LED-technológiával működő külső világítás, amelynek ugyanúgy része a világ legkisebb vetítőlencséivel működő, függőleges kialakítású ködfényszóró, mint a különleges, L-alakú nappali világítás összefüggő fénysora. Megjelent az autón az orsó alakú hűtőrács is.

A karosszéria merevségét is növelték a Lexus mérnökei, mégpedig új, lézeres hegesztés és karosszéria-ragasztási technológiák alkalmazásával. Továbbfejlesztették az adaptív AVS felfüggesztést is, így a karosszéria még kevésbé hajlamos a bólintásra és az oldaldőlésre. Az autó stabilabban és nyugodtabban fut. Ezen kívül a kormányművet és a fékrendszert is átdolgozták.  

Az új LS modellben megjelenik az ötféle programot (ECO, COMFORT, NORMAL, SPORT S és SPORT S+) kapcsoló Üzemmódválasztó rendszer is, amellyel a vezető mindig pillanatnyi igényei szerint állíthatja be autója fogyasztását, komfortfokozatát, teljesítményét és menetkarakterisztikáját.

F Sport

Újdonság az F Sport változat, amelyet nemcsak a sportosabb és agresszívebb külső és belső formai megoldásai tesznek különlegessé, hanem a 10 mm-rel alacsonyabb hasmagassága, hatdugattyús Brembo első fékrendszere és kormány mögé szerelt váltófülei is.

A hátsókerék-hajtású LS 460 modellekbe Torsen részlegesen önzáró differenciálművet építenek, és a sebességfokozatok a kormánykerék mögé szerelt váltófülekkel is kapcsolhatók; visszaváltáskor a rendszer automatikusan gázfröccsöt ad. Az LS 600h modellváltozatot aktív kanyarstabilizátor rendszerrel is felszerelték.

Az LS 460 F Sport kivitel motorját egy szívási zajt előállító hanggenerátorral is kiegészítették, ami felerősíti a szívási ütem rezgéseit, s ezeket sportos motorhanggá alakítva továbbítja az utaskabinba.

Emelt színvonal

A Lexus eddig is világhírű színvonalát még nagyobb magasságokba emelő új LS kétségtelenül a világ egyik legcsendesebb és legkomfortosabb autója. Átfogó módosításokat hajtottak végre a motor-, út- és szélzaj szigetelése terén, s a luxuslimuzint felszerelték a Lexus első, zajcsökkentő kamrákat tartalmazó keréktárcsáival is, amelyek mérséklik az utaskabin első részének zajszintjét.

Az új modellben az üléseket is lecserélték. Az első és hátsó ülések klimatizálását és a kormánykarima-fűtés vezérlését – a világon elsőként – összehangolták az automatizált „Klíma Menedzser" klímavezérlő rendszer működésével, amelynek központi vezérlőegysége 13 szenzor jeleit dolgozza fel.

Emellett az úgynevezett Ember-Gép Interfészt (HMI) is továbbfejlesztették; az autó teljes szórakoztató rendszere egy iparágban alkalmazott legnagyobb, 12,3 colos (31 cm) LCD képernyőn keresztül vezérelhető. De találunk merevlemezes, internet-csatlakozással kiegészített navigációs rendszert, 19 hangszórós Mark Levinson Reference hangrendszert és Blu-ray lejátszós (!) hátsó üléssori szórakoztató rendszert is.

Vezetői asszisztens rendszerek terén is a maximumot hozza a Lexus LS. Van benne például ütközéselkerülő asszisztenssel kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszer (A-PCS), ami széles sebességtartományban, városi vagy autópálya-forgalomban, éjjel-nappal segít elkerülni a jármű- és gyalogosbaleseteket, vagy csökkenteni azok súlyosságát. A továbbfejlesztett sávtartó asszisztens (LKA) pedig immár az út oldalirányú lejtése és az oldalszél miatti sávelhagyás esetén is segítséget nyújt. Az autóhoz ezen felül megrendelhető a holttér-figyelő (BSM) és a Lexus éjjellátó rendszer is.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

*/