/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Mild-hibrid modellek készülnek az Audi Hungariánál

2019. december 05. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi Hungaria megkezdte a mild-hibrid hajtásláncú Q3 és Q3 Sportback modellek sorozatgyártását. Mindkét modellben egy győri 1,5 literes TFSI motor dolgozik, együttműködésben egy 48 voltos fedélzeti hálózattal és egy szíjhajtású indítógenerátorral. A hibrid modellek gyártására felkészítették a gyártósort, valamint a munkatársak kompetenciáit is felépítették.

44a9c1bc-f822-41a9-b913-f5d5f06c3831

A Q3-modellek az Audi Hungaria első hibrid autói. Gyártásukra a termelést és a munkatársakat is felkészítette a vállalat. A karosszériaüzemben egy új padlólemezt építenek be az autóba, amelyre az összeszerelés során felerősítik az akkumulátort. A szereldében három új munkaállomást integráltak, ahol az autó speciális e-alkatrészeit – 12 és 48 voltos rendszer, 48 voltos lítium-ion akkumulátor és DC-/DC-átalakító – építik be.

A munkatársakat is felkészítették a magasfeszültségű technológia kezelésére. A járműgyártás munkatársai elsajátították és fokozatosan elmélyítették az MHEV-specifikus folyamatokat és az elektromos autók technológiáját. A kompetencia-bővítéssel a munkatársakat e-szakemberekké és e-szakértőkké képezték ki. Emellett a vállalat a gyári tűzoltósággal együttműködve az akkumulátor beérkezésétől egészen a beépítéséig, a teljes gyártási folyamatot átfogó tűzvédelmi koncepciót dolgozott ki.

d0e06cd3-01c0-4964-b875-7742d69793fc

Az Audi Q3 és Q3 Sportback modelleknél az MHEV-technológia egy 48 voltos fedélzeti hálózatra épül. A 48 voltos fedélzeti hálózatot a DC-/DC-átalakító kapcsolja össze a 12 voltos fedélzeti részhálózattal. Az energiát egy kompakt lítium-ion akkumulátor tárolja. A belsőégésű motor homlokoldalán szíjhajtású indítógenerátor található, amelyet egy nagy teherbírású bordásszíj köt össze a főtengellyel. Lassításkor a szíjhajtású generátor akár 12 kW teljesítmény visszanyerésére, illetve az energia akkumulátorba történő betáplálására képes. Alacsony fordulatszám melletti gyorsításnál pedig támogatja a motort. A technológiának köszönhetően a fogyasztás valós körülmények között 100 kilométerenként akár 0,4 literrel is csökkenhet.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/