/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Milyen mérleggel zárta az első évet a nagycsaládos autóvásárlási támogatás?

2020. július 01. 20:30   |   Autoblog
címkék:  

Pontosan egy éve, 2019. július 1-jén indult el a nagycsaládosok újautó-vásárlási programja, amely jelentősen fellendítette a magyar autópiacot. A hétszemélyes autók iránti keresletet ráadásul a koronavírus sem tudta visszafogni. Melyek voltak a legkeresettebb modellek és mi volt a legdrágább autó, amit ez idő alatt átadtak? Ezekre a kérdésekre is választ az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő vállalat éves összefoglalója.

89fe1be8-a82b-45c1-baff-60954f56dbc7Van miből választaniuk a nagycsaládosoknak, ugyanis a Duna Autó 19 márkát felvonultató kínálatából 19 modell felel meg a kormány által megfogalmazott feltételeknek. Ráadásul több kategória is szóba jöhet, az egyterű gépjárművektől egészen a nagyobb szabadidőautókig. Nem is csoda, hogy ez idáig több mint 27 000 igénylés érkezett be a Magyar Államkincstárhoz.

A támogatás igényléseket és a nagycsaládos modellekre való leszerződéseket még a koronavírus sem tudta megakasztani. Az egyetlen „visszatartó erő” a szállítási nehézség a gyártók részéről, amelynek háttere valójában egy körforgásként írható el. Tavaly, mikor kihirdették a nagycsaládosok állami támogatását, egy gyártó sem volt felkészülve arra, milyen hatalmas mértékben fog megugrani a kereslet a hétszemélyes modellek iránt Magyarországon.

Markó Zoltán, a Duna Autó kereskedelmi és marketing igazgatója elárulta: június közepéig több mint 400 szerződést kötöttek meg, és ennek 80%-át már át is adták a nagycsaládosoknak. A program egyértelmű nyertese – gyártó szempontból – a Dacia, hiszen Lodgyja a legolcsóbb autó a hétszemélyes kínálatban. Az Autóvárosban a szerződések 1/4-ét erre kötötték meg az elmúlt egy évben. Igaz, most már a román márka is több mint 5 millió forintért adja modelljét, levonva az állami támogatást a kezdőára 2 649 000 forint, ami valljuk be, igazán baráti egy ilyen praktikus, családi egyterűért.

6f9296f0-d331-465e-90d5-1462557dec6f

Az óbudai cég statisztikái szerint a népszerűségi lista második helyén továbbra is a Škoda Kodiaq áll. Érthető, hogy a nagycsaládos eladások 14%-át ez a modell teszi ki, hiszen már 5 920 000 forinttól hazavihető a közkedvelt SUV. Persze ehhez hozzátartozik az is, hogy a 2,5 milliós támogatáson túl az importőr egyéb kedvezményeket is biztosít az autóvásárláshoz. Így próbálja ösztönözni eladásait a Fiat, Kia, Nissan, Peugeot, valamint a SEAT is – utóbbi márka főképp a Tarraco modellel ért el így eredményt, az Autóváros nagycsaládos rangsorában a 4. helyen végzett, 6,25%-kal. A SEAT-ot – a Dacián és a Skodán kívül – a Fiat előzte meg, amely Doblo Panorama modelljével a képzeletbeli dobogó 3. fokára fért fel. Sajnálatos hír azonban, hogy ezt a típust a szigorodó CO2-kibocsátási normák miatt a gyártó kénytelen volt kivonni a forgalomból, így a jövőben már nem lesz kapható. A Top5 végén a Peugeot Rifter áll, 5%-kal, a sort a továbbiakban a Renault, Honda, Kia és Nissan folytatja.

A Duna Autó adatai alapján a nagycsaládosok jellemzően a már állami támogatással csökkentett, 5 millió forint alatti kategóriából választanak gépjárművet – az adásvételek több mint fele ide tartozott. Tudván, hogy a mindent vivő Dacia Lodgy is idetartozik, ez nem is olyan meglepő. De nagyságrendileg ugyanennyiért be lehet szerezni egy új Peugeot Riftert vagy Fiat 500L Wagont is.

A vásárlások 38%-a azonban az 5-7,5 milliós kategóriában realizálódott, élén a Skoda Kodiaqkal, a SEAT Tarracóval, és az eddig még nem említett Peugeot 5008-cal. Ennyiért a töretlen népszerűségű városi terepjárók többsége elérhető, mint például a Kia Sorento, Nissan X-Trail vagy Mitsubishi Outlander. Ugyanakkor az egyterű Renault Grand Scenicért, valamint a Fiat Talento és a Renault Trafic kisbuszokért sem kell többet kifizetni alapesetben.

69ed7865-eeda-478b-8785-960d45774582

Kevésbé kelendőek a már állami támogatással csökkentett, 7,5-10 millió forintos árkategóriába sorolható típusok. Közülük a Honda CR-V viszi a prímet, amit a SEAT Alhambra követ, Hyundai Santa Féből és Nissan NV200 Eváliából (elektromos és gázüzemű verzióban is) viszont csak néhány darab talált gazdára. Utóbbiból azóta már csak alternatív meghajtással kapható a japán vállalat kisbusza, arra viszont ugyanúgy megigényelhető pluszban az 500 000 forintos, új elektromos autó beszerzését elősegítő állami támogatás.

A Duna Autó nagycsaládos modelljei közül egyébként a Volvo XC90-es kapható még alternatív hajtással, plug-in hibrid verzióban, de erre az elektromos autó pályázat nem vonatkozik. Ugyancsak a svéd márkához köthető az eddigi legdrágább eladott hétszemélyes modell is: a luxusterepjárót közel 20,5 millió forintért vették meg az Autóvárosban, már a 2,5 milliós kedvezménnyel csökkentett áron.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/