/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Minden kiderült a Kia új crossoveréről

2019. június 27. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

A Kia XCeed a Kia vadonatúj kompakt városi crossovere, amely a SUV-ok sokoldalúságát egyesíti a kompaktokra jellemző sportos megjelenéssel és kezelhetőséggel. A hagyományos szabadidő-autók sportos alternatívájaként az XCeed a SUV-okhoz hasonlóan tágas utas- és csomagteret kínál. Értékesítése 2019 harmadik negyedévében indul.

Stílusos, kifejező és modern formatervével az XCeed sportos alternatívája a hagyományos terepjáróknak, SUV-oknak. Az XCeed sokkal emocionálisabb és dinamikusabb megjelenésű, mint magasabb építésű riválisai, miközben a Ceed sorozat többi tagjától is eltér, hiszen merőben mást kínál. Csupán két karosszériaelemet örökölt az ötajtóstól: az első ajtókat.

Oldalnézetben feltűnő a hosszú gépháztető, ennek vonala, az első kerekek az A-oszlopok felé vezetik a tekintetet, az autó sziluettje hátrafelé elnyúlóan sportos. A tengelytáv milliméterre pontosan megegyezik a többi Ceedével (2650 mm), de az XCeed első és hátsó túlnyúlása nagyobb az ötajtósénál, elöl 25 (905 mm), hátul 60 mm-rel (840 mm). A hátsó ajtó is meredekebb szögben áll, mint az ötajtósé, ami önmagában is kupészerűbbé teszi a megjelenést. Az XCeedhez 16 vagy 18 colos könnyűfém keréktárcsák választhatók, 205/60 R16 vagy 235/45 R18 méretű abroncsokkal.

Első és hátsó kialakításával, az XCeed határozottan elkülönül, de nem távolodik el a hagyományos Ceedektől. A karosszéria 1826 mm széles (ez 26-tal több, mint az ötajtósé), és frontrésze is markánsabb a kiemelkedő rácsozattal, valamint a nagyobb alsó légbeömlőkkel. A fényszórók is mások, a Ceed „jégkockás” LED-fényei itt szögletesebbek, vékony irányjelző fényekkel, amelyek vonala a kerékívek felé halad. Hátul szintén LED-fények világítanak, s ezek különleges kialakításukkal olyan hatást keltenek, mintha az övvonalak folytatásai lennének. A csomagtérajtón és lökhárítón futó vízszintes vonalak szélesebbnek láttatják az autót.

Az új XCeed szabad hasmagassága 174 mm (16 colos kerekekkel), és 184 mm (18 colos kerekekkel), ez akár 42 mm-rel is több a hagyományos ötajtós értékénél. A kerekek mintázata, az oldalsó burkolatok és az ezüstszínű tetősínek vagány, terepjárósan robosztus kiállást adnak, amit tovább erősít a hátsó lökhárító fémhatású betétje. Az új Kia XCeed 12 féle fényezéssel választható, köztük a vibráló friss Quantum sárgával, amely más modellhez nem rendelhető a Ceed családban.

Utasterében az XCeed a Ceednél már bevált kialakítást hozza, enyhén a vezető felé forduló középkonzollal. A SUV-októl eltérően a csípőpont itt alacsonyabban van, amitől sportosabb a vezetői pozíció, de a megnövelt szabad magasság miatt sokkal jobb a kilátás is, mint a hagyományos személyautókból. Az infotainment a műszerfal „lebegő” érintőképernyőjéről irányítható, alul külön érintőgombokkal a telefon, az audiorendszer és a hűtés-fűtés számára.

Az utastérben mindenhol kellemes tapintású, puha anyagokat találunk, selyemfényű króm műszerfaldíszítéssel, kifinomult részletekkel. A vevők többféle szövet, szintetikus bőr és valódi bőrkárpit közül választhatnak. Különlegesség az új, sárga belső színcsomag: fekete a kárpit, kontrasztos hatású sárga varrással az üléseken, és az ajtóburkolatokon. Az utastérben fényes fekete és metálfényű sárga felületek is megjelennek.

A Kia XCeed teljes hossza 4395 mm, ezzel 85 mm-rel nyúlik túl az alapját adó ötajtós Ceeden, ugyanakkor 90 mm-rel rövidebb, mint a Kia Sportage. Az XCeed 1490 mm-es magasságával is hasonló a helyzet, mert 43-mal magasodik a normál Ceed fölé, s 155 mm-rel alacsonyabb a Sportage-nál, miközben alacsonyabb súlypontja miatt vezethetősége a hagyományos Ceedéhez áll sokkal közelebb. A Ceed a kompakt kategória egyik legtágasabb típusa, így az XCeed is tágas utasteret kínál. Az ülések csípőpont-magassága 42 mm-rel magasabb a normál Ceedénél, így a be- és kiszállás is sokkal könnyebb és kényelmesebb.

A hosszabb hátsó túlnyúlás miatt, a változatlan tengelytáv ellenére is 426 literes, azaz 31 literrel nagyobb a csomagtartó, mint az ötajtós ferdehátú Ceedben. A hátsó üléstámlák ledöntésével a raktér 1378 literesre bővíthető. A variálhatóságot és a használhatóságot fokozza a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla, a csomagtérajtó elektromos mozgatása, valamint az osztott rakodótér. A kétféleképpen betehető padlóval növelhető a raktér, vagy külön alsó rekesz is kialakítható.

Az XCeed az első európai Kiák közé tartozik a márka innovatív UVO Connect telematikai rendszerével. Az UVO Connect összeköti a vezetőt a világgal: fontos információkat kínál akár az autó kijelzőjén, akár okostelefonon keresztül. A Kia Live szolgáltatásait használó rendszer saját eSIM kártyával üzemel, és akár az opcionális 10,25 colos, szélesvásznú TFT LCD képernyőn is megjeleníti tartalmat: élő közlekedési információkat, időjárás előrejelzést, érdekes pontokat, és akár részletes parkolási segítséget. A 10,25 colos érintőképernyővel olyan Bluetooth „multi-connection” is jár, amihez a használók egyszerre két okostelefont csatlakoztathatnak, és használható az Apple CarPlay és az Android Auto rendszer. Az XCeedhez emellett fűthető kormánykerék, szélvédőfűtés, valamint fűthető és szellőztethető első és hátsó ülések is rendelhetők.

A Kia XCeed elérhető lesz a márka első teljesen digitális, 12,3 colos vetített Supervision műszeregységével is. A nagy felbontású, 1920×720 pixeles kijelző helyettesíti a hagyományos műszereket, a sebességmérőt, a fordulatszámmérőt, és mindazt, ami a márka személyautóiban hagyományosan megtalálható. A multifunkciós kijelzőn megjeleníthetjük a navigáció soron következő utasításait, az audio, a telefon, a fedélzeti számítógép, valamint az összes vezetősegéd funkcióit is.

A Kia XCeed a legmodernebb aktív vezetősegédeket és biztonsági technológiákat kínálja. Ezek közé tartozik a dugóban is araszolni képes adaptív sebességtartó automatika, a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, a gyalogosfelismerő funkcióval ellátott ütközéselkerülő-támogatás, a táblafelismerő, a parkolósegéd, a sávtartó automatika, valamint az automata fényszóróvezérlés is.

 Háromfajta turbós, közvetlen befecskendezéses (T-GDi) benzinmotor rendelhető. A háromhengeres 1,0 literes T-GDi 120 LE-t és 172 Nm forgatónyomatékot szolgáltat, a négyhengeres 1,4-es T-GDi teljesítménye 140 LE, legnagyobb nyomatéka pedig 242 Nm. A nagyteljesítményű 1,6 literes T-GDi benzines elérhető a Ceed GT és ProCeed GT modellekhez is, az XCeedben ez jelenti a kínálat csúcsát. A 204 LE és a 265 Nm nyomaték széles fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre.

Az XCeed elérhető egy Smartstream sorozatú gázolajos erőforrással is, kétféle teljesítménnyel. Az 1,6 literes négyhengeres 115 vagy 136 LE-s lehet (300 és 320 Nm), s a legtisztább üzemű, leghatékonyabb dízelmotor, amit a Kia valaha épített. Az 1,0 literes T-GDi motoron kívül minden erőforráshoz választható a hatfokozatú kézi váltó helyett hétsebességes, duplakuplungos automata. Az alacsony emissziójú változatok – beleértve a 48 V-os könnyű hibridet és a kívülről tölthető plug-in hibridet is – 2020 elején érkezek meg az XCeed kínálatába.

 Az XCeed gyártása 2019 augusztusában kezdődik a Kia szlovákiai üzemében, Zsolnán, ugyanazokon a sorokon, ahol a ferdehátú Kia Ceed, a Sportswagon kombi és a ProCeed shooting brake is készül. A kizárólag európai modellnek szánt XCeed értékesítése 2019 harmadik negyedévében indul. Minden modellre alapból 7 évre, vagy 150 000 km-re érvényes egyedülálló garancia jár.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/