Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Minden kiderült a Renault Megane kombiról

2016. július 06. 16:30   |   DG
címkék:  

Mindent tudunk a friss Megane puttonyos változatáról, amely örökölte a ferdehátú modell formavilágát, felszereléseit és hajtásláncait, de sokkal tágasabb nála. Csomagtartója alaphelyzetben 580 literes, az első utasülés lehajtása után pedig akár 2,7 méter hosszú tárgyakat is szállíthat. A Megane Estate, Estate GT és Estate GT-Line modellekre már leadhatók a megrendelések, de csak szeptemberben indul az értékesítésük.

Az új Megane kombi 58 mm-rel alacsonyabb az elődjénél (1449 mm), 45 mm-rel hosszabb nála (4626 mm), a tengelytávja pedig 9 mm-rel bővebb (2712 mm). Nyomtávjai is jelentősen nagyobbak, az első 45, a hátsó 39 mm-rel szélesebb (1591, 1586 mm).

A belső térben az elődhez képest sokat javult az anyagminőség és az ergonómia, és a vezetési pozíció is kényelmesebb. A lényeg azonban a csomagtér befogadó képessége és a pakolhatóság, amiben a Megane mindig is élen járt a kategóriában. A csomagtér űrmérete az elődhöz hasonlóan 580 liter, és sokféleképpen rendezhető át. A padló kétféle magasságban rögzíthető, ha felső pozícióban van, az üléstámlák lehajtásával sík raktér alakítható ki. Ilyenkor a padló alatt még egy 55 literes rekesz is használható. Emellett a raktér két részre osztható, kifeszíthető benne csomagháló, kétoldalt pedig kisebb tárolókat és kampókat találni.

Rendkívül praktikus, hogy az első utasülés támlája lefektethető, ami által akár 2,7 méter hosszú tárgyak is becsúsztathatók az autóba. A hátsó üléstámlák ráadásul egy mozdulattal, a csomagtér felöl kar segítségével billenthetők le. Mivel a Megane Estate impozáns külső méretekkel rendelkezik, utastere igen tágas. Elöl és hátul is nagyvonalú a lábtér, a hátsó üléstámlák pedig döntöttebbek, így hátul kényelmesebb utazni.

A műszerfal egyébként pontosan olyan, mint a ferdehátú változaté, a magasabb felszereltségű változatokban álló formátumú 22 centiméteres érintőkijelző uralja, ami az R-LINK 2 mulitmédiás rendszer központja. Szélvédő kijelző is elérhető, ami a vezető látóterébe vetíti a legfontosabb menetadatokat. Emellett a legfejlettebb vezetői segédrendszerek is megtalálhatók az autóban, mint az adaptív tempomat, a 150 km/órás sebességig aktív vészfékrendszer, a sávelhegyásra figyelmeztetés, a táblafelismerés sebességtúllépésre figyelmeztetéssel és a holttérfigyelő rendszer. Elérhető tolatókamera, parkolószenzorok és automata parkolórendszer is.

Az új Megane kombi négyféle dízelmotorral és kétféle benzinmotorral érkezik, nem számolva a GT változatot. Az alap dízel a 90 lovas 1,6-os Energy dCi hatfokozatú kézi váltóval (220 Nm), amelyet a 110 lovas dCi követ szintén hatgangos kézi váltóval (260 Nm). Az erőforrás konfigurálható hatsebességes EDC robotváltóval is. A modell választható 130 lóerős és 320 Nm nyoamtékú dCi erőforrással is. Újdonság a dízel-elektromos enyhe hibrid modell (Hybrid Assist), amelyben az 1,6-os 110 lovas dCi aggregát munkáját egy elektromos motor/generátor egység segíti. A benzines palettát a 100 és 130 lóerős, 1,2 literes négyhengeres Energy TCe turbómotorok alkotják. Az utóbbi hétfokozatú EDC automataváltóval is párosítható. Egyes piacokon a Megane Estate 115 lóerős szívóüzemű 1,6-os SCe motorral is megvásárolható lesz.

Külön kasztot képvisel a Megane Estate GT, ami harcosabb külsőt, sportos hangulatú belső teret és számos különleges műszaki megoldást kap, mint például a 4CONTROL négykerék-kormányzás és a menetmód választó rendszer. Sport módban 80 km/óra alatt (egyéb móduszban 60 km/óra alatt) a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak el, e fölött pedig az elsőkkel megegyező irányban, virtuálisan meghosszabbítva a tengelytávot, tovább stabilizálva a kanyarvételt. A GT modell egyedi hangolású sportfutóművet és nagyobb átmérőjű tárcsákkal operáló fékrendszer is kap (elöl 32, hátul 29 cm). A motortérbe pedig kétfajta erőforrás kerülhet, az Energy TCe 205 EDC benzines és az Energy dCi 165 EDC dízel, ami az év végén kerül be a modellbe.

Az 1,6 literes benzines turbómotor 205 lóerőt és 280 Nm nyomatékot ad le, erejét egy hétfokozatú EDC automataváltó adja át az első kerekeknek. Az új fejlesztésű, 165 lóerős és 380 Nm nyomatékú 1,6 literes biturbó dízel aggregáthoz hatsebességes EDC váltót kötnek. A benzines GT váltójába rajtprogramot is integráltak, aminek a segítségével 7,4 másodperc alatt abszolválható a százas sprint. Másik újdonság a többszörös visszaváltás lehetősége, az EDC váltó manuális módjában a sofőr fékezés közben egymás után több fokozatot is visszaléptethet.

 


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!