/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Minden kiderült az új Honda Civicről

2017. február 10. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatkozott a vadonatúj, tizedik generációs Honda Civic, amely egy teljesen új alapokra építkező autó. Kívül-belül jelentősen nagyobb lett, teljesen új futóművet és erőforrásokat kapott, amelyekhez új váltóművek csatlakoznak, s a biztonsági arzenálja is hiánytalan.

A Civic a Honda európai kínálatának legfontosabb típusa, több százezer példány kelt el belőle az elmúlt évtizedekben, és a márka történetében is jelentős szerepet játszott. Sok európai vásárló számára a Civic egyet jelent a Honda márkával, ezért a fejlesztőcsapat legfőbb célkitűzése az volt, hogy dinamikus formában folytassa pályafutását. Abban pedig új korszak vette kezdetét. A letisztult, elnyújtott sziluett és a friss, egyedi formaterv erőteljes, sportos karaktert kölcsönöz az új nemzedéknek, ugyanakkor a markáns vonalak a kompakt szegmens legáramvonalasabb kocsitestét ölelik körbe.

Az atletikus alkat egyebek mellett az alacsony és széles kialakításnak, illetve az ebből fakadó szélesebb nyomtávnak köszönhető. Az új Civic 30 mm-rel szélesebb (1799 mm), 136 mm-rel hosszabb (4518 mm) és 20 mm-rel alacsonyabb (1434 mm), mint a kifutó modellváltozat. Tengelytávja 2697 mm-re nőtt. Ezek a nagyvonalú méretek még egyedibbé és sportosabbá teszik az összhatást, egyszersmind a menetdinamikára és az utastér helykínálatára is jótékony hatással vannak.

Az új Civicen a Honda „családias arcának” agresszív, kortárs interpretációja látható, melynek egyik fő alkotóeleme a jellegzetes fényszórópár. A vékony első lámpatestekben – modellváltozattól függően – nagy erejű fénydiódák vagy vetítőlencsés halogénizzók gondoskodnak a kiváló látási viszonyokról. A kocsitest letisztult, elnyújtott kontúrjához markáns övvonal társul, ami az első sárvédőtől egészen a jellegzetes C-oszlopig szalad hátra, miközben kettészeli az első és hátsó ajtó kilincsének mélyedését. Ezzel szemben a másodlagos, alsó vonal az első kerék mögül indul, és az ajtók alján húzódik egészen a hátsó kerékjáratokig. Az erősen lejtő tető a C-oszlopokban ér véget, így jellegzetes vonalai egészen a hátsó sarkokig nyomon követhetők. A hátsó lökhárító határozott élei és süllyesztett levegőzőnyílásai már-már drámai hatást keltenek.

A tizedik generációs Civic új padlólemezre épült. Az új platform különlegessége, hogy a tűzfal és a hátfal szinte a teljes utasteret körülöleli, míg előre speciális keresztmerevítők kerültek, melyek a motortérben futó hosszanti nyúlványokat, valamint az A- és B-oszlopot kötik össze. A kocsitest csavarodási merevsége 65 százalékkal lett jobb, míg torziós merevsége 41 százalékkal nőtt. Ez még finomabban hangolt futómű beépítését tette lehetővé, így klasszisokkal jobb lett a menetkomfort, s még könnyebb kezelni az autót.

Az ultramodern padlólemez optimális alapként szolgált a jelentősen továbbfejlesztett felfüggesztés számára. Az üzemanyagtartályt áthelyezték és a padló is közelebb került a talajhoz, ami az új padlólemezzel és futóművel kiegészítve azt eredményezte, hogy a Civic súlypontja 14 millivel alacsonyabban van, mint a kilencedik generációé. Ezzel együtt a csípőmagasság 35 mm-rel kisebb lett, a vezető tehát közelebb ül a talajhoz, és sportosabb vezetési élményben lehet része.

Az első kerekeknél alkalmazott, alsó-lengőkaros MacPherson rendszerű felfüggesztés nagy oldalirányú merevséggel járul hozzá a pontos irányíthatósághoz, hosszirányban viszont kevésbé merev, hogy a menetkomfort is elsőrangú legyen. Hátul vadonatúj, multi-link lengőkarrendszer állt szolgálatba, amelyet szintén teljesen új, nagy merevségű segédkeret közbeiktatásával rögzítettek a karosszériaszerkezethez. Ez a csillapítást és a kezelhetőséget is a legmagasabb színvonalra emeli. A gazdagon felszerelt modellváltozatokhoz adaptív lengéscsillapító rendszer is rendelhető.

A tizedik generációs ötajtós Civic az első európai modell, ami megkapja az 1,0 literes háromhengeres és az 1,5 literes, négyhengeres VTEC TURBO erőforrást. Mindkét motorhoz hatfokozatú kéziváltót vagy kilencfokozatú CVT-t rendelhetnek a vásárlók. A közvetlen befecskendezés, a kis tehetetlenségű, egycsatornás turbófeltöltő, az elektronikus megkerülőszelep, valamint az i-VTEC és Dual-VTC rendszereket ötvöző szelepvezérlés révén a VTEC TURBO motorok teljesítménye és nyomatéka a nagyobb erőforrásokéval vetekszik.

A háromhengeres motor vezethetőség és takarékosság terén felülmúlja a korábbi 1,8-as VTEC motort. A hatfokozatú manuális váltóval felszerelt kivitel 200 Nm-es csúcsnyomatéka már 2250-es percenkénti fordulattól kiaknázható, míg a CVT-változat esetében 1700 és 4500 között 180 Nm áll a pilóta rendelkezésére. A csúcsteljesítmény 129 LE, ezt 5500 percenkénti főtengelyfordulatnál adja le az erőforrás. A hivatalos mérések alapján a CVT-váltóval felszerelt kivitel CO2-kibocsátása mindössze 106 g/km, kombinált üzemanyag-fogyasztása csupán 5 l/100 km. A Civic gyorsulása ezzel a motorral 10,4-11,2 mp százra, csúcssebessége pedi 200-203 km/óra.

A négyhengeres 1.5 VTEC TURBO erőforrás nagyobb teljesítményre és forgatónyomatékra lehet büszke, mint a modellnél korábban alkalmazott 1.8 i-VTEC hajtómű. Csúcsteljesítménye 182 LE, amit a hatfokozatú manuális váltóval felszerelt kivitel 5500-as percenkénti fordulatnál ad le, míg a CVT-verzió hatezernél. Előbbinél 240 Nm (1900-5000 f./perc), utóbbinál 220 Nm (1700-5500 f./perc) a csúcsnyomaték. A hivatalos mérések alapján a hatfokozatú manuális váltóval felszerelt kivitel CO2-kibocsátása csak 133 g/km, míg kombinált üzemanyag-fogyasztása 5,8 l/100 km. Az 1,5-ös erőforrással a Civic kiviteltől függően 8,2-8,5 másodperc alatt van százon, végsebessége pedig kézi váltóval 220, CVT-váltóval 200 km/óra.

Az utastér helykínálata jelentősen nőtt, sőt a karosszéria átláthatósága is javult. A vezető és az első utas 35 milliméterrel alacsonyabban ül, mint a kifutó Civicben. Ráadásként a motorháztető 65 milliméterrel lejjebb került, mely előre és lefelé kitágította a látómezőt. A korábbinál 12 milliméterrel vékonyabb A-oszlopok hasonló célt szolgálnak, alkalmazásukkal növekedett a horizontális látószög.

Az ergonómiailag optimalizált első ülések kényelmesek és tág tartományban állíthatóak. 10 milliméterrel  nőtt az első sor válltere, míg a két első ülés közötti távolságot 15 millivel gyarapították. A hátsó válltérnél 20, a lábtérnél 45 milliméterrel nagyobb hely. A 478 literes csomagtartó befogadóképessége továbbra is kategóriaelső, s pakolhatóság, illetve variálhatóság terén is a maximumot nyújtja. (Az S, Sport és Sport Plus verzióknál az érték 420 liter). Hogy minden beférjen, a hátsó üléssor 60/40 arányban osztható, a padló teljesen sík és 1120 milliméter széles az ötödik ajtó nyílása. A maximálisan elérhető raktér 1267 liter.

A műszerfal is vadonatúj. Teljesen nem távolodott el az előd stílusától, de sokkal letisztultabb és esztétikusabb. A pianofekete középkonzol alsó részén, a váltókarral szemben egy kétszintes tárolórekesz kapott helyet, amely a magasabb felszereltségi szinteken vezeték nélküli töltésre alkalmas tálcával is kiegészíthető. A középkonzol tetején foglal helyet a Honda Connect rendszerhez kapcsolódó, hétcolos, színes érintőképernyő. A vezető pedig vadonatúj, könnyen leolvasható műszeregységgel nézhet farkasszemet. Ennek közepén áll a hétcolos, színes TFT-LCD kijelző, ami többek között a fordulatszámot, valamint az aktuális sebességet jeleníti meg a lehető legkönnyebben értelmezhető formában. A vezető számos „oldal” közül választhat. Az elsődleges képernyő két oldalán további egy-egy TFT-LCD kijelzőt találni, melyek a hűtőfolyadék hőmérsékletét és az üzemanyagszintet jelenítik meg.

Hogy az autóban eltöltött idő a lehető legjobb hangulatban teljen, a Honda a legújabb szórakoztatóelektronikai és információs rendszert építette a Civicbe. A Honda Connect tucatnyi szolgáltatással jár az utazók kedvében, többek között Apple CarPlay és Android Auto kapcsolat kiépítésére is alkalmas. A rendszer biztos futását és gyorsaságát négymagos Nvidia Tegra 3 processzor garantálja. Ezt sok alkalmazás párhuzamos futtatására, ultragyors internet böngészésre és briliáns grafikai megjelenítésre tervezték.

Az új Civic minden egyes változata megkapja az aktív és passzív menetbiztonsági eszközöket tömörítő Honda Sensing rendszert. Ez tartalmazza többek között az ütközés erejét mérsékelő fékrendszert, a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszert, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és sávtartó-asszisztenst, az adaptív sebességrögzítőt, a jelzőtábla felismerő rendszert és az intelligens sebességasszisztenst. Opcióként ez még kiegészíthető holttérfigyelővel, kitolatást segítő rendszerrel és több látószögű tolatókamerával.

Az 1.0 literes VTEC TURBO modellt négy felszereltségi szinttel kínálja a Honda: S, Comfort, Elegance és Executive. Az 1.5 VTEC TURBO három felszereltségi szinttel lesz választható: Sport, Sport Plus és Prestige. A Honda két extraként megvásárolható csomagot is kínál a típushoz Black Line és Orange Line néven. A Black Line és az Orange Line első koptatót, küszöbszoknyát, diffúzort és – fekete vagy narancsszínű – tükörborítást foglal magában, ez az Orange Line esetében látványos műszerfali dizájnelemekkel egészül ki.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/