/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Minden kiderült az új Honda Civicről

2016. szeptember 19. 13:25   |   Autoblog
címkék:  

A Honda Civicet egészen az alapoktól dolgozták át, hogy még fürgébbé és agilisabbá váljon. Dizájnja kevésbé formabontó és űrhajós, viszont jóval sportosabb. Az utastér rendezettebb képet fest és még tágasabb lett. Orrában két új turbómotort is köszönthetünk. Az új ötajtós Civic értékesítése a jövő év elején indul.

A Civic tizedik nemzedékének premierje jelentős előrelépés a Honda számára az alsó-középkategóriában, az új modell piaci bevezetését ugyanis a márka történetének legátfogóbb fejlesztési folyamata előzte meg. A különös gondosság korántsem véletlen, elvégre a Civic a Honda európai kínálatának legfontosabb típusa.

Az elnyújtott sziluett és a friss, egyedi formaterv erőteljes, sportos karaktert kölcsönöz az új Civicnek, nem mellesleg igazodik a Honda új arculatához. A markáns vonalak a kompakt szegmens legáramvonalasabb kocsitestét ölelik körbe, melynek alacsony légellenállásához a teljes alsó burkolat is hozzájárul.

Az atletikus alkat egyebek mellett az alacsony és széles kialakításnak, illetve az ebből fakadó szélesebb nyomtávnak köszönhető. Az ötajtós kivitel 30 milliméterrel szélesebb (1800 mm) és 130 millivel hosszabb (4497 mm), mint az előző modell, s 20 mm-rel alacsonyabb is (1421 mm), így még egyenletesebbé vált a tetővonal. Ezek a nagyvonalú méretek még egyedibbé és sportosabbá teszik az összhatást, egyszersmind a menetdinamikára és az utastér helykínálatára is jótékony hatással vannak.

A sportos, szofisztikált dizájnt és a céltudatos kisugárzást többek között az olyan részletmegoldásokkal sikerült elérni, mint a markáns légbeömlő. Az eredmény nem más, mint a Honda „családias arcának” agresszív, kortárs interpretációja, melynek egyik fő alkotóeleme a jellegzetes fényszórópár. A vékony, modern első lámpatestekben nagy erejű fénydiódák vagy vetítőlencsés halogénizzók gondoskodnak a kiváló látási viszonyokról. Maga a fénydiódás nappali menetfény minden modellnél szériafelszereltség. Ráadásként a hátsó lökhárító határozott élei és süllyesztett légnyílásai már-már drámai hatást keltenek.

A Civic padlólemeze és karosszériaszerkezete is vadonatúj. Az új platform különlegessége, hogy a tűzfal és a hátfal szinte a teljes utasteret körülöleli, míg előre speciális keresztmerevítők kerültek, melyek a motortérben futó hosszanti nyúlványokat, valamint az A- és B-oszlopokat kötik össze. Ezt fejeli meg a karosszériaelemek összeszerelésénél alkalmazott innovatív, különösen hatékony kötési eljárás. Elsőként a belső vázat állítják össze, ezt követi a külső egység, majd a kötések elkészítése, szemben a klasszikus felállással, mikor elsőként a külső váz születik meg, s azután kerül terítékre a belső szerkezet, valamint a kötések kialakítása. Az új metódus jelentősen növeli a karosszériamerevséget, miként a kritikus részeken a – korábbi 40-45 milliméter helyett – 20 milliméterenként alkalmazott ponthegesztések is.

A formatervezés, a gépészet és a gyártás kapcsán bevezetett újítások hatására a teljes kocsitest csavarodási merevsége 65 százalékkal lett jobb, míg torziós merevsége 41 százalékkal nőtt. Az ultramodern padlólemez optimális alapként szolgált a jelentősen továbbfejlesztett felfüggesztés számára. Ez különösképpen fontos volt a mérnököknek, hiszen menetkomfort és kezelhetőség terén egyaránt a kategória legjobbjává kívánták tenni a Civicet. Elöl alsó-lengőkaros MacPherson rendszerű felfüggesztés, hátul vadonatúj, multi-link lengőkarrendszer állt szolgálatba, amelyet segédkerettel rögzítettek a karosszériaszerkezethez. Ez a csillapítást és a kezelhetőséget is a legmagasabb színvonalra emeli.

Az üzemanyagtartályt áthelyezték, és a padló is közelebb került a talajhoz,  ami az új padlólemezzel és futóművel kiegészítve azt eredményezte, hogy a vadonatúj Civic súlypontja 10 millivel alacsonyabban van, mint a kilencedik generációé. Ezzel együtt a csípőmagasság 35 mm-rel kisebb lett, a vezető tehát közelebb ül a talajhoz, és sportosabb vezetési élményben lehet része.

A hosszabb, szélesebb platformnak és a 30 milliméterrel megtoldott tengelytávnak (2,7 méter) köszönhetően az utastér helykínálata jelentősen nőtt, sőt a karosszéria átláthatósága is javult. 10 milliméterrel nőtt az első sor válltere, míg a két első ülés közötti távolságot 30 millivel gyarapították. A hátsó válltérnél 20, a lábtérnél 95 milliméter növekedéssel számolhatnak a típus vásárlói, s 45 milliméter nagyobb hely várja a térdeket. A 478 literes csomagtartó továbbra is egyik legnagyobb a kategóriában. Hogy minden beférjen, a hátsó üléssor 60/40 arányban osztható, a padló teljesen sík és 1120 milliméter széles az ötödik ajtó nyílása.

Vadonatúj az utastér és a műszerfal. A középkonzol alsó részén, a váltókar előtt egy kétszintes tárolórekesz kapott helyet, ide helyezhetők a különféle mobileszközök. A tárolórekesz vezeték nélküli töltésre is alkalmas tálcával is kiegészíthető. A tárolórekesz felett ezüstszínű panelt találni, ezen sorakoznak a szellőzőrendszer kezelőszervei. A középkonzol tetején foglal helyet a Honda Connect 2 rendszerhez kapcsolódó, hétcolos, színes érintőképernyő. Ez amellett, hogy lehetőséget ad a szórakoztatóelektronikai és információs rendszer kezelésére, a legfelsőbb felszereltségi szinteken a tolatókamera képét is megjeleníti.

A tizedik generációs Civic vezetője vadonatúj, könnyen leolvasható, ösztönösen használható műszeregységgel nézhet farkasszemet. Ennek közepén áll a hétcolos, színes TFT-LCD kijelző, ami Driver Information Interface (DII), azaz Vezetői Információs Felület névre hallgat, s többek között a fordulatszámot és az aktuális sebességet jeleníti meg a lehető legkönnyebben értelmezhető formában. A DII képességeit kihasználva a vezető számos „oldal” közül választhat. Megtekintheti például a szórakoztatóelektronikai és információs rendszer különféle adatait, a navigációs rendszer térképét, elolvashatja az SMS-ek és emailek szövegét, sőt hangutasítások révén válaszolhat is, valamint listázhatja az okostelefonban elmentett kontaktokat, és az utazással, autóval kapcsolatos adatokat is előhívhatja. Az elsődleges képernyő két oldalán további egy-egy TFT-LCD kijelzőt találni, melyek a hűtőfolyadék hőmérsékletét és az üzemanyagszintet jelenítik meg.

Hogy az autóban eltöltött idő a lehető legjobb hangulatban teljen, a Honda a legújabb szórakoztatóelektronikai és információs rendszert építette a Civicbe. Az intuitívan kezelhető Honda Connect 2 tucatnyi szolgáltatással jár az utazók kedvében, többek között Apple CarPlay és Android Auto kapcsolat kiépítésére is alkalmas.

Az Apple CarPlay integrálásával lehetővé vált, hogy az iPhone funkciói az autó beépített képernyőin keresztül is kihasználhatók legyenek, így még kényelmesebb és élvezetesebb lett a Civic használata. Az Android Auto szoftvert úgy tervezték, hogy egyszerű, intuitív utasítások révén legyenek kezelhetők a különféle Android operációs rendszerrel működő okostelefonok. A különleges app érintőképernyővel és hangutasításokkal is irányítható, minimális időre vonja el tehát a figyelmet a vezetésről.

A Civic minden egyes változata alapáron megkapja a Honda Sensing gyűjtőnév alatt futó menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló csomagot. A Honda Sensing tartalmazza az ütközésmérsékelő fékrendszert, a frontális ütközésre figyelmeztető rendszert, a sávelhagyásra és útpályaelhagyásra figyelmeztető rendszert, a sávtartó-asszisztenst, az adaptív sebességrögzítőt, a jelzőtábla felismerő rendszert és az intelligens sebességasszisztenst. Felárért holttérfigyelő és kitolatást segítő rendszer kérhető.

Az új Civicben új fejlesztésű erőforrásokat is találunk. Ez az első európai modell, ami megkapja az 1,0 literes háromhengeres és a 1,5 literes négyhengeres VTEC Turbo erőforrást. Az 1 literes turbómotor 200 Nm nyomatéka 2250-es percenkénti fordulattól kiaknázható, míg a CVT-változat esetében 1700 és 4500 között 180 Nm áll a pilóta rendelkezésére. A csúcsteljesítmény 129 LE, amit 5500-as fordulatnál ad le az erőforrás.

A négyhengeres 1.5 VTEC Turbo erőforrás nagyobb teljesítményre és forgatónyomatékra lehet büszke, mint a modellnél korábban alkalmazott 1.8 i-VTEC hajtómű. Csúcsteljesítménye 182 LE, amit a hatfokozatú manuális váltóval felszerelt kivitel 5500-as fordulatszámon ad le, míg a CVT-verzió hatezernél. Előbbinél 240 Nm (1900-5000 f./perc), utóbbinál 220 Nm (1700-5500 f./perc) a csúcsnyomaték.

Az új Civic a Honda Angliában működő üzemegységében készül majd. Az európai kivitel forgalmazása a jövő év elején indul.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/