/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Minden kiderült az új Honda CR-V-ről

2018. július 27. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Immár minden részletét ismerjük az új Honda CR-V-nek, amely a Honda eddigi legfejlettebb és legkifinomultabb szabadidőautója. Minőségét, megjelenését, belső kialakítását és műszaki megoldásait illetően is nagyot fejlődött a korábbi szériához viszonyítva. Európában hétszemélyes kivitelben és összkerékhajtással is elérhető lesz.

A vadonatúj CR-V sziluettje a kifutó modelléhez hasonlít, formavilága azonban még kifinomultabb és sportosabb. A friss, modern megjelenésű karosszéria szélesebb és magasabb a korábbinál, vonzerejét pedig nemcsak a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb kontúrok fokozzák, hanem a Honda új arculatához igazodó orr-rész és fényszórópár is.

A modellfrissítés egyik legfőbb hozadéka a 30 mm-rel megnövelt tengelytáv, ami egyfelől nagyobb utastér kialakítását tette lehetővé, másfelől még terebélyesebbnek és erőteljesebbnek láttatja az autót, pláne, hogy a kerekek közelebb kerültek a sarkokhoz. Az orr-részt szemlélve a szárnyszerű forma és a jellegzetes, LED-es fényszórópár tűnik fel elsőként, ezt követően vándorol a tekintet a korábbinál letisztultabb lökhárítóra, ami a karcsú hűtőrácsnak is keretet ad. A motorháztető éles vonalai az A-oszlopokkal egy síkba hozott szélvédőig húzódnak, innen futnak tovább a lendületes tetővonalat követve egészen a csomagtérajtóra szerelt légterelőig.

Hátul – szemben a korábbi CR-V-vel – ugyancsak éles körvonalak határozzák meg az összképet, erre játszanak rá a szélesebb kerékjárati ívek mögé bújtatott, látványos kerekek. A dinamikus külcsínhez a magasan meghúzott, hátrafelé egyre szélesedő, vállszerű övvonal is nagyban hozzájárul. Az egyedi LED hátsó lámpák L alakot formázva, az övvonal magasságában nyúlnak be a hátsó szélvédő alá, szinte teljesen kitöltve a szabad teret. A két lámpa között krómozott, szárny alakú díszítőelem hirdeti a CR-V prémium mivoltát. A CR-V modellváltozattól függően, 17”, 18” vagy 19”-os könnyűfém felniket kap.

A terebélyes, vízszintes díszcsíkkal kiegészített műszerfalnak köszönhetően még tágasabbnak hat a kabin, a kiváló alapanyagok pedig magas minőségérzetet biztosítanak. A jellegzetesen varrt, kellemes tapintású, fényes, fekete díszléccel kettéosztott panel a teljes műszerfalon végigfut, ahogy puha anyagokból készül az ajtókárpitok felső része is. Hogy az elöl utazókat még nagyobb lábtér várhassa, a műszerfal alsó vonalát kissé megemelték és famintás betéteket helyeztek el az ajtókon, illetve a műszerfal alsó részén.

A Honda mérnökei a műszerfal elemeit is átrendezték. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, ezt egészíti ki a 7 hüvelykes multiinformációs kijelző. A gombok és kapcsolók elrendezése szintén logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is. A könnyebb kilátás érdekében a korábbiaknál 10 mm-rel vékonyabb A-oszlopokat alkalmaztak. De a látómező függőlegesen is nőtt – az új, 60 mm-rel rövidebb motorháztető jóval kevesebbet takar ki az útból. A második generációs, intuitívan kezelhető Honda Connect-szoftver megannyi szolgáltatással jár az utazók kedvében, többek között Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolat kiépítésére is alkalmas.

A vadonatúj CR-V (4600/1679/2662 mm) a hosszabb tengelytávnak (+40 mm) és a szélesebb kialakításnak köszönhetően tágasabb elődjénél. A hátsó lábtér 50 mm-rel növekedett, 5 mm-rel nagyobb lett az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. A modell történetében először hétszemélyes utastérrel is kapható lesz a CR-V, és a harmadik sor hosszabb távokon is igénybe vehető, a lábtér ugyanis kivételesen nagy, a háttámlák pedig 101 fokos szöget zárnak be az ülőlapokkal. A hátsó üléssor 150 mm-es tartományban tologatható előre-hátra, ami még kényelmesebb használatot és jobb variálhatóságot jelent.

A csomagtartó befogadó képessége szintén kimagasló. Az ötüléses változaté a kalaptartó alatt 561 literes, az üléstámlák lehajtásával pedig a tetőig mérve 1756 literesre bővíthető. A hétüléses CR-V alapértéke 472 liter, a két hátsó szék mögött pedig még 150 liternyi hely marad. Ha a hátsó üléseket lehajtjuk, 1830 mm hosszú tárgyakat helyezhetünk be (1800 mm a hétüléses kivitelnél), ami nem kevesebb, mint 250 mm-es növekedés az elődmodellhez mérten.

Minden új CR-V modellhez alapáron jár a Honda Sensing menetbiztonsági csomag, amelynek része az ütközés erejét mérséklő és a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a sávtartó asszisztens, az adaptív sebességrögzítő, a jelzőtábla felismerő rendszer és a sebesség asszisztens. Extraként holttérfigyelő, kitolatást segítő rendszer és tolatókamera áll rendelkezésre.

Az új CR-V a Honda 1,5 literes, benzines VTEC TURBO erőforrásával érkezik a kereskedésbe. Ezt a motort elsőként a Civic legújabb nemzedékénél vetette be a gyártó, ám kifejezetten a CR-V-hez hangolták. A hatfokozatú kézi váltóval társított 1.5 VTEC TURBO csúcsteljesítménye 173 LE (5600 f./perc), míg a CVT-vel felszerelt modellváltozatnál 193 LE (5600 f./perc) viszi előre a kocsitestet. Eltérőek a nyomatékadatok is; míg a manuális erőátvitellel kínált kivitel esetében 220 Nm-nél tetőzik a görbe (1900-5000 f./perc), a CVT-nél 243 Nm mérhető (2000-5000 f./perc).

Az új VTEC TURBO motor emissziója a kategória egyik legalacsonyabbja. A hivatalos mérések alapján a kézi váltós, fronthajtású CR-V CO2-kibocsátása mindössze 143 g/km, és roppant alacsony értékek szerepelnek az összkerekes, manuális verzió (151 g/km) és a kizárólag négykerék-hajtással rendelhető CVT-változat (162 g/km) adattáblázatában is. Jóllehet a fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok javultak az előző modellhez mérten, a menetteljesítmények még kedvezőbbek. Ezt bizonyítja, hogy a CR-V 9,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 211 km/órát.

A CR-V új padlólemezre épül, a kocsitest csavarodási merevsége 35 %-kal lett jobb, míg torziós merevsége 25 %-kal nőtt. Ez egy még finomabban hangolt futómű beépítését tette lehetővé. Elöl MacPherson, hátul vadonatúj, multi-link lengőkarrendszer állt szolgálatba, ami nagy sebességnél is stabilabbá teszi a CR-V-t, és a kiváló menetkomforthoz, a kiszámítható reakciókhoz és a könnyű kezelhetőséghez is hozzájárul. A féktárcsák átmérője is nőtt, elöl 296, hátul 300 mm az átmérőjük.

Ha kihúzzuk a centit az autó alja és az út között, 191 mm-t jegyezhetünk az elsőkerék-hajtású kivitelnél és 201-et az összkerekesnél. Ez azt jelenti, hogy a szabad hasmagasság mindkét modellváltozat esetében 35 mm-rel gyarapodott. A valós idejű összkerékhajtás a Honda legújabb, legmodernebb összkerekes erőátviteli rendszere. Alapesetben az első tengelyt hajtja, de ha a szükség úgy hozza (pl. dinamikus indulásnál) a hátsó kerekeket is bevonja az erőleadásba.

A kardántengelyt többtárcsás, elektronikus szabályozású, hidraulikus kuplung kapcsolja össze a hátsó differenciálművel, gyors és hatékony működést biztosítva minden helyzetben. Csak akkor kapcsolja be a hajtásba a hátsó tengelyt, ha tapadásvesztést érzékel, egyéb esetekben plusz terhelés nélkül dolgozhat az erőforrás. A szoftverfrissítések hozományaként az AWD rendszer immáron 550 Nm-es (+10% az elődmodellhez mérten) forgatónyomatékot is képes a kerekekre juttatni. Emellett a vonóerő elosztása is hatékonyabbá vált: akár a nyomaték 60 százaléka is hátra küldhető.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Nagy Lajos
2018-09-26 - 16:39

Nagyon szép autó csak az ára is megfelelö legyen.


*/