/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Minden korábbinál erősebb lett a Honda Civic Type R

2022. július 21. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

Az idei év több szempontból is fontos a Honda számára. Egyrészt 50 éves a világszerte ismert, ikonikus Honda Civic, másrészt 25. születésnapját ünnepli a típus lenyűgöző, teljesítményorientált átirata, a Civic Type R. A jövő év első negyedévében érkező Type R megalkotásakor arra törekedtek a Honda mérnökei, hogy minden eddiginél átütőbb vezetési élményt nyújtson, ugyanakkor megőrizze az elődmodellek legjobb tulajdonságait.

A mérnökcsapatot ezúttal is a motorsportok iránti szenvedély hajtotta, amit már bizonyítottak is, hiszen a vadonatúj modell megdöntötte az elsőkerék-hajtásúak körrekordját a suzukai versenypályán. Hogy az újonc minden szempontból tökéletes legyen, a Honda szakemberei a legapróbb részleteket is aprólékosan kidolgozták. Fokozták például a kocsitest aerodinamikai hatékonyságát, kifinomultabbá tették a hajtásláncot és számos kis tömegű alkatrészt alkalmaztak, így még közvetlenebbé és erőteljesebbé válhatott a kultikus ferdehátú.

Az új Type R alapja a nemrég bemutatott karcsú és sportos Honda Civic e:HEV. A Type R azonban alacsonyabb és szélesebb kiállású, egyedi rajzolatú lökhárítókat, küszöböket, sárvédőket és  hátsó légterelő szárnyat vonultat fel. A széles kerékjárati ívek alatt könnyű, 19 colos matt fekete könnyűfém felnik forognak, Michelin Pilot Sport 4S abroncsokkal.

A hatalmas hűtőrács a lehető legtöbb menetszelet tereli a motortérbe, a motorháztetőre pedig légbeömlő került, hogy optimális legyen a légáramlás ereje és iránya az orr-rész körül. Az első kerék mögött elhelyezett küszöbspoiler és a padlólemezzel egységbe kovácsolt, új diffúzor jelentősen növeli a leszorítóerőt, kimagasló az aerodinamikailag hatékonyság. A drámai hatású hátsó szárny kialakítása tovább növeli a leszorítóerőt; a légellenállás csökkentése érdekében hátrafelé döntötték. Az alacsonyabbra helyezett hátsó idomot új alumíniumöntvényből készült konzollal rögzítették, ami szélesebb, mint az előző modellé.

A Honda Type R-rajongók által tisztelt történelmi hagyományokkal rendelkező Championship White szín mellett Rallye Red, valamint Racing Blue Pearl, Crystal Black és Sonic Grey színek is szerepelnek a fényezések választékában.

Akárcsak a korábbi modellek, az új Civic Type R is arra született, hogy maximális élvezetet nyújtson, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy a pilóta minden idegszálával a vezetésre összpontosíthasson. Emellett a kényelmet, használati értéket és kifinomultságot illetően is elsőrangú az új generáció, s természetesen az érzelmekre is hat.

Persze a hangsúly a jármű precíz irányításán van, ezért a vezető ülése valamelyest alacsonyabbra került, látómezeje nagyobb lett, a holtteret minimalizálták és a tükröződő felületek számát is csökkentették. A kis tömegű első ülések szarvasbőr hatású kárpitozása segít a test megtartásában. A vezető 6 előre programozott menetüzemmód közül választhat, a beállítások a motorkarakterisztikára, a kormányzásra, a felfüggesztésre és a motorhangra is hatással vannak. A Comfort, Sport és +R üzemmód mellett úgynevezett Individual Mode (egyéni mód) is aktiválható, ennél a vezető maga állíthatja be a paramétereket.

A Honda LogR névre keresztelt eszköz jelentősen tovább fejlesztett változatban kerül a Type R-be. A fedélzeti számítógép és a szenzorok adatait átadja a dedikált okostelefon-alkalmazásnak, lehetővé téve, hogy a pilóta menet közben nyomon kövesse az autó viselkedését és saját teljesítményét. A rendszer nemcsak köridőmérésre alkalmas, hanem a pilóta teljesítményét is pontozza, sőt 3D-s grafikonnal mutatja, hogy mekkora kanyarsebesség érhető el, illetve mennyire tapadnak az abroncsok.

A Civic Type R-t többek között erős, közvetlen, nagy fordulatszámra pörgethető motorja miatt kedvelik a tulajdonosok. Az új nemzedék szintén magáénak tudhatja ezeket a tulajdonságokat, de minden felmenőjénél gyorsabb, biztonságosabb és élvezetesebb. Ez egyebek mellett az áttervezett, kisebb házba kerülő turbófeltöltő számlájára írható, ami a több lapátnak, az optimalizált formának és a megnövelt levegőáramlásnak hála még több oxigént biztosít az égési folyamathoz. Az új VTEC turbómotor a valaha Type R-be szerelt legerősebb és legnagyobb literteljesítményű erőforrás, bár a pontos teljesítményét egyelőre nem árulták el.

Rendkívül pontos és könnyen kezelhető a tovább tökéletesített hatfokozatú manuális váltó is, amely rajongók ezreit kötötte a márkához és a típushoz az elmúlt években. A visszakapcsolásokat segítő, automatikusan gázfröccsöt adó fordulatszám-szabályozó rendszer szintén kifinomultabbá vált, maga a váltókar pedig erősebb, merevebb lett és még pontosabban megmunkált kulisszát kapott. Átdolgozták a kétrészes tárcsákra épülő Brembo fékrendszert is, így még nagyobb és könnyebben adagolható a fékerő. Az új hűtőradiátor révén gyorsabb a motor hőleadása, ezáltal kemény terhelésnél is optimális teljesítményre számíthat a vezető. A kipufogórendszert is átdolgozták, így még szebb lett az autó hangja.

A vadonatúj Honda Civic Type R 2023-ban érkezik, az európai vásárlók az év első negyedévében vehetik át az első autókat.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/