/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Motorok és hajtásláncok egész sorával támad a Toyota

2016. december 12. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota olyan motorokat és hajtásláncokat fejleszt, amelyek sima járásukkal és reszponzív működésükkel valódi vezetési élményt nyújtanak, miközben a fogyasztást és a CO₂-kibocsátást is csökkentik. A vállalat a közeljövőben többek között bemutat egy 2,5 literes direkt befecskendezéses benzinmotort, egy 8 és egy 10-fokozatú váltóművet, valamint előrukkol hibrid rendszereinek új generációival.

Egy autó képességeit alapvetően meghatározza a teljesítménye és károsanyag-kibocsátása. A világ vezető autógyártója által megfogalmazott “Közvetlenül reagáló és sima járású” fejlesztési koncepció célja átformálni a Toyoták vezetési élményét. A vállalat célkitűzése, hogy a Japánban, az USA-ban, Európában és Kínában évente eladott autók 60 százalékában 2021-re már az új hajtásláncok működjenek, 15 százalékkal vagy annál is nagyobb mértékben csökkentve a CO₂-kibocsátást.

2,5 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotor

A belsőégésű erőforrások új sorozatának a Toyota a “Dynamic Force Engines” nevet adta. A mérnökök a TNGA alkalmazásával teljes egészében átgondolták és megújították a blokkok felépítését, a lehető legmagasabb szintre emelve menetteljesítményüket és környezeti teljesítményüket. Az új erőforrások gyors égésű technológiával és változó szelepvezérléssel működnek. Termikus hatásfokukkal együtt teljesítményük is javult, mivel energiaveszteségüket olyan megoldások mérséklik, mint az új kipufogó- és hűtőrendszer, illetve a mechanikus részegységek tökéletesített mozgása. Az új 2,5 literes motor a világ egyik legkedvezőbb termikus hatásfokával működik: a benzinmotoros autókban 40 százalékos, a hibridekben pedig 41 százalékos értékkel. Az egység számos új technológiát alkalmaz; jó példa erre a vezérlési rendszer, amely rendkívül gyors gázreakciókat, valamint minden fordulatszám-tartományban bőséges forgatónyomatékot biztosít.

8-és 10-fokozatú automata sebességváltók

A Toyota két új automata sebességváltót is kifejlesztett: a 8 fokozatú Direct Shift-8AT és a 10 fokozatú Direct Shift-10AT egységeket. Mindkét szerkezetben több megoldás is csökkenti az energiaveszteséget és javítja az erőátvitel hatékonyságát. A fogaskerekek fogazatának felszínét egy új technológiával munkálták meg, ami csökkenti a súrlódást, és sikerült mintegy 50 százalékkal mérsékelni a tengelykapcsoló nyomatékveszteségét a hagyományos 6 fokozatú váltóművekhez képest. Az új automataváltók kompaktabb kialakításúak és kisebb tömegűek is, mint a hasonló, hagyományos váltóművek, emellett alacsonyabb a tömegközéppontjuk. A szélesebb fokozatkiosztás és az új fejlesztésű, kompakt nyomatékátalakító szélesebb tartományban biztosít közvetlen hajtást. Az eredmény: gyors reakció a gázparancsra, hogy a vezető közvetlenebbnek érezze az autó viselkedését. Az új váltómű a világ leggyorsabban működő sebességváltói közé tartozik.

A Toyota Hybrid System II (THS-II) továbbfejlesztése

A Prius negyedik generációjából ismert, a méret-, tömeg- és veszteségcsökkentést szolgáló technológiák alkalmazásával a Toyota sikeresen továbbfejlesztette hibrid rendszerét a 2,5 literes motorokhoz, megalkotva az új, többfázisú THS II rendszert hátsókerék-hajtású autóihoz. A többfázisú THS II rendszerrel a hibrid autók vadonatúj karaktert kaptak, hiszen minden forgalmi helyzetben élvezetesebb és közvetlenebb vezetési élményt kínálnak. Az új hibrid hajtás a magasabb sebességtartományokban is hatékonyabban működik; a benzinmotor nagy sebességnél sem jár állandóan, ami tovább javítja a fogyasztást.

A Toyota a hálózatról tölthető hibridek (PHV-k) hajtását is tovább tökéletesítette. Egy új, kettős üzemmódú hajtási rendszer bevezetésével az elektromotor, ami eddig csak generátorként működött, immár közvetlenül is besegíthet a jármű hajtásába, különösen EV üzemmódban növelve meg ezzel a hajtóerőt. A rendszer további fejlesztései között szerepel a nagy kapacitású lítium-ion akkumulátor is, ami jelentős mértékben, 60 kilométerre vagy akár még ennél is többre növeli a hatótávolságot EV üzemmódban.

 Az új hajtásláncok bevezetése

A 2021 végéig hátralévő öt év során a Toyota kilenc motor 17 változatát tervezi bemutatni – köztük a ma ismertetett 2,5 literes erőforrást – valamint négy sebességváltó 10 variánsát, köztük sokfokozatú automata váltóműveket és egy újfajta fokozatmentes egységet; emellett pedig a vállalat hat hibrid rendszer 10 változatának piaci bevezetését is tervezi. A első ilyen új modell 2017-ben érkezik. A vállalat célkitűzése, hogy a Japánban, az USA-ban, Európában és Kínában évente eladott Toyoták és Lexusok 60 százalékában 2021 végére már az új hajtásláncok működjenek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/