Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nagyon brutális lett a Mustang Shelby GT500

2019. június 19. 19:20   |   DG
címkék:  

Bár a Ford már öt hónappal ezelőtt lerántotta a leplet az új GT500-ról, egészen mostanáig adós maradt a teljesítmény-adatokkal. Nos, a 2020-as modellévű Mustang Shelby GT500 minden idők legerősebb utcai Mustangja lett, 760 lóerőt és 847 Nm nyomatékot küld a hátsó kerekekre. Ősszel érkezik meg az amerikai márkakereskedésekbe.

A Shelby GT500 szíve egy kézi munkával összeépített 5,2 literes alumínium V8-as erőforrás, amelyre egy 2,65 literes roots-típusú kompresszort aggattak. Az erőforrás 760 lóerőt és 847 Nm nyomatékot mozgósít, így izmosabb többek között a Dodge Challenger Hellcatnél, a Chevrolet Corvette ZR1-nél, és olyan európai egzotikus sportkocsiknál is, mint a Porsche 911 GT2 RS vagy a Ferrari F8 Tributo. A nulla-százas sprintidőt 3,5 másodperc körülire, a negyedmérföldes időt pedig 11 másodpercen belülre saccolják a mérnökök. Az aggregáthoz egy Tremec hétsebességes duplakuplungos váltóművet csatlakoztattak, amely kevesebb mint 100 milliszekundum alatt kapcsolgat – jelentősen fürgébben, mint egy kézi váltó.

A vadállat megszelídítéséről professzionális, aktív MagneRide felfüggesztés, pályára alkalmas Michelin abroncsok és brutális, elöl 42 centiméteres tárcsákkal és 6-dugattyús nyergekkel operáló Brembo fékrendszer gondoskodik. Az autó képességeit pedig tovább javítják az extraként elérhető kezelhetőségi csomagok. A Handling csomag állítható toronytámaszokat és Gurney lappal kiegészített hátsó légterelő szárnyat foglal magában, míg a keményvonalasoknak ajánlott szénszálas pályacsomagban 20 colos karbon felniket, szélesebb Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat, karbon GT4 hátsó szárnyat és első splittert találunk. Ezekből az autókból a hátsó üléssor is kikerül a tömeg csökkentésének érdekében.

A Shelby GT500 valódi pálya-versenyautónak is néz ki. Elölről kifejezetten fenyegető a fellépése a vágott fényszórókkal, a hatalmas, szögletes hűtőnyílásokkal és a középen kidülledő motorháztetővel. A GT500 orrán a légnyílások egyébként több mint kétszer akkorák, mint a GT350 modellen, és nem kevesebb, mint hat darab hőcserélőt zsúfoltak be ide a légáramlás fokozásának érdekében. A géptetőn egy óriási, 78 x 71 centiméteres szellőző is helyet kapott, kivehető alumínium esőtálcával. A kiszélesített sárvédők alatt 11 x 20 colos kerekek forognak. A kabinban hasított bőr és szénszálas betétek felelnek a sportos hangulatért.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!