/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Négy hengerrel is jön a Jaguar F-Type

2017. április 13. 19:55   |   DG
címkék:  

A Jaguar tovább szélesíti az F-Type egyébként is népes modellcsaládját. Bemutatta a négyhengeres turbómotorral szerelt alapváltozatot, amely csupán 40 lóerővel gyengébb a V6-osnál, ellenben könnyebb és takarékosabb. Attól sem kell tartani, hogy lassú lenne, ugyanis 5,7 másodperc alatt van százon és 250 km/órával is repeszthet.

A Jaguar egy új, rendkívül korszerű négyhengeres Ingenium turbómotort fejlesztett az F-Type számára, amely a típushoz kínált erőforrások közül a legtakarékosabb, ugyanakkor teljesítményével alig marad el a második lépcsőfokot jelentő hathengeres aggregáttól. Az új 2 literes négyhengeres 300 lóerőt és 400 Nm nyomatékot termel, s utóbbit már nagyon alacsony, 1500-as fordulatszámon rendelkezésre bocsátja.

A négyhengeres F-Type-nak nincs szégyenkezni valója, a nyolcgangos Quickshift automataváltóval 5,7 másodperc alatt terem százon és eléri a 250 km/órás csúcssebességet. A 300 lovas 2 literes aggregát a legnagyobb literteljesítményű F-Type erőforrás, emellett a legtakarékosabb is; szabványos átlagfogyasztása mindössze 7,2 l/100 km (-16% a 340 lovas V6-os képest), átlagos széndioxid-kibocsátása pedig 163 g/km. Az F-Type modelleknek hagyományosan remek hangja van, s a Jaguar szerint a négyhengeres változat is jól szól; gondosan behangolt aktív kipufogórendszert kapott.

A remek fogyasztási és kibocsátási értékek elérésében nagy szerepe van az olyan technológiáknak, mint a 200 baros befecskendezési nyomás, a teljes mértékben variálható szívószelep-vezérlés, a folyadékhűtéses kipufogócsonk, valamint a kettős megfúvású, kerámia golyóscsapályas turbófeltöltő. A négyhengeres motor az önsúly csökkentéséből is kivette a részét, az alapkivitelű F-Type 52 kilogrammal könnyebb a V6-os változatnál (kupé: 1525 kg, kabrió: 1545 kg).

A négyhengeres F-Type egyébként átdolgozott lökhárítóiról, egyedi formájú középső kipufogóvégződéséről, továbbá sajátos dizájnú 18 hüvelykes könnyűfém kerekeiről ismerhető fel, amelyekre 245 és 275 mm széles gumikat feszítettek. Persze kérhető hozzá 19 (az R-Dynamic változaton alapfelszerelés) vagy 20 colos garnitúra is. A féktárcsák mérete elöl 355, hátul 325 mm, de plusz pénzért megrendelhető a nagyteljesítményű fékrendszer, 380 és 376 mm átmérőjű tárcsákkal.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/