Négyhengeres, mégis erősebb az új Mercedes-AMG C 43
A Mercedes AMG C 43 4MATIC is megkapta az SL 43 modellben debütált új 2 literes négyhengeres erőforrást, melynek lélegeztetéséről sorozatgyártású motorban először elektromos működtetésű, kipufogógáz-hajtású turbófeltöltő gondoskodik. Ez még spontánabb reakciókat és még dinamikusabb vezetési élményt eredményezett.
A turbófeltöltőt ugyanaz a 48-voltos elektromos rendszer működteti, mint amelyik a szíjhajtású indítómotor-generátor egységet (RSG) is. A Mercedes-AMG C 43 4MATIC tehát egy lágy hibrid, amely 408 lóerős, de bizonyos helyzetekben még 14 lóerőt le tud hívni az RSG-től. Más technikai csemegékkel is találkozunk az autóban, mint például a sztenderd hátsókerék-kormányzás, a hátsó tengelyre alapjáraton nagyobb nyomatékot küldő állandó összkerékhajtás, a nedves kuplungos 9-sebességes automataváltó, valamint az adaptív csillapítású futómű, amelyek a korábbinál emlékezetesebb vezetési élményhez is hozzájárulnak.
Az M139l belső kódú négyhengeres benzinmotor a világ első elektromos működtetésű, kipufogógáz-hajtású feltöltőjével felvértezett erőforrása. A turbina- és a sűrítőkerék közé, közvetlenül a turbó tengelyére egy körülbelül 4 cm vastag villanymotort telepítettek, amely közvetlenül forgatja a tengelyt és ezáltal gyorsítja a kompresszorkereket, mielőtt a kipufogógáz átvenné a feladatot. Ez a megoldás jelentősen javítja a reakcióképességet, a motor sokkal spontánabbul reagál a gázpedál parancsaira. De az elektromos turbófeltöltőnek más előnye is van; alacsony fordulatszámon magasabb nyomatékot nyújt, s akkor is fenntartja a töltőnyomást, amikor a sofőr nem nyomja a gázpedált. A villanytöltő akár 175 ezres fordulatszámon is képes működni.
A négyhengeres turbómotor másik kiemelkedő jellemzője a kettős benzinbefecskendezés. Első ütemben gyors és precíz piezo injektorok fecskendezik az üzemanyagot az égéstérbe, míg a második fázisban ez szívócső-befecskendezéssel egészül ki. Az aggregát így 408 lóerőt ad le 6750-es fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 500 Nm 5000-es fordulatszámon. Szituációtól függően az indítómotor-generátor ezt még 14 lóerővel meg tudja fejelni. A C 43 4MATIC limuzin 4,6 másodperc eléri a százas tempót, a kombinak ehhez egytized másodperccel hosszabb időre van szüksége. A csúcssebesség mindkét karosszériaváltozatnál 250 km/óra. Az extraként rendelhető AMG Driver’s Package-dzsel ez 265 km/órára tolható ki.
Rajtelektronika természetesen van a fedélzeten, az összkerékhajtás pedig hátsókerekes sportautó érzetet ad a 31/69 arányú tengelyenkénti nyomatékelosztással. A lassításról brutális, elöl 37, hátul 32 centis perforált tárcsákkal bíró fékrendszer gondoskodik.