/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Négyhengeres, mégis erősebb az új Mercedes-AMG C 43

2022. május 10. 16:05   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes AMG C 43 4MATIC is megkapta az SL 43 modellben debütált új 2 literes négyhengeres erőforrást, melynek lélegeztetéséről sorozatgyártású motorban először elektromos működtetésű, kipufogógáz-hajtású turbófeltöltő gondoskodik. Ez még spontánabb reakciókat és még dinamikusabb vezetési élményt eredményezett.

A turbófeltöltőt ugyanaz a 48-voltos elektromos rendszer működteti, mint amelyik a szíjhajtású indítómotor-generátor egységet (RSG) is. A Mercedes-AMG C 43 4MATIC tehát egy lágy hibrid, amely 408 lóerős, de bizonyos helyzetekben még 14 lóerőt le tud hívni az RSG-től. Más technikai csemegékkel is találkozunk az autóban, mint például a sztenderd hátsókerék-kormányzás, a hátsó tengelyre alapjáraton nagyobb nyomatékot küldő állandó összkerékhajtás, a nedves kuplungos 9-sebességes automataváltó, valamint az adaptív csillapítású futómű, amelyek a korábbinál emlékezetesebb vezetési élményhez is hozzájárulnak.

Az M139l belső kódú négyhengeres benzinmotor a világ első elektromos működtetésű, kipufogógáz-hajtású feltöltőjével felvértezett erőforrása. A turbina- és a sűrítőkerék közé, közvetlenül a turbó tengelyére egy körülbelül 4 cm vastag villanymotort telepítettek, amely közvetlenül forgatja a tengelyt és ezáltal gyorsítja a kompresszorkereket, mielőtt a kipufogógáz átvenné a feladatot. Ez a megoldás jelentősen javítja a reakcióképességet, a motor sokkal spontánabbul reagál a gázpedál parancsaira. De az elektromos turbófeltöltőnek más előnye is van; alacsony fordulatszámon magasabb nyomatékot nyújt, s akkor is fenntartja a töltőnyomást, amikor a sofőr nem nyomja a gázpedált. A villanytöltő akár 175 ezres fordulatszámon is képes működni.

A négyhengeres turbómotor másik kiemelkedő jellemzője a kettős benzinbefecskendezés. Első ütemben gyors és precíz piezo injektorok fecskendezik az üzemanyagot az égéstérbe, míg a második fázisban ez szívócső-befecskendezéssel egészül ki. Az aggregát így 408 lóerőt ad le 6750-es fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 500 Nm 5000-es fordulatszámon. Szituációtól függően az indítómotor-generátor ezt még 14 lóerővel meg tudja fejelni. A C 43 4MATIC limuzin 4,6 másodperc eléri a százas tempót, a kombinak ehhez egytized másodperccel hosszabb időre van szüksége. A csúcssebesség mindkét karosszériaváltozatnál 250 km/óra. Az extraként rendelhető AMG Driver’s Package-dzsel ez 265 km/órára tolható ki.

Rajtelektronika természetesen van a fedélzeten, az összkerékhajtás pedig hátsókerekes sportautó érzetet ad a 31/69 arányú tengelyenkénti nyomatékelosztással. A lassításról brutális, elöl 37, hátul 32 centis perforált tárcsákkal bíró fékrendszer gondoskodik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/