/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Négyhengeres motorokkal és KERS-szel készül a Volvo

2011. szeptember 21. 14:59   |   Autoblog
címkék:  

A Volvo technológiai jövője egy variálható fenéklemez-koncepción, illetve egy új, kizárólag négyhengeres benzines- és dízelmotorokból álló motorválasztékon alapul. A fejlesztési program tartalmaz egy új, 8-sebességes automata sebességváltót is, emellett a vállalat még az év végéig megkezdi egy új kinetikus energia-visszanyerő rendszer (Kinetic Energy Recovery System – KERS) közutakon való tesztelését.

Közös padlóváz

A Volvo egy különálló fenéklemez-koncepcióval támogatja a vállalat saját modellkínálatában a méretgazdaságosságot. Az újonnan összeállított variálható fenéklemez-koncepció (Scalable Platform Architecture – SPA) több elemből áll, autók olyan csoportjaiból, amelyek ugyanarra a fenéklemez-szerkezetre, üléskeretre, elektromos rendszerre és hajtásláncra épülnek. Ezen elemek adják a különböző járműcsoportok alapját, vagyis számos autómodellt. A jelenlegi modellválasztékban például a Volvo S60, V60 és XC60 egy csoportba tartozik.

Az egész fejlesztés egy olyan modellválaszték kialakításáról szól, amelyben a beletartozó autók közös elemeken és kezelőfelületeken, valamint variálható rendszereken és alkatrészeken alapulnak, és egy rugalmas termelési rendszerben készülnek el. A járművek közös fenéklemez-koncepciója az ipari előnyök mellett a termékekkel kapcsolatban is jelentős előnyökkel jár.

Az SPA koncepcióval a vállalat az iparágban ma megtalálható nagyszilárdságú acél legmagasabb minőségét ötvözi az alumínium széleskörű használatával az első szerkezetekben, az ajtókban, az alvázban és a hajtásláncban. Ez azt jelenti, hogy a hamarosan megjelenő SPA modellek 100-150 kilogrammal könnyebbek lesznek az azonos méretű jelenlegi modelleknél.

Az új koncepció minden szinten lehetővé teszi a villamosítást, a start/stop technológiától kezdve a tisztán elektromos hajtásig, a belső tér vagy a csomagtér módosítása nélkül. Az új futómű-technológiák a kisebb tömeggel és a továbbfejlesztett súlyeloszlással együtt lehetővé teszik, hogy a Volvo a legjobbakkal vegye fel a versenyt a vezetési dinamika terén az utazási komfort feláldozása nélkül.

Új négyhengeres motorcsalád

A Volvo a jövőben kizárólag négyhengeres motorokkal kívánja megoldani modelljei hajtását. A hamarosan megjelenő négyhengeres VEA (Volvo Environmental Architecture) motorválaszték közös nyomócsöves dízelmotorokat és közvetlen befecskendezésű benzinmotorokat is tartalmaz. A motorcsalád tagjai valamennyi Volvo modellhez rendelhetők lesznek, a nagy teljesítményű és nyomatékos verzióktól az üzemanyag-takarékos változatokig.

A VEA számos előnyt kínál. Az egyedi alkatrészek száma 60 százalékkal csökken, az új erőátviteli rendszerek pedig akár 90 kilogrammal könnyebbek a jelenlegieknél. A fogyasztás akár 35 százalékkal javul. Emellett a modularitás és a kompakt keresztirányú beépítést lehetővé tevő kialakítás ideális az elektromos meghajtást célzó jövőbeli fejlesztésekhez. Valamennyi vásárlói igény kielégítése érdekében egyes motorok hibrid vagy egyéb modern technológiák, például lendkerékmeghajtás használatával juthatnak még nagyobb teljesítményhez. A VEA motorok világszerte akár 2017-ig megfelelnek majd valamenyi ismert károsanyag-kibocsátási előírásnak. A Volvo egy új, 8-sebességes automata sebességváltón is dolgozik.

Lendkerék-technológia

Idén ősszel a Volvo lesz a világ egyik első autógyártója, amely közúton teszteli a lendkerék-meghajtásban rejlő lehetőségeket. A KERS (Kinetic Energy Recovery System – kinetikus energia-visszanyerő rendszer) az autó hátsó tengelyére van felszerelve, miközben a motor az első kerekeket hajtja. Fékezéskor a keletkező fékezési energia felpörgeti a lendkereket, amely percenként akár 60 000 fordulatot is elérhet.

Amint az autó újra elindul, a lendkerék forgását a rendszer átteszi a hátsó kerekekre egy speciálisan kialakított erőátviteli egység segítségével. Ezzel az elrendezéssel a motor teljes ereje és a KERS együttesen mind a négy kereket hajtja. A lendkerékben tárolt fékezési energia az autó gyorsítására vagy meghajtására használható, amennyiben már elérte az utazósebességet. A rendszer további 80 lóerőt biztosít a vezetőnek, ezáltal egy négyhengeres motor úgy gyorsul, mint egy hathengeres. Ezen felül akár 20 százalékkal csökkentheti a fogyasztást.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/