/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Négyturbós dízelmotor az 5-ös BMW-ben

2017. április 27. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

A BMW megtoldotta eggyel a turbófeltöltők számát a 3 literes soros hathengeres dízelmotorjában, s megszületett az új M550d szuperdízel. Az 5-ös limuzin gázolajos csúcsmodellje úgy megy, mint az előző M5-ös, s ez nagy szó.

A legfrissebb M Performance modell, a BMW M550d xDrive-ban minden idők legerősebb hathengeres dízelmotorja dohog. Teljesítményével felülmúlja az eddigi rekorder háromturbós gázolajost, melyet ugyancsak a bajor márka autóiban ismerhettünk meg. Az M550d modellben a 3 literes sorhatos dízel eddig 381 lóerőt tudott, most egy plusz turbóval azonban már 400 lóerőt ad le. Négy darab turbófeltöltő többlépcsős feltöltést valósít meg, eltüntetve a turbólyukat, a common rail rendszer pedig akár 2500 bart meghaladó nyomással préseli az üzemanyagot az égésterekbe.

A 400 lóerős maximális teljesítmény 4400-as fordulatszámon jelenik meg, a 760 Nm-es nyomaték pedig 2000-3000-es fordulatszám között használható ki. Az 5-ös limuzin bámulatos, 4,4 másodperc alatt gyorsul százra, míg a kombi 4,6 másodperc alatt hajtja végre ezt a mutatványt. Ez elképesztő, ha belegondolunk, hogy a sztenderd F10-es, 560 lovas BMW M5 is pontosan 4,4 szekundum alatt katapultált 100 km/órára. Az új erőforrás, bár 19 lóerővel és 20 Nm-rel többet ad le, mint az előző generációs háromturbós blokk, átlagfogyasztása 11 százalékkal mérsékeltebb. Papíron az M550d xDrive szedán 5,9, a kombi 6,2 litert eszik, ami szenzációsan kevés. A motorhoz nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó csatlakozik.

A modern többlépcsős feltöltő rendszer nagyon hamar felépíti a töltőnyomást, már alacsony, 1000-es motorfordulatszámon 450 Nm áll rendelkezésre. Két darab nagy, változó geometriájú és két darab kisnyomású turbófeltöltő dolgozik az új motorban, a két kompakt kisnyomású feltöltő a korábbi egy nagyot váltotta fel, rengeteget javítva a gázreakción. A két kisnyomású és az egyik nagynyomású feltöltő állandóan működik menet közben, míg a negyedik, nagy töltő 2500-as fordulatszámon lép munkába. Az új motort ráadásul nemcsak a nagy, hanem a kisnyomású fázisban is ellátták kipufogógáz-visszavezető rendszerrel, így a feltöltők még hatékonyabban üzemelhetnek és mérsékeltebb az emissziójuk. Az üzemanyagot a 2500 baros nyomást elérő piezo injektorok minden eddiginél precízebben porlasztják. A kipufogógáz-kezelésről a dízel részecskeszűrő és a NOX csapda mellett AdBlue befecskendezéses SCR rendszer gondoskodik.

Az intelligens összkerékhajtással és M sportfutóművel felvértezett M550d 10 mm-rel lejjebb ül, mint a normál modell, és 19-es felnikre szerelt eltérő szélességű, 245/40 és 275/35 méretű abroncsokon gördül. Extraként természetesen 20-as szett is kérhető az autóhoz, 245/35 és 275/30 méretű gumikkal. Másik opció a professzionális adaptív M sportfutómű, amely kerekenként szabályozza a csillapítást és a beépített aktív stabilizátorok révén minimálisra csökkenti a karosszériamozgásokat. A sofőr nem kevesebb, mint hatféle menetprogram közül tud választani.

Az M550d xDrive egyébiránt M Performance kiegészítői és M aerodinamikai csomagja alapján is felismerhető; nagyobb légbeömlős első lökhárító, egyedi hűtőmaszk, M-es hátsó légterelő és nagyméretű kipufogóvégek jellemzik. Ezen kívül a BMW-vesék kerete, az első kötény és az oldalsó légterelő lapok, valamint a külső tükörházak Cesium szürke színűek. Az utastérben szövet/Alcantara sportülések, alumínium dekorációs elemek, M sportpedálok és váltófüles M bőr sportkormány ösztönzik a sportos vezetést.

A BMW M Performance portfoliója jelenleg kilenc modellt számlál, hozzájuk csatlakozik 2017 nyarán az M550d xDrive szedán, az év végén pedig az M550d kombi.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/