/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Néhány dolog már kiderült az új 3-as BMW-ről

2018. augusztus 16. 13:00   |   Autoblog
címkék:  

A BMW 3-as limuzin következő nemzedéke a tömegtermelés beindítása felé vezető út legmegterhelőbb szakaszát is teljesítette. A hetedik generációjába lépő modellsorozat innovációinak menetdinamikai tesztelésére és járműbeállítási finomhangolásaira csupán egyetlen méltó helyszín jöhetett számításba: a Nürburgring Nordschleife legendás aszfaltcsíkja.

Az új fejlesztésű BMW modellek hajtáslánc- és futómű-technológiai tűzkeresztségének immáron hosszú évek óta hagyományosan a Zöld Pokol ad otthont, az új BMW 3-as limuzin álcázott prototípusainak így egy kivételesen széleskörű tesztprogramot dolgoztak ki a mérnökök. A kerékfelfüggesztés, a kormánymű, a lengéscsillapítás és a fékrendszer területén véghez vitt átfogó újítások számtalan lehetőséget kínáltak a fejlesztőknek arra, hogy körről körre még tovább optimalizálják a limuzin menetkomfortját és menettulajdonságait.

A négyajtós modell fejlesztési munkálatainak középpontjában a sportos vezethetőség fokozása állt. Az újdonság súlypontja az elődmodelléhez képest mintegy 10 milliméterrel lejjebb került, az első és a hátsó tengely közötti terhelés tökéletes egyensúlyban, 50:50 arányban oszlik el, a jármű saját tömege pedig a hasonló hajtáslánccal és felszereltségi csomaggal felvértezett elődmodellhez viszonyítva 55 kilogrammal csökkent.

A karosszériaváz, illetve a futómű-rögzítési megoldások merevítése eközben jelentős mértékben fejlődött. A szélesebb nyomtávok az új BMW 3-as limuzin kiváló agilitására és precíz kormányozhatóságára is jótékony hatást gyakorolnak, a kerekek nagyobb dőlésszöge pedig minden korábbinál intenzívebb keresztirányú gyorsulást tesz lehetővé.

Az új BMW 3-as limuzin motorpalettájának egyik legnagyobb újítása a részletekbe menően továbbfejlesztett négyhengeres benzinmotor, amely a tömegtermelésben kínált BMW modellek eddigi legerősebb négyhengeres erőforrásaként ünnepli világpremierjét a sorozatban. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás tekintetében ugyanakkor az új motor mintegy 5 százalékkal szárnyalja túl elődje hasonló értékét: e téren a nyolcfokozatú Steptronic automata váltó tovább finomított változata kulcsfontosságú tényezőként van jelen. Sőt mi több, az új erőforrás károsanyag-kibocsátási értékét részecskeszűrő hivatott optimalizálni.

Az alacsonyabb saját tömeg és a minden korábbinál merevebb járműszerkezet azonban nem csupán a karosszériaváz tekintetében múlja felül elődjét, hiszen ugyanez igaz az új BMW 3-as limuzin első és hátsó tengelyének kialakítására is. Az új 3-as limuzinba innovatív lengéscsillapítási rendszert építenek be. A rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítók haladás közben mindvégig figyelik az adott kerék spirálrugójának aktuális rugóútját és eszerint hangolják át karakterisztikájukat. A vadonatúj fejlesztésű futómű-technológia kivételesen lágy és pontos lengéscsillapítással képes kiegyenlíteni az útfelület egyenetlenségeit és a lendületes kanyarvételek közben fellépő karosszéria-kilengéseket.

A rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítók az alapfelszereltség részei. Az újdonsághoz megrendelhető BMW M sport futómű is az innovatív technológia speciálisan hangolt változatára épül, amely 10 milliméterrel csökkenti az új BMW 3-as limuzin hasmagasságát és eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 18” méretű könnyűfém keréktárcsákkal együtt érkezik a modell alá. Mindez még tovább fokozott menetteljesítményt garantál.

A BMW M sport futómű hozzávetőlegesen 20 százalékkal keményebb csillapításra képes, mint az alapfelszereltség részeként kínált változat. Ráadásul az M sport futómű kizárólag változó áttételű sportkormánnyal együtt lesz elérhető, amely a sebességfüggő Steptronic kormányrásegítés mellett változó kormányműáttételt is kínál. A továbbfejlesztett technológia még a legkisebb kormánymozdulatokra is minden korábbinál precízebben reagál, középállásban azonban semmiféle zavaró visszajelzést nem ad.

A BMW M sport differenciálmű a versenypályákon és a hétköznapok útjain is képes megcsillogtatni kvalitásait. Az új BMW 3-as limuzin hátsó tengelyébe épített differenciálmű elektronikusan vezérelt záró funkciója a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel együttműködve dolgozik. Az aktív differenciálzár folyamatos számítások alapján osztja el az erőforrásból érkező forgatónyomatékot a két hátsó kerék között, amellyel képes megelőzi a kisebb tapadási felületen dolgozó kerék megcsúszását, azonban a másodperc törtrésze alatt a kerekekre szabadíthatja az összes motorerőt.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/