/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nehezen indult a 2021-es év

A Datahouse Kft. kimutatása szerint idén január és április között 42 714 új gépjárművet helyeztek forgalomba, ami 10 százalékkal meghaladja a tavalyi mennyiséget, ám ha a kivonás utáni piacot nézzük, idén 6 százalékos elmaradásban vagyunk.

A 2021. év nehezen indult és némi visszaesést hozott a 2020. év eleji még járvány mentes év eleji időszakhoz képest a személyautók piacán. A forgalomba helyezés összességében mintegy 6%-al alatta van a 2020-as évnek, az elmaradás hónapról hónapra csökken.

forg helyezés 2021
Továbbra is elég magas, mintegy 30% a forgalomba helyezést követő 6 hónapon belül kivont gépkocsik aránya, amelyeket export, tesztautó leállítás, bérletből visszavétel (itt nehéz lenne eltekinteni a Covid hatásától), vagy egyéb üzleti célból vontak ki a forgalomból. Ennek a trendnek a növekedése nincs jó hatással a belföldi autópark összetételére sem kor, sem műszaki, sem közlekedésbiztonsági, de különösen nem környezetvédelmi szempontból.

Az értékesítésben a benzines autók túlsúlya érzékelhető a dízelek kárára, ami a széndioxid-kibocsátás szempontjából nem jó folyamat, míg más károsanyagok oldaláról nézve kedvezőbb. A nulla lokális kibocsátású személyautók piaca a teljes személyautó piachoz képest volumenében még mindig nagyon alacsony, és a növekedés mértéke is mérséklődött. Állami támogatás nélkül ez a piac a magas árak miatt nehezen mozdul, jelenleg jelentősen (mintegy 40%-al) elmarad az igen óvatos időarányos előrejelzéstől. Jelenleg az elektromos és plug-in hibrid autók összesen a piac 5%-át képviselik, ezen belül a tisztán elektromos autók 2%-ot.

A használtautó-import továbbra is felette van az új autókénak. Az első négy hónapban 40 727 darabot hoztak be az országba, ami 10%-al alatta marad az új személyautók első forgalomba helyezésének. Amennyiben azonban a használt személygépkocsi importot az országban maradó új autókhoz viszonyítjuk, és feltételezzük, hogy az import használt autók az országban maradnak, akkor a használtautó-import mintegy 36-%-al magasabb.

A használtautó-import környezetvédelmi szempontú szabályozására első lépéseként 2021 elején megjelent jogszabály egyelőre a vizsgáztatási rendszeren keresztül kontrollálja a környezetszennyező és idős használt autók behozatalát és forgalomba engedését. Úgy tűnik, hogy ez a szabályozás valamelyest fékezi az importot, de nem azzal a hatékonysággal, amely a környezet védelme szempontjából kívánatos lenne.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/