Cikk nyomtatása | Hozzászólások (3) |
| Több

Ötven százalékkal csökkenti a CO2-kibocsátást egy magyar találmány

2015. július 27. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Elkészült a prototípusa, és hamarosan európai tesztkörútra indul az első, a jármű széndioxid-kibocsátását akár 50%-kal csökkentő Greenion technológiával felszerelt autó. A magyar feltaláló ötletén alapuló technológia elterjedése forradalmat hozhat a járműgyártásban, és a cégnél tapasztalt jelentős érdeklődés is arra utal, hogy a fejlesztésben hazai és nemzetközi cégek és szervezetek is fantáziát látnak.

Nyolc éve tökéletesíti a széndioxid-kibocsátást csökkentő rendszerét Mészáros Ferenc magyar feltaláló, akinek megoldását mára amerikai szabadalom védi, és számos hazai és nemzetközi tanúsítvány is elismeri. Jelenleg is több nemzetközi autógyártóval áll tárgyalásban a technológia gépjárművekbe való adaptációjáról.

„Az ötlet – mint oly sok más esetben – a természetes folyamatok lemodellezésén alapul: a rendszer a töltéssel rendelkező vízmolekulák segítségével tisztítja meg a káros anyagokat tartalmazó füstgázokat. Ezáltal jelentősen csökkenti a CO2-kibocsátást, minimális energiaigénnyel, miközben kizárólag természetazonos végterméket állít elő – ismerteti a magyar feltaláló a működési elvet, aki hozzáteszi – „A technológia nem csak a járművekben működik, most is dolgozunk a városi szmogmentesítést lehetővé tévő és a nagykibocsátó ipari megoldásokon. A reményeink szerint minden korábbi technológiánál többet tehetünk a károsanyag-kibocsátás elleni küzdelemben.”

A fejlesztők szándéka, hogy további döntéshozók és befektetők figyelmét is felkeltsék a technológia iránt, illetve a szélesebb közönséggel is megismertessék a Greeniont. Éppen ezért a következő hónapokban európai túrára indulnak, valamint versenypályákon tesztelik, fejlesztik tovább a megoldást, potenciális járműipari partnerek részvételével.

„Az első változat még tetemes helyet foglalt el és a beillesztése markáns változtatásokat követelt a gépjárműveken. A prototípus, a mostani változat már jóval könnyebb adaptációt tesz lehetővé. A cél az, hogy egy legfeljebb utazótáska méretű, laikus szemnek láthatatlan, akár egy szokványos szervizben is beszerelhető változatot tudjunk kifejleszteni. A Greenion autóra szerelhető változata a akár 50%-os CO2-kibocsátás csökkentése mellett hozzávetőlegesen 10%-os teljesítménynövekedést és ugyanilyen mértékű fogyasztáscsökkentést is eredményez az eddigi tapasztalatok szerint” – teszi hozzá a Greenion magyar feltalálója.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

BZ
2015-07-27 - 22:54

Nem értem. Ha 50%os CO2 kibocsátást csökkenést lehet elérni 10% fogyasztás csökkentéssel, hova tűnik az a 40%?

Mercz Ferenc
2015-07-28 - 13:51

Kérdezz meg egy ügyesbebb, matekban, fizikában kicsit járt6as gimnazistát, miként is lehetséges. Itt ( is ) van körte és alma.

Bereczk János
2017-10-11 - 10:45

Részvétem a feltaláló kollégának, a jó magyar hagyományok szerint, ebből sem lesz semmi! Ha valaki, egy matek zsenit, vagy egy fizikust kérdez meg,szintén nem sokra fog menni, a kémikus talán jobb lenne, bár talán mindegy, az általános iskola 7. osztályos tanulója talán jobb, ha még, érdekli valami! Én is, a csökkentés híve vagyok, a CO2 mennyisége attól függ, mennyi szenet éget el, a motor, tiszta égéssel! De ilyen motor, még csak találmány formájában van jelen, a wankel mindent űberel!
Én, a szenes kazánnál kezdtem, azt sem érti senki, tehát a motor égését sem, (pardon: belső égését!) sem fogja megérteni senki!!!
A dolog, csupán addig tart, míg leírom és egy informatikus törli. Nem
cél a levegő tisztaság, mert sokan élnek belőle, mérnökök, tudósok,
szélhámosok!!!!


Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!