/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nem tud elég szabadidőautót gyártani a Peugeot

2018. június 25. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

Óránként 25 darab Peugeot 5008-as készül a gyártó Rennes-ben (Franciaország) működő üzemében. Ez tavaly közel 80 ezer szabadidőjárművet (az üzem teljes termelésének mintegy 85 százalékát) jelentett, ám ez sem elég ahhoz, hogy kielégítse a piac crossover éhségét. A Peugeot ezért új helyszínen, a Sochaux-i üzemben is megkezdi a három üléssoros szabadidőjármű gyártását.

5008_static_front

A kibővített gyártást 2019 tavaszán indítják be; az 5008-as kisebb testvérével, az Európai Év Autója és a Világ Év Női Szabadidőjárműve címeket viselő Peugeot 3008-assal közös gyártósoron készül majd az eredetileg 1912-ben megnyitott gyárban. A fejlesztésben érintett összes üzemben jelentős beruházással biztosítják a kiemelkedő gyártási minőséget és a létfontosságú magas darabszámot.

A Peugeot globális szabadidőjármű-kínálata jelenleg három modellből, a városi 2008-asból, a kompakt 3008-asból és a középkategóriás 5008-asból áll. A 2008-ast Franciaországban (Mulhouse), Brazíliában (Porto Real) és Kínában (Vuhan) gyártja a márka, a 3008-as a már említett franciaországi üzem mellett Vietnamban, (Chulai), Malajziában (Gurun) és Namíbiában (Walvis Bay) készül, az 5008-as a hazai helyszíneken túl Chulai és Csengtu városában készül, ugyanott, ahol a kizárólag a kínai piacon kapható Peugeot 4008-as modell.

Sochaux_plant

A márka tavaly közel 600 ezer szabadidőjárművet értékesített világszerte, 60 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A változás elsősorban a 3008-as bevezetésének köszönhető, amely jelenleg a márka európai eladásainak több mint 20 százalékát teszi ki; különösen erős fegyvertény, hogy az idei év elején a Peugeot átvette a vezetést az európai crossover-piacokon.

2019-től tehát érdemben növeli szabadidőjármű-kapacitását a Peugeot, ez azonban csak a kezdet. 2020-ra számíthatunk ugyanis a 2008-as második generációjára, amelynek gyártási helyszínei nem, alapvető technológiája azonban változik: az új modell már arra az EMP1 padlólemezre épül, amelyet a 2019-ben érkező Peugeot 208 is alkalmazni fog, és amelyet kifejezetten úgy fejlesztettek ki, hogy alkalmas legyen akkumulátoros elektromos hajtáslánc befogadására.

EMP_platform

Ez egybevág a vállalat azon elképzeléseivel, hogy rohamléptekben haladva felzárkózzanak az elektromos autófejlesztés élvonalába. Ezt a célt szolgálja a Peugeot frissen létrehozott testvérvállalata, amely a csekély károsanyag-kibocsátású járművek stratégiai és műszaki fejlesztésével hivatott foglalkozni. Ezek alapján gyakorlatilag biztosra vehető, hogy a 2008-as következő életciklusa során tisztán elektromos crossoverrel bővül a Peugeot kínálata, új vásárlói rétegeket szólítva meg ezen a rendkívüli ütemben fejlődő piacon.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/