/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Novemberben érkezik a Toyota új crossovere

2016. október 21. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

Hamarosan megérkezik a hazai márkakereskedésekbe a Toyota C-HR crossover, amely a Toyota modellkínálatából éppúgy kitűnik, mint a kompakt szabadidőjárművek szegmenséből. Aki érzelmi alapon választ autót, annak remek választás a karakteres kis crossover.

A modell kupészerű vonásai a formatervezők azon elhatározását tükrözik, hogy a Toyota modellkínálatán belül egyedülálló arculatot teremtsenek. A C-HR révén a Toyota egy egyértelműen behatárolható, egyedülálló ügyfélcsoportot szólít meg.

A Toyota C-HR egyedülálló karaktere jól tükrözi azt a rugalmasságot, amelyet a TNGA (Toyota új globális platform) a formatervezés, a hajtáslánc-fejlesztés és a menetdinamikai terén ad a fejlesztőknek. A CH-R esetében a karosszéria felső részének kupészerű kialakításához a szabadidőjárművekre jellemző, erőteljes alapok társulnak. A jármű 4360 mm hosszú, 1795 mm széles és 1555 mm magas (hibrid kivitelben), tengelytávja pedig 2640 mm-es, tehát a szubkompakt SUV-ok/crossoverek táborába tartozik.

A C-HR drágakőszerű, szögletes felületei, lendületes ívei és elegánsan integrált részletei a precizitás és az érzékiség egyensúlyát teremti meg. A C-HR tanulmány orrkialakítása a Toyota ‘Under Priority’ és ‘Keen Look’ formai filozófiáinak evolúcióját testesíti meg. A felső hűtőmaszk a Toyota emblémából kiindulva csatlakozik a fényszórótest külső széléhez, majd az oldalfalakra fut át. Az első és hátsó keréknél elsötétített küszöbpanel, illetve a karosszérián végigfutó vállvonal is hangsúlyozza a keskeny karosszéria dinamikus hangulatát. A C-HR kupészerű formavilágát erősíti a hátsó ajtó C-oszlopba rejtett kilincse is.

A belső kialakítás is új megközelítést mutat. A dizájn a vezetőközpontú cockpit és a szellős, tágas utastér egységét kínálja. Utóbbi barátságos hangulatáról a műszerfal rétegezett felépítése gondoskodik, amely tetszetős díszítőelemekkel és zongoralakk felülettel folytatódik az ajtópanelben. A cockpitben intuitív, jól kézre álló kivitelben tálalt, modern technológiával találkozunk. Az összes kezelőszerv, valamint a tökéletesített kezelőfelülettel felvértezett, továbbfejlesztett online szolgáltatásokat kínáló 8 colos érintőképernyő egyaránt kissé a vezető felé fordul.  Az aszimmetrikus kialakítású középkonzollal együtt ez minden funkciót közvetlenül a vezető keze ügyébe helyez. Az első ülések különleges, kétszintű kialakítása kecsesebb felső szakaszból, valamint egy erőteljesebben párnázott, határozott megtámasztást biztosító alsó részből áll.

Számos kapcsoló formavilágában a karosszériát uraló gyémánt-motívum köszön vissza. Ugyanez a rombuszmintázat fedezhető fel az ajtókárpit mintázatában, a tetőkárpitozáson, a JBL hangszórók rácsán, a magashangszórók formájában, de még az analóg műszerek mutatóinak kialakításában is. Három alapvető kidolgozástípussal találkozhatunk: bőrszerű textúra a hátoldalakon, finom Nappa bőr a kézzel elérhető felületeken, és technikai jellegű felületkidolgozás a funkcionális területeken, például a kapcsolókon. A dekorelemek zongoralakk, illetve selyemfényű ezüst kivitelt kaptak, a műszerek és a kapcsolók kék megvilágításának tónusát gondosan összehangolták, ahogy az eltérő színű felületek tükröződését is. A belső tér háromféle színkombinációban rendelhető: sötétszürke, fekete/kék, és fekete/barna.

Az új C-HR a kompakt crossover szegmens legkiválóbb audio élményét kínálja, ha megrendelik hozzá az egyedi kialakítású JBL prémium audiorendszert, amely 8 csatornás, 576 Wattos erősítőt és kilenc hangszórót (köztük két, frissen szabadalmaztatott JBL hangterelőt, úgynevezett magashang-kürtöt) kínál. A két 25 mm-es magashangszóró és a hangterelő elemek mellett további két 80 mm-es széles tartományú hangszórót, valamint két 17 centiméteres mélyhangszórót találunk az első üléssornál, míg hátul két 15 centiméteres széles tartományú, illetve egy darab, 19 centiméteres mélyhangszóró helyezkedik el.

A Toyota küldetésének tekinti, hogy minél szélesebb rétegek számára elérhetővé tegye fejlett biztonsági rendszereit. Ennek megfelelően a Toyota Safety Sense rendszer alapfelszerelés a C-HR minden kivitelénél. A rendszer olyan elemeket tartalmaz, mint az ütközés előtti biztonsági rendszer (gyalogosfelismerő funkcióval kiegészítve), az adaptív tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer kormánykorrekcióval kiegészítve, az automatikus távolsági világítás és a jelzőtábla-felismerő rendszer. A legmagasabb felszereltségi szinten fűthető ülések, kulcs nélküli nyitási és indítási rendszer, sötétített ablaküvegek, egyedi kárpitozás, parkolássegítő rendszer, 18 colos könnyűfém keréktárcsák és kétszínű metálfényezés szerepel a listán.

A Toyota C-HR csúcskivitelébe full hybrid hajtásláncot szerelnek, amelynek eredendő tulajdonságai finom, zökkenőmentes vezetési élményt szavatolnak. A hibrid C-HR CO2-kibocsátása mindössze 82 g/km, míg az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 3,6 l/100 km. A 90 kW/122 LE teljesítményű, új hibrid hajtáslánc nem csupán takarékosabb és könnyebb elődjénél, de sportosabb vezethetőséget is kínál. A C-HR emellett az eredetileg az Aurisban debütált, új 1,2 literes turbómotorral is elérhető. A 116 lóerős és 185 Nm forgatónyomatékú erőforrás CO2-kibocsátása 125 g/km, az átlagfogyasztás akár 5,5 l/100 km. A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó vagy CVT automata sebességváltó csatlakozhat. A CVT-vel szerelt kivitelek első- és összkerékhajtással egyaránt rendelhetők. A motorok sorát a 2,0 literes, 144 lóerős, 188 Nm nyomatékú benzinmotor zárja, amely kizárólag CVT váltóval rendelhető, és amelyet csupán bizonyos piacokon (Ukrajna, Kaukázusi-térség) forgalmaznak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/