/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Novemberben érkezik az új Renault Mégane

2008. szeptember 10. 16:45   |   Autoblog
címkék:  

A Mégane 95%-a visszaforgatható, míg műanyag alkatrészeinek közel 12%-a már eleve visszaforgatott anyagokból készül.


2008. novemberétől kerül forgalomba az új Renault Mégane, melyről immár minden részletet tudunk. A harmadik generációs modell jelenti az alapkövet a Renault alsó-közép kategóriás kínálatának megújulási folyamatában. 2010-ig hat újabb önálló karakterű Mégane változat csatlakozik a most debütált Berline, azaz ötajtóshoz kivitelhez. A Mégane új külseje teljesen új belső teret rejt, a kategóriában szokatlan felszerelésekkel, a motortérben pedig felújított és vadonatúj, dCi dízel és TCe benzines motorok kaptak helyet. Négy dízelmotor CO2-kibocsátása nem haladja meg a 120g/km-t, s igen figyelemreméltó a mindössze 1,4 literes, de 130 lóerős új aggregát is.


Az új Renault Mégane 4,3 méter hosszú, tengelytávja pedig 2,64 méteres, ami megfelel a kompakt kategória átlagának. Padlólemeze egyébként is megegyezik a Mégane II-esével. A kocsi sokkal különlegesebb, dinamikusabb formájú elődjénél, ami elsősorban a különösen rövid első és hátsó túlnyúlásoknak köszönhető, de szerepet játszik benne az erősen megdöntött tetővonal és a széles nyomtáv is. Az orr-rész nagyon markáns, a fővonalak a tetőoszlopokból indulva keresztülfutnak a motorháztetőn, hogy ott a középre helyezett emblémában találkozzanak. Sportosak a nyújtott fényszórók és a hatalmas alsó légbeömlő nyílás. A Mégane oldalról is “latinos beütésű”, igen érdekesen hullámzanak a vonalai. A felső él a kétrészes hátsó lámpatestekbe fut be, melyek azért talán túlságosan nagy méretűek. A hátsó szélvédő az előző Mégane-éra emlékeztet.


A műszerfalon eközben a lágy formák dominálnak. A “légiességet” erősítik a határozott vízszintes vonalak. A kezelőszerveket alapos megfontolást követően helyezték el, gombrengetegről szó sincs. Az egyszerűsítés állt a középpontban.  Kiemelt figyelmet fordítottak a felhasznált anyagok minőségére és azok beszerelésére is. A teljesen integrált műszerfal olyan borítást kapott, ami nemcsak puha tapintású, hanem ellenáll a mindennapi használat kihívásainak és a napfény sem fakítja. Az ügyfelek válogathatnak a világosabb, elegáns, komfortérzetet növelő színvilágok, és a sötétebb, sportosabb árnyalatok között.


A műszerfalon rögtön szemet szúr az innovatív, kombinált analóg/digitális műszercsoport, ahol analóg fordulatszámmérő tartozik a digitális sebességkijelzőhöz. Másik újdonság a színkódolt sebességszabályozó és- korlátozó kijelző. A listát olyan felszerelések teszik teljessé, amelyek egy kategóriával feljebbről érkeztek, mint a szabadkezes ajtónyitási és indítási funkció, az automatikus ajtózárás, ahogy a vezető eltávolodik az autótól, a Carminat Bluetooth DVD navigációs rendszer és egy, az autóra szabott audio rendszer (3D Sound by Arkamys).

Galéria megtekintése

Nagyítás Galéria a képre kattintva!


Az új Mégane futóműve és szervokormánya is új, melynek eredményeként a kocsi sokkal jobban reagáló, agilisabban vezethető lett. Fékrendszere is kiváló, a hűtött, 296 mm átmérőjű első és a 260 mm átmérőjű hátsó tárcsák 37 méter alatt állítják meg az autót 100 km/órás tempóról, ami a kategória egyik legkiemelkedőbb értéke.


A Mégane-ban alaposan felújított és vadonatúj dCi és TCe motorok (Turbo Control efficiency) dolgoznak. Az ismert dCi 86 és dCi 106 motorok mellett, országtól függően a dCi 90 és a részecskeszűrővel felszerelt dCi 110 erőforrás is elérhető lesz. Ezek mindegyike kevesebb, mint 120g CO2/km károsanyag-kibocsátással rendelkezik, míg az új dCi 130 szintén nagyon alacsony, 135g/km CO2 értékkel bír. A csúcsteljesítmény is hamarabb ébred (3750 1/min-nél) és a maximális forgatónyomaték (300 Nm) is 1750-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. A motorpaletta rövid időn belül tovább bővül a dCi 160-as verzióval, amihez manuális sebességváltó párosul, míg a dCi 150-et automataváltóval kínálják.


Piactól függően a benzines választékban megtalálható az 1,6 16V 100 LE és 110 LE, valamint a 2,0 16V 140 LE és a TCe 180. A 2,0 16V a bemutatástól kezdve hatsebességes manuális váltóval kapható, míg a fokozatnélküli automataváltó egy későbbi időpontban kerül bevezetésre ehhez az erőforráshoz. A Renault legújabb benzinmotorja, a TCe 130 2009 tavaszától kerül be a katalógusokba. A Renault-Nissan Szövetség keretein belül kifejlesztett erőforrás tökéletes példája a downsizing (alulméretezés) által elért fejlődésnek. Az 1,4 literes blokk egy 1,8 literes motor erejét (130 LE) és egy 2 literes motor forgatónyomatékát (190 Nm) egyesíti magában, miközben a CO2-kibocsátása kisebb, mint egy 1,6-os erőforrásé. Változattól függően ezek a motorok öt-, vagy hatsebességes, manuális és automataváltóval is rendelhetők.


Az új Renault Mégane tervezésénél osztályelső biztonsági teljesítményre is törekedtek. A Mégane fejlett utasvédelmi rendszere az ütközés erejét éppúgy számításba veszi, mint az utasok felépítését. A rendszerhez kettős övelőfeszítők, öv-erőhatárolók és kétkamrás, adaptív légzsákok tartoznak, melyek a Laguna III-ból érkeztek.

Mindemellett az új Mégane társadalmilag is példamutató jármű, 95%-a visszaforgatható, míg műanyag alkatrészeinek közel 12%-a már eleve visszaforgatott anyagokból készül, ami autónként kb. 22 kilogrammnak felel meg.


1995-ös bemutatkozása óta világszerte közel 8,5 millió értékesített példánnyal a Mégane egy igazi sikersztori lett. Az új generációs modellel kapcsolatos beruházások összege 1,8 milliárd eurót tett ki, amely összesen hatféle karosszériaváltozat kifejlesztését és gyártási beruházásait érinti Palenciában (Spanyolország) és Douaiban (Franciaország).

Oldal tetejére

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/