Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nyáron érkezik a legkeményebb Ford

2019. május 03. 17:10   |   Autoblog
címkék:  

Az idei év közepén érkezik meg hozzánk a Ford Ranger pickup eddigi legkeményebb és legnagyobb teljesítményű változata, a Raptor. A növelt hasmagasságú, speciális felfüggesztéssel szerelt, egyedi stíluselemekkel megvadított pickupot 213 lovas biturbó dízelmotor hajtja. Akár terepversenyeken is indulhatunk vele.

A Raptor nagy teljesítményű futóművét speciális megerősítésekkel látták el, hogy a szerkezet nagy sebesség mellett is jól működjön a kemény terepen, miközben tökéletes irányíthatóságot és kényelmes rugózást kínál. Az autó nyomtávját 150 mm-rel kiszélesítették, és a hasmagasság is 51 mm-t nőtt Ranger XLT változathoz képest.

A Fox Racing Shox lengéscsillapítók erősebb csillapítást és páratlan terepképességet kínálnak az extrém helyzetekben, az országúton viszont úgy változik a csillapítás mértéke, hogy az autó simábban fusson. Az első lengéscsillapítók mozgástartománya 32, a hátsóké 18 százalékkal nőtt. A nagy teljesítményű, 63,5 mm-es dugattyúkkal működő lengéscsillapítókhoz alumínium lengőkarok csatlakoznak, a hátsó, spirálrugós felfüggesztést pedig Watt-rudazat egészíti ki, ami rendkívül kis oldalirányú kitérés mellett is nagymérvű fel-le mozgást enged a tengelynek. A biztonságos lassításról és megállásról 332 x 32 mm-es első és 332 x 24 mm-es hátsó tárcsafékek gondoskodnak.

A minden terepre alkalmas BF Goodrich 285/70 R17 gumiabroncsokat kifejezetten a Ranger Raptorhoz tervezte a gyártó. A 838 mm átmérőjű és 285 mm széles gumik erős oldalfallal készülnek, hogy a vezető a legfélelmetesebb terepen is magabiztosan mozoghasson az autóval, miközben az abroncsok terepmintázata stabil útfogást kínál a felázott utakon, hóban, sárban vagy homokban. Az egyedi futómű tovább javított offroad geometriájának köszönhetően az autó hasmagassága 283 mm, gázlómélysége 850 mm, első terepszöge 32,5 fok, rámpaszöge és hátsó terepszöge pedig 24 fok, vagyis a terepképességek igazán meggyőzőek.

A Ranger Raptor alsó szerkezeti elemeit különleges védelem óvja a tereptárgyak okozta sérülésektől: a Ranger szokásos motor- és sebességváltó-védőelemeit egy új, 2,3 mm vastag, a normál kivitelnél 60 százalékkal merevebb, nagy szilárdságú acéllemezből készül kartervédő egészíti ki. A Ranger Raptor vezetője a Terepvezérlési rendszer hat előre programozott beállítása közül választva igazíthatja az autó viselkedését az adott terep- vagy útviszonyokhoz (normál, sport, fű/murva/hó, sár/homok, szikla, baja).

A Ford mérnökei kíméletlen teszteknek vetették alá az új Ranger Raptor 2.0 EcoBlue Bi-turbo motorját és 10 fokozatú automata sebességváltóját, hogy megbizonyosodjanak a hajtáslánc megbízhatóságáról; többek közt 200 órán át megállás nélkül a vörös izzásig pörgették a nagy nyomású és az alacsony nyomású turbótöltőket.

A vezetéstámogató és biztonsági technológiák segítségével a vezető magabiztosabban nézhet szembe a terep vagy a kemény munkakörnyezet kihívásaival. A Ranger Raptor felszereltségében többek közt megtalálható az oldaldőlés-mérsékléssel kiegészített ESP, az utánfutó stabilizáló rendszer, a hegymeneti elindulássegítő, lejtmeneti szabályozás és az adaptív terhelésszabályozás is.

Mindemellett a Ranger Raptor vérbeli munkagép is maradt. A módosított hátsó lökhárítóba beépített vonóhorog 2500 kg vontatási kapacitást biztosít. A két első vonókampó 4635 kg-ig, a két hátsó pedig 3863 kg-ig terhelhető. Az 1560 x 1575 mm méretű platóbélés megóvja a hátsó traktus fényezését a szerszámok és a rakomány okozta karcolásoktól, de a hétvégi programok során is jó szolgálatot tesz, amikor az autó tulajdonosa koszos kerékpárokat vagy jetskit szállít.

A Ford Performance jellegzetes stílusjegyei a kabinban is felfedezhetők, ahol kiváló minőségű kidolgozás, harmonikus színek és strapabíró anyagok fogadják az utasokat. Az ülések erőteljes oldalpárnázása kiváló megtámasztást ad nagy sebességű terepezés közben, és a duplán megerősített, szarvasbőr-hatású kárpitozáson nem csúszkál az utasok teste. Az utasteret kék öltésekkel varrott bőrbetétek díszítik. A perforált bőrrel borított, egyedi kormánykerék mögött található magnézium váltókarokkal gyorsan és pontosan lehet fokozatot váltani. A volánon jól látható jelzés mutatja a középállást és a kormánykerék középső részét dombornyomású Raptor-embléma díszíti.

Az új Ranger Raptor méltó utódja az eredeti Ford F-150 SVT Raptornak 2010-ben jelent meg az amerikai márkakereskedésekben.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!