/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Nyáron érkezik az új Mustang

2018. március 21. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

Az új Ford Mustang karcsúbb, gyorsabb és modernebb. Nemcsak a külseje újult meg, de komplett hajtásláncát és futóművét is továbbfejlesztették, emellett korszerű vezetősegítő rendszerekkel rakták tele. A Fastback és Convertible karosszériaváltozatban egyaránt megrendelhető Mustang a nyár elején jelenik meg a hazai Ford márkakereskedésekben.

Az európai vevők rajongása a Mustang iránt minden várakozást felülmúlt: az automobilizmus egyik legendájából már több mint 33 ezer darab fut a kontinens útjain. A mérnökök pedig most tovább reszelték, így még jobban megy, még jobban fekszi az utat és még biztonságosabb lett.

Az új Mustang karosszériája karcsúbb és atlétikusabb lett, ugyanakkor a tervezők ügyeltek arra, hogy megőrizzék az autó első pillantásra felismerhető karakterét, amely a gyártás több mint 50 éve során egyfajta védjeggyé vált. A beépített légbeömlő nyílásoknak köszönhetően a motorháztető laposabb lett; ez, és az áttervezett hűtőrács agresszívebb hatást kelt, miközben az autó aerodinamikáját is javítja. A nagyobb első légterelő érezhetően javítja az autó menetstabilitását, az első kerékjárati ívek mögül hátrafelé nyújtózó küszöbidomok pedig optimalizálják a Mustang alatti légáramlatokat, mintegy 3 százalékkal javítva az autó légellenállását.

A Mustang hatásos hátsó részét még mutatósabbá varázsolja az új lökhárító és diffúzor, nem beszélve az 5,0 literes V8-as változat négyszögletes kipufogóvégeiről. Az új Mustang oldalnézetét egy új, opcionális csomagtartó-légterelő teszi még sportosabbá. A fényszórók, a nappali menetfények, az irányjelzők és az ikonikus, hármas osztású hátsó lámpatestek immár a tiszta fényű és energiatakarékos LED technológiával működnek az európai kivitelekben, sőt a vásárlók LED ködfényszórót is rendelhetnek. A fényszórók áttervezett fészkeinek formájában a felső hűtőrács trapéz alakja ismétlődik.

A Mustang európai vásárlói most még több opció segítségével formálhatják autójukat a saját egyéniségükhöz. A kínálatban három új metálfényezés is megjelent: a Kona Blue, az Orange Fury és a Need for Green, amelyek fehér vagy fekete versenysávokkal is kiegészíthetők. A vevők új, 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat is rendelhetnek, amelyek mindegyike többféle – Nickel, Ebony Black és Polished Aluminium – felülettel választható.

Az új Mustang utastere is prémiumabb hatást kelt. Az ajtóbetéteket lágy tapintású anyag borítja, a belső kilincsek alumíniumból készülnek és a középkonzolt is új, kézzel varrott, kontrasztos színű öltésekkel díszített, lágy tapintású burkolat fedi. A műszeregyüttes keretéhez négy új alumíniumfelület közül választhatnak a vásárlók. Az új motorindító gomb már az ajtó kinyitásának pillanatától kezdve vörös fénnyel villog – egészen addig, amíg a vezető életre nem kelti a Mustang motorját.

A mindegyik Mustang változathoz megrendelhető Carbon Sport utastéri csomagban Alcantara ajtó- és ülésbetétek találhatók, valamint karbonszálas műszerfalbetét és váltógomb. A bőrkárpitozású, fűthető és hűthető ülések és a fűthető kormánykerék immár szintén mindegyik változat extralistáján szerepel. A bőrborítású Recaro versenyülések most háromféle (Show Stopper Red, Midnight Blue és Ebony) árnyalatban készülhetnek.

A mérnökök tökéletesítették a Ford 5,0 literes V8-asát is, hogy nagyobb teljesítményt adjon le, és minden eddiginél magasabb fordulatszámon működhessen. A blokk csúcsteljesítménye immár 450 lóerő, nyomatékcsúcsa pedig 529 Nm, amit a Ford új, kettős rendszerű (nagy nyomású közvetlen és alacsony nyomású port) üzemanyag-befecskendező rendszerével sikerült elérni, ami nemcsak a teljesítményt, hanem az alacsony fordulatszám-tartományban leadott forgatónyomatékot is növeli. A blokk a Ford 10-fokozatú automata sebességváltójához kapcsolódik; ezzel a hajtáslánccal az új Mustang üzemanyag-fogyasztása 12,1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 270 g/km. A nulla-százas gyorsulás is csökkent, 4,8 másodpercől 4,3-ra.

Átdolgozták a 2,3 literes Ecoboost erőforrást is, amely immár 290 lóerős és 440 Nm nyomatékú. Vegyes fogyasztása 9,0 l/100 km. A mindkét motorváltozathoz megrendelhető 10 fokozatú automataváltó elektronikus vezérlőrendszere optimális teljesítményt állít be az egyes üzemmódokhoz, és minden helyzetben a megfelelő fokozatot kapcsolja, legyen szó akár kellemes suhanásról, akár gyorsulási versenyről. Természetesen a vezető bármikor átveheti az irányítást a kormánykerék mögé épített váltókarokkal.

A Ford a hatfokozatú manuális sebességváltót is továbbfejlesztette, hogy az immár strapabíróbb és gyorsabban kapcsoló egység a kéttárcsás tengelykapcsolóval és kettős tömegű lendkerékkel hatékonyabban kezelje az 5,0 literes V8-as blokk erejét. A váltót a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiája egészíti ki, ami a motor elektronikus vezérlésének segítségével rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz.

A maximális tapadásról és az egyenletes gyorsításról a Startvezérlés gondoskodik. Egy másik rendszer, az Elektronikus Startzár mind a V8-ashoz, mind pedig a 2,3 literes EcoBoost motorhoz alapáron jár. A Startzár lényege, hogy álló helyben lefékezi az első kerekeket, miközben a hajtott hátsó kerekek elpörögnek, hogy a gumik átmelegedjenek, s így tökéletesebben tapadjanak a rajt pillanatában.

Tovább tökéletesítették a Mustang menetdinamikáját is. Az új kalibrációjú lengéscsillapítók növelik a kanyarstabilitást, a hátsó futómű merevségét pedig egy keresztlengőkar-csatlakozás javítja, ami a kanyarokban mérsékeli a nem kívánatos kilengéseket, s ezzel csökkenti a karosszéria csavarodását. A vastagabb stabilizátorrudak szintén a jobb irányíthatóságot szolgálják, mivel kanyarodás közben hatásosabban kontrollálják a karosszéria oldaldőlését. Az új, opcionális MagneRide lengéscsillapítók villámgyorsan alkalmazkodnak az útviszonyok pillanatnyi változásaihoz. A lengéscsillapítót különleges hidraulikafolyadék tölti ki, s ha ezen a folyadékon áram halad át, a csillapítás mértéke azonnal megváltozik.

Az új üzemmódok segítségével az autós a mindenkori vezetési körülményekhez igazíthatja az elektronikus stabilitásvezérlés, a gázpedál, az automata sebességváltó, a kormánymű és az aktív szelepes kipufogó beállításait. A Normál, Sport, Versenypálya és Havas/Vizes út beállításokat a következő üzemmódok egészítik ki: a Gyorsulási Verseny üzemmód és a My Mode beállítás, amelyben az autós a saját ízlése szerint hangolhatja az autót.

Az új aktív szelepes kipufogó technológia segítségével a vezetők immár a Mustang kipufogóhangjának erősségét is a hangulatukhoz vagy az autózás körülményeihez igazíthatják. A ‘Jó Szomszéd’ üzemmód az előre beprogramozott napszakokban például erősen visszafogja a hangerőt, hogy a Mustang ne zavarja a szomszédok pihenését.

Az európai vásárlók számára kínált új Ford Mustang a vezetősegítő technológiák átfogó kínálatával érkezik, többek közt olyan megoldásokkal, mint a gyalogosészlelővel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer, az adaptív sebességtartó automatika, a követési távolságra figyelmeztető rendszer és a sávtartó asszisztens. Ezek hozzájárulnak majd, hogy a Mustang kedvezőbb besorolást kapjon az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán.

A Mustang tulajdonosai a SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer szolgáltatásait is élvezhetik, amellyel a hangutasításokkal vagy a mobiltelefonokon megszokott mozdulatokkal is használható 8 colos központi érintőképernyőn keresztül kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto rendszerekkel.

A Mustang kínálatában most egy különleges változat, a Ford Mustang Bullitt is megjelenik, egyfajta tisztelgésként a Warner Bros. legendás „Bullitt”, magyarul „San Francisco-i zsaru” című filmje előtt, amelynek főszereplője, Steve McQueen egy Mustang GT-vel mutatta be minden idők egyik leghíresebb üldözési jelenetét. A Shadow Black vagy klasszikus Dark Highland Green fényezésekkel megrendelhető Mustang Bullitt modellt egy feltuningolt, 5,0 literes V8-as motor hajtja, aminek teljesítménye 464 LE, forgatónyomatéka pedig 526 Nm lesz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Noll Balázs
2018-03-22 - 08:26

Szép teremtés ☺☺☺???✌


*/